نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا 'محمود احمدی نژاد' شامگاه چهارشنبه در آیین اهدای جوایز برگزیدگان نوزدهمین دوره جایزه جهانی كتاب و بیست و نهمین دوره كتاب سال جمهوری اسلامی در محل تالار وحدت خاطر نشان كرد : كتاب یك محمل برای انتقال اندیشه ها است.

رییس جمهوری دلیل اهمیت كتاب در طول تاریخ و زندگی بشر را ارتباط آن با انسان دانست و گفت خداوند استعدادهای زیادی در انسان قرار داده تا به بالاترین قله های كمال برسد.

احمدی‌نژاد برجسته‌ترین ویژگی انسان را ' علم و حكمت ' دانست و گفت : علم‌آموزی و اندیشه نیز بالاترین استعدادی است كه خداوند به انسان داده تا نسبت به سایر موجودات ممتاز باشد.

وی با اشاره به اینكه عالمان و دانشمندان همیشه در میان جوامع محترم هستند ،‌ شكوفا شدن استعدادهای انسانی را در گرو شكوفایی استعداد علمی و اندیشه بشر دانست و گفت: اگر علم و اندیشه نباشد، زیباترین اعمال انسان نیز فاقد ارزش خواهند بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد، اعمال ماندگار، زمانی ارزش پیدا می‌كنند كه همراه با علم و آگاهی و اندیشه باشند.

وی با بیان اینكه 'انسان چیزی جز اندیشه نیست'، گفت: عبادت خداوند زمانی ارزش پیدا می كند كه همراه با علم ، اندیشه و تفكر باشد.

رییس جمهوری اندیشه‌ها را دارای مراتبی دانست وگفت: اندیشه‌ای دارای ارزش بالاتری است كه به حقیقت انسان می‌پردازد؛ در واقع بالاترین علم، شناخت حقیقت خود انسان است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه باید كاری كنیم تا افراد و انسان‌ها فكر كرده و درك بالاتری از هستی داشته باشند، افزود: اندیشه‌ها هستند كه تاریخ را می‌سازند چرا كه تحولات اجتماعی از درون اندیشه‌ها سر می‌زند.

رییس جمهوری به ارایه ایده ‌های مختلف در جهان از جمله تئوری‌های اجتماعی اشاره كرد و گفت: در این تئوری‌ها، روابط انسانها بر اساس تنازع بقاء مطرح می‌شود تا تمام رفتار برده‌داران، استعمارگران و سلطه‌طلبانی كه اقدام به جنایت می‌كنند، توجیه شود.

وی خاطرنشان كرد، آنها با چنین تئوری‌هایی ساختن بمب‌های اتمی و شیمیایی را توجیه می‌كنند.

احمدی‌نژاد افزود: در مقابل این تئوری‌ها، صالحان و پیامبران و انسان‌های خود ساخته‌ای قرار دارند كه اندیشه و تئوری ارائه كرده و تحول ایجاد می‌كنند.

وی یادآورشد، هر روز كه می‌گذرد، اندیشه و علم نیز ارزش بیشتری پیدا كرده و مهم می‌شود؛ در واقع انسانها نیاز بیشتری به علم و اندیشه پیدا می‌كنند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد، این روند تا جایی ادامه می‌یابد كه انسان به نقطه اوج خود در دنیا برسد و همه استعدادهای او شكوفا شود و این موضوع جز در سایه علم و اندیشه تحقق نمی‌یابد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه در حوزه علم و اندیشه، مرزبندی سیاسی معنایی ندارد، گفت: مرزبندی از آن قدرت‌های سیاسی است زیرا انسانها یك نوع فطرت دارند.

احمدی نژاد افزود: مطالبات اصلی انسانها مشترك است و همه به دنبال كمال، عدالت، پیشرفت و محبت هستند.

وی در ادامه از همه دست اندركاران انتخاب معرفی برگزیدگان دو جشنواره یاد شده تشكر و از اینكه دایره برگزیدگان در شاخه‌های مختلف این جشنواره‌ها افزایش یافته است ابراز خرسندی كرد.

رییس جمهوری خطاب به برگزار كنندگان این دو جشنواره گفت : اگر برای انتخاب برگزیدگان، آنها را رتبه‌بندی می‌كنید، امتیاز بیشتر را به افرادی بدهید كه به نیازهای امروز اندیشه پاسخ درستی بدهند.

احمدی‌نژاد، آیین تجلیل از برگزیدگان كتاب سال و جایزه جهانی كتاب را میعاد عالمان و اندیشمندان و هنرمندان دلسوز بشریت دانست و اظهار امیدواری كرد كه این آیین به سرعت به بزرگترین آیین و میعاد عالمان جهان تبدیل شود.

وی همچنین از برگزاركنندگان این جشنواره‌ها خواست به‌گونه‌ای فعالیت كنند كه هركسی بتواند فرصت ارائه اندیشه‌ای را كه برای بشریت مفید و در مسیر كمال انسانی است، در این جشنواره ها داشته باشد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه انسان برای تعالی نیازمند راه و الگو است ، افزود : خداوند در دنیا این نیاز را بدون پاسخ قرار نداده است.

وی با یادآوری اینكه برای شناخت انسان نیازمند انسان كامل هستیم، گفت: خداوند چنین فردی را برای تعالی انسانها خلق كرده است.

احمدی‌نژاد در پایان خاطرنشان كرد، امروز كه مكاتب توجیه‌گر قدرت‌های مالی ، در عمل با بن‌بست مواجه شده‌اند، باید زیباترین كار و اندیشه‌ورزی، تلاش عالمانه برای شناختن و معرفی انسان كامل به بشریت باشد.

سیام **2023*1580



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، آزمایش روز چهارشنبه بخشی از آزمایش های معمول این هواپیمای بدون سرنشین بود كه در 'چاندیپور' در نزدیكی 'بالاسور' واقع در ایالت 'اودیسا' هند انجام شد.

لاكشیا 1 با موتور كنترل دیجیتالی پیشرفته ای كه در آن كار گذاشته شده، حدود 30 تا 35 دقیقه پرواز كرد و علاوه بر آزمایش مدت زمان پرواز، سایر جنبه های پروازی این هواپیما نیز مورد تایید قرار گرفت.

به گفته مقام های وزارت دفاع هند، لاكشیا هواپیمایی مادون صوت است كه از زمین كنترل می شود و برای آموزش خلبانی، شناسایی و دفاع هوایی به كار گرفته می شود.

لاكشیا از سوی موسسه توسعه تجهیزات هوایی هند (ADE) در بنگلور ساخته شده است این هواپیما در نیروی هوایی هند به كار گرفته خواهد شد.

این هواپیما در یك ماه اخیر سه بار دیگر نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

آساق ** 589**1423



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

19 بهمن 1358

در نخستین سالروز رژه باشكوه همافران نیروی هوایی در برابر 'امام‌خمینی'(ره)، روز 19 بهمن به عنوان 'روز نیروی هوایی' شناخته شد.

19 بهمن 1357

گروه كثیری از همافران و پرسنل نیروی هوایی در اقامتگاه 'امام خمینی'(ره) با انجام مراسم رژه نظامی همبستگی خود را با انقلاب، امام و مردم اعلام كردند.

19 بهمن 1357

كاركنان 11 وزارتخانه اعلام كردند كه فقط از دولت موقت منصوب امام اطاعت می كنند.

19 بهمن 1351

'هنری كیسینجر' وزیر خارجه آمریكا در راه بازگشت از سفر رسمی به مسكو برای سفری نیم ساعته، به تهران آمد.

19 بهمن 1349

'امام خمینی'(ره) با ارسال پیامی برای زائران خانه خدا، بر لزوم طرح مشكلات مسلمانان از جمله مساله فلسطین در مراسم حج تاكید فرمودند. در همین روز حجت‌الاسلام' محمدرضا ناصری' در جریان پخش اعلامیه‌های 'امام خمینی'(ره) در مكه مكرمه دستگیر و به مقامات ایرانی تحویل شد.

19 بهمن 1348

'حسن البكر' رییس جمهوری عراق، ایران را به تحركات نظامی در مرزهای مشترك دو كشور متهم كرد.

19 بهمن 1338

كرسی زبان فارسی در دانشگاه كالیفرنیا تشكیل شد. اینك دانشگاه كالیفرنیا با بیش از پنجاه هزار دانشجو و كتابخانه‌ای با دو میلیون عنوان كتاب دارای برنامه‌های شرق‌شناسی و درسهای ایران‌شناسی است.

19 بهمن 1323

استعفای 'آرتور میلسپو' رییس كل دارایی ایران مورد قبول دولت و مجلس شورای ملی واقع شد. وی 27 دی استعفا كرده بود.

19 بهمن 1321

' آرتور میلسپو' برای اداره امور مالی ایران وارد تهران شد. وی طی سالهای 1301 تا 1304 نیز جزو هیأت كارشناسان مالی آمریكا در ایران فعالیت كرده بود.

19 بهمن 1305

عده زیادی از قضات دادگاهها و مقامات عدلیه به دستور 'علی اكبر داور' وزیر جدید عدلیه بركنار شدند.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، روح الله حسینیان عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از كتاب ' تاریخ شفاهی نقش نیروی هوایی درانقلاب اسلامی' اظهار داشت: شاه ارتش را برای حفظ تاج و تخت و مراقبت از منافع بیگانگان توسعه داد و همواره به آن نگاهی ابزاری داشت.

وی همچنین با اشاره به نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد : در نوزدهم بهمن ماه سال 1357 همافران نیروی هوایی با ملاقات با امام خمینی (ره) تیر آخر را به پیكر نیمه جان حكومت شاه زدند.

حسینیان با بیان اینكه عزت و قدرت در اختیار خداوند است تصریح كرد : ارتش و نیروی هوایی همه دشمنان از جمله آمریكا را به زانو درخواهند آورد.

سیام ** 2022 1568



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

نوزدهم بهمن سال 1358 در سالروز رژه باشكوه همافران نیروی هوایی در حضور امام‌خمینی(ره)، این روز به یاد ماندنی به عنوان روز نیروی هوایی نام گرفت، نیروی هوایی یكی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه مسوولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی از نیروهای رزمی دیگر را به عهده دارد.

سابقه نیروی هوایی به زمانی برمی گردد كه ایران برای نخستین بار در 1298هجری خورشیدی از هواپیما به منظور مقاصد نظامی استفاده كرد و آن زمانی بود كه قشون احمدشاه با حمایت دوفروند هواپیمای انگلیسی قیام میرزا كوچك خان جنگلی را سركوب كرد.

اواخر سلطنت سلسله قاجار، قشون متحدالشكل و ارتش نوین ملی تشكیل و به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی چند فروند هواپیما از دوكشور روسیه و المان خریداری شد.

سپس با برپایی دفتر هواپیمایی در ارتش، هسته مركزی نیروی هوایی ایران تشكیل شد و تا اواخر سال 1302، نیروی هوایی ایران دارای هفت فروند هواپیما بود كه خلبانان و تكنسین های آلمانی و روسی آنها را هدایت و نگهداری می كردند.

سرانجام در مرداد 1303 یك گروه ده نفری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و آموزش در رشته خلبانی به روسیه اعزام شدند تا به یادگیری علوم مربوطه بپردازند و بتوانند كشور را در این زمینه یاری كنند.

ایران در سال 1304 به منظور غنی سازی نیروی هوایی خویش 20 فروند هواپیمای دیگر را از فرانسه، آلمان و روسیه خریداری كرد كه بر این هواپیماها علاوه بر شماره های مخصوص، اسامی گوناگونی همچون عقاب، تیهو، كركس، شاهین، هما و ...گذاشت.

در سال های بعد با بازگشت افسران تعلیم دیده، سازمان هواپیمایی براساس دو گردان به نام های هواپیمایی و تعلیماتی به كار خویش ادامه داد و در سال 1311 سازمان هواپیمایی ایران دارای یك گروه آموزشی، یك گردان شكاری و یك گردان بمباران و اكتشافی بود، در نهایت با پیشرفت این سازمان، نیروی هوایی از نیروی زمینی جدا شد و سازمان مستقل هواپیمایی، مركب از یك هنگ، فرماندهی و ستاد هنگ شكل گرفت.

با شروع جنگ جهانی دوم و حمله متفقین به ایران در شهریور 1320، نیروهای ائتلاف انگلیس و روسیه كنترل دو پایگاه هوایی ایران یعنی مهرآباد و قلعه مرغی را در دست گرفتند و نیروی هوایی نوپای ایران را در واقع از فعالیت باز نگه داشتند.

نیروی هوایی پس از این حادثه تا چندین سال كاركرد چشمگیری نداشت، تا آنكه با افزایش درآمد نفتی كشور دولت، اقدام به خرید 72 فروند هواپیمای F14 كرد تا بتواند این نیرو را دوباره كارآمد و فعال سازد.

یكی از ماندگارترین و باارزش ترین اقدامات نیروی هوایی ایران در سال 1357 اتفاق افتاد و آن همگام شدن با احاد مردم كشور در مقابله با رژیم پهلوی بود، این نیرو هنگامی كه اولین نشانه های فروپاشی در رژیم پهلوی را احساس كرد به امواج انقلاب پیوست و در این میان همافران این نیرو نقش بارزی در هدایت نیروی هوایی به سمت انقلاب داشتند.

پس از ورود امام خمینی(ره) همه منتظر تحقق وعده امام(ره) مبنی بر سقوط قریب الوقوع رژیم بودند ولی حكومت وقت مدعی بود كه اوضاع را تحت كنترل دارد و با استفاده از ارتش مانع از وقوع هر اتفاقی می شود.

اما پرسنل ارتش كه تا آن زمان بصورت پراكنده و مقطع حمایت خود را از حركت انقلابی امام اعلام كرده بودند، در یك حركت نمادین و در اقدامی بی سابقه، آشكارا و جسورانه در 19 بهمن 1357 پرسنل متعهد نیروی هوایی با حضور در اقامتگاه امام خمینی(ره) در مدرسه رفاه و با انجام رژه نظامی با معمار كبیر انقلاب بیعت كردند و تمامی رویاهای رژیم را نقش بر آب ساختند و اینگونه برگی زرین از حماسه و رشادت فرزندان این آب و خاك را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

امام خمینی (ره) در این مورد فرمودند:'... كاری كه شما عزیزان در این روزها در روز 19 بهمن انجام دادید از حیث معنویت بزرگترین كارها و با ارزش های دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود. آن روزی كه باز پیروزی به آن جا نرسیده بود كه مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید، از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید... '

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق با حمایت و تحریك قدرت های بزرگ، به منظور تصرف قسمت های وسیعی از خاك ایران قصد حمله به خاك ایران را داشت و در نهایت در 31 شهریور 1359 به ایران حمله و آغازگر جنگی هشت ساله و تحمیلی شد.

نخستین نیرویی كه در پاسخ به تجاوز ارتش بعث عراق، واكنشی مناسب و سریع از خود نشان داد، نیروی هوایی ارتش بود.

نیروی هوایی در اول مهرماه 1359 با به پرواز در آوردن حدود 200 هواپیما و عبور 140 فروند آنها از مرزها، تمامی پایگاهها و مراكز مهم نیروی هوایی عراق را مورد هدف خویش قرارداد، طی این دوران تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، نقشه های حكومت بعث را با عملیات های مختلف جنگی نقش بر آب و سهمی بزرگ در دوران دفاع مقدس ایفا كردند.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی با وجود آزاد مردانی جسور، دلیر و ازخودگذشته نقش های مهم و اساسی را در روند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا كردند و كارنامه ای درخشان را برای خود در تاریخ ایران ثبت و ماندگار كردند.

این روز بهانه ای برای قدردانی از تمامی تلاش های خالصانه پرسنل نیروی هوایی و مدافعان تیزپرواز این مرزو بوم است تا بدانند كه مردم ایران هماره در كنار و به یاد آنانند.

**2059**2002



:: برچسب‌ها: دریا , اسکاتلند , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

' فرهاد پورغلامی' چهارشنبه شب پس از پایان بازی تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و نفت تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بازی خوبی را مقابل نفت به نمایش گذاشته و حملات زیادی را روی دروازه این تیم داشتیم .

وی با اشاره به اینكه دروازه بان نفت تهران بهترین بازیكن زمین بود ، اظهار داشت :موقعیت های ما تبدیل به گل نشد و نفت با یك بازی فشرده و بسته، سه امتیاز با ارزش این دیدار را كسب كرد .

سرمربی تیم فوتبال ملوان ادامه داد: به تیم نفت بابت این برد تبریك می‌گویم ، اگر این بازی را می‌بردیم وضعیت خوبی در جدول پیدا می‌كردیم.

پورغلامی در پایان در مورد وضعیت داوری این دیدا رگفت: عملكرد داور در دیدار ملوان و نفت تهران خوب بود و اشتباه خاصی را مرتكب نشد.

تیم فوتبال نفت تهران ، عصر امروز ( چهارشنبه ) در ورزشگاه تختی بندرانزلی با نتیجه یك بر صفر ملوان را شكست داد .

هم اكنون نفت تهران با 41 امتیاز در رتبه پنجم و ملوان با 30 امتیاز در مكان دهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران ( جام خلیج فارس ) قرار دارند .ك/3

7151



:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجادی روز چهارشنبه در یك نشست مطبوعاتی در مسكو با اشاره به هشدار مقام ها ارشد كشورمان به ماجراجویی های امریكا در منطقه گفت: در صورت حمله احتمالی امریكا به خاك كشورمان كاری می كنیم كه كاخ سفید به اشتباه فاحش خود پی ببرد.

وی خاطرنشان كرد: ایران از امكانات خوبی برای پاسخ به حملات آمریكا در سرتاسر جهان برخوردار می باشد و تهاجم نظامی آمریكا به ایران در حكم خودكشی برای آن كشور خواهد بود.

سفیر ایران گفت: آمریكا در حال حاضر در باتلاق افغانستان و عراق گرفتار شده است و توانایی یك لشكركشی دیگر را ندارد.

وی به حمله آمریكا به لیبی اشاره كرد و افزود: نیروهای آمریكا در این كشور مرتكب جنایات فراوات علیه مردم بی گناه شدند، اما به اهداف خود دست نیافته اند.

سجادی گفت: آمریكا دچار بحران اقتصادی بی سابقه است كه تمام بخش های اقتصادی و اجتماعی این كشور را تحت تاثیر قرار داده و آغاز یك جنگ دیگر تاثیرات مخرب بر اقتصاد ورشكسته این كشور خواهد گذاشت و در حكم خودكشی خواهد بود.

** برنامه هسته ای ایران و ادعاهای واهی غرب

سفیر كشورمان در روسیه با رد ادعاهای واهی و تكراری غربی ها مبنی بر تلاش كشورمان برای ساخت تسلیحات هسته ای اظهار داشت: امروزه كسانی ما را به گرایش های نظامی در برنامه هسته ای صلح آمیزمان متهم می كنند كه خودشان بزرگ ترین زرادخانه های اتمی دنیا را در اختیار دارند و تنها كسانی محسوب می شوند كه در تاریخ بشریت به استفاده از بمب های هسته ای برای نابودی انسان ها معروف هستند.

وی تشریح كرد: ما بارها به صراحت اعلام كرده ایم كه به دنبال هیچ جنگی نیستیم و اصولا ساخت سلاح هسته ای در دكترین دفاعی ما جایی ندارد، زیرا از دیدگاه جمهوری اسلامی قوی ترین و برنده ترین سلاح در برابر هر گونه تجاوز خارجی دفاع مردمی است كه ما تجربه درخشانی از آن را در هشت سال جنگ تحمیلی به جهانیان ارایه كرده ایم.

سجادی در پاسخ به سوالی درباره نیروگاه بوشهر گفت: این نیروگاه نماد روشنی از روابط ایران و روسیه به عنوان دو همسایه مقتدر است كه تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای فعالیت می كند.

وی افزود: نیروگاه بوشهر مصداق عینی استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز می باشد.

وی درباره وضعیت پیرامون حل برنامه هسته ای صلح آمیز كشورمان اظهار داشت: متاسفانه ما هر بار كه به سمت حل مساله هسته ای حركت كرده ایم، یك رفتار غیرمنطقی از سوی غربی ها موجب به بن بست رسیدن مذاكرات شده است.

سفیر كشورمان در روسیه تشریح كرد: به عنوان نمونه زمانی كه در بحث تبادل اورانیوم 5/3 درصد با 20 درصد بیانیه تهران را با مشاركت برزیل و تركیه مطرح كردیم ، 10 روز بعد با قطعنامه جدیدی از سوی غربی ها مواجه شدیم و اكنون نیز كه بحث از سرگیری مذاكرات با گروه 1+5 و بررسی طرح روسیه موسوم به گام به گام در دستور كارمان است، ادعاهای بی اساس حمله نظامی علیه ما مطرح می شود.

وی اضافه كرد: ما ضمن اینكه همواره مواضع منطقی و عادلانه در قبال برنامه هسته ای صلح آمیز كشورمان اتخاذ كرده ایم، در عین حال هر بار كه با زبان زور غربی ها مواجه شدیم، واكنش مناسب نشان دادیم.

** تحولات سوریه و مداخله غرب

سفیر ایران در روسیه در ادامه سخنان خود در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر موضع ایران در قبال سوریه به روابط خوب دو كشور اشاره كرد و افزود: دو كشور همواره روابط دوستانه و عالی داشته و در زمینه های مختلف با یكدیگر همكاری می كنند.

وی با اشاره به سفر 'امیر عبداللهیان' معاون وزیر امور خارجه كشورمان به سوریه خاطرنشان كرد: دیدار عبداللهیان از دمشق در راستای رایزنی های دایمی دو كشور در مسایل دوجانبه و منطقه ای صورت گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی به سوریه گفت: تصور می كنم با شرایط موجود پیرامون این كشور در قالب رویكرد مثبت و سازنده دولت سوریه و مواضع روسیه و چین چنین اتفاقی به وقوع نپیوندد.

سجادی ادامه داد: خوشبختانه روسیه و چین با موضع گیری قاطعانه خود نشان دادند كه جهان تك قطبی نیست و آمریكا هر آنچه كه اراده كند، محقق نمی شود.

وی با اشاره به تلاش آمریكا برای تحمیل هنجارهای غلط خود به جهانیان افزود: در این مرحله حساس كه واشنگتن به دلیل تحقیر شدن های مكرر در تحولات مصرف، تونس و لیبی به یك پلنگ زخمی شبیه است ، بشریت باید احساس نگرانی كند و مانع زیاده خواهی ها و خودسری های آمریكا شود.

وی همچنین به اظهارات اخیر مقام های غربی مبنی بر ضرورت پاسخگویی مقام های روس در قبال تحولات سوریه اشاره كرد و گفت: منطق حكم می كند اول كسانی در برابر جامعه جهانی پاسخگو باشند كه به بهانه های واهی مبارزه با كمونیسم، تروریسم و كشف سلاح های كشتار جمعی 100 ها هزار كشته و مجروح در ویتنام ، افغانستان، عراق و لیبی بر جای گذاشته اند.

سفیر كشورمان د روسیه اضافه كرد: امروز ناتو و آمریكا باید به خاطر سوء استفادهاز ساختارهای بین المللی مانند شورای امنیت پاسخگو باشند و اذعان كنند كه به دلیل فرمانبرداری نكردن نظام سیاسی سوریه از غربی ها كمر همت به ایجاد ناآرامی در این كشور و بر هم زدن ثبات و امنیت آن بسته اند.

وی تاكید كرد: غربی ها با كمك مالی و تجهیزاتی به گروه های شورشی سوریه و با كمك كشورهایی كه حتی انتخابات نیز ندارند، می خواهند برای مردم سوریه دموكراسی تحمیلی خودشان را به ارمغان بیاورند.

** روابط ایران و كشورهای اسلامی

سفیر كشورمان در روسیه در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در خصوص تحولات كشورهای عربی و روابط سیاسی تهران با پایتخت های اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال برقراری روابط دوستانه و ویژه با همه كشورهای اسلامی هستیم.

وی افزود: آمریكا در طول دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نگران توسعه پیام انقلاب به كشورهای اسلامی بود و برای جلوگیری از تحقق این مهم همه مساعی خود را به كار برد تا سوء تفاهم های موجود میان ایران و كشورهای عربی را افزایش دهد.

وی اضافه كرد: متاسفان برخی ها در بعضی كشورهای اسلامی نیز فریب آمریكا را خوردند و دانسته و ندانسته در خدمت اهداف تفرقه افكنانه وانشگتن قرار گرفتند.

سجادی تشریح كرد: متاسفانه در عربستان كسانی در راستای سیاست های آمریكایی و تنش زایی در منطقه فعالیت می كنند، اما باید بدانند كه همكاری با آمریكا خسارات سنگینی در پی دارد و عاقبت آنان بهتر از بن علی، صالح و مبارك نخواهد بود.

** تحریم های یكجانبه غرب و محدودیت های تجاری

سفیر كشورمان در روسیه در پاسخ به سوالی درباره محدودیت های تجاری ناشی از اعمال تحریم ها بر كشورمان به ویژه در بخش غلات و مواد غذایی گفت كه ایران در زمینه صنایع غذایی از كشورهای پیشروی منطقه محسوب می شود كه بخش بزرگی از فهرست های صادراتی آن را مواد غذایی تشكیل می دهد.

وی افزود: البته با توجه به مراودات تاریخی ایران و روسیه در حوزه تجارت بدیهی است كه اگر در سال جاری به دلیل مشكلات ناشی از خشكسالی با كمبود غله مواجه شویم بر طبق روال قبلی از دوستان روس كمك می گیریم.

وی همچنین شایعات مربوط به فروش نفت كشورمان از طریق بانك های روسی را رد كردو افزود: اساس تصور غرب از اعمال تحریم های یكجانبه علیه ایران نادرست و دور از واقعیت است.

وی اضافه كرد: ما در دوسه سال گذشته به خوبی نشان دادیم كه همیشه راه حل هایی برای عبور از موانع و پشت سر گذاشتن مشكلات در چنته داریم و بلدیم كه تهدیدها را به بهترین نحو ممكن به فرصت تبدیل كنیم.

** استفاده از خاك گرجستان برای حمله به ایران

سفیر كشورمان در روسیه همچنین در خصوص شایعات مربوط به سفر ساكاشویلی رییس جمهوری گرجستان به آمریكا برای رایزنی در خصوص استفاده از خاك این كشور برای حمله به ایران اظهار داشت: مقام های گرجی به طور رسمی این خبر را تكذیب كردند.

وی افزود: ما سابقه تمدنی درخشانی با گرجی ها داریم و مردم این كشور احساس بسیار مثبتی نسبت به ایران و ایرانیان دارند.

وی اضافه كرد: مقام های گرجی به خوی می دانند كه هر گونه حمله احتمالی به ایران از خاك این كشور بیشتر از همه در وهله نخست به ضرر تفلیس تمام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی اران برای حمله پیشگیرانه اظهار داشت: ما هرگز چنینی سیاستی را دنبال نمی كنیم و مطالعه تاریخ اسلام نیز نشان می دهد كه مسلمانان هرگز قبل از حمله دشمن اقدام به حمله متقابل نمی كردند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره مطبوعات وزارت امورخاجره در این دیدار كه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) انجام شد، صالحی با تاكید بر اهمیت و تاثیرگذاری نقش نبیه بری در روند تحولات داخلی لبنان و منطقه ، از مواضع و نقش موثر وی در حمایت از جریان مقاومت و تقویت همبستگی بین كشورهای اسلامی تقدیر كرد.

وزیر امورخارجه ضمن ابراز اطمینان از دورنمای روشن و امیدواركننده روند تحولات در منطقه با روی كار آمدن دولت هایی منبعث از اراده ملتها ، بر توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و تعاملات بین ملتها و دولتهای مسلمان در منطقه در سایه تحولات كنونی تاكید كرد.

فرستاده ویژه رئیس مجلس لبنان و عضو هیات رئیسه جنبش امل نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های رئیس مجلس لبنان، از كمك و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت در منطقه تجلیل كرد.

حمدان با اشاره به توطئه های دشمنان جهان اسلام به خصوص صهیونیست ها برای تفرقه افكنی و فتنه انگیزی بین طیف های مختلف ملت های مسلمان منطقه و كمرنگ كردن موضوع فلسطین و دشمن اصلی مسلمانان یعنی اسرائیل ابراز اطمینان كرد با حمایت های جمهوری اسلامی و هوشمندی ملتهای منطقه شاهد تقویت بیش از پیش جبهه مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه، در سایه بیداری ملت های مسلمان باشیم.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از آخرین روند تلاش ها و پیگیریهای صورت گرفته از سوی دولت لبنان در مورد سرنوشت امام موسی صدر ، خواستار تداوم حمایتهای كشورمان در خصوص این موضوع شد.

صالحی نیز با اشاره به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و همراهان ایشان از جمله در سفر اخیرش به لیبی ، از تلاشها و پیگیرهای دولت و مسئولین لبنانی به خصوص رئیس مجلس این كشور در این خصوص تشكر كرد.

سیام ** 1418



:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

رییس شورای آئین اسلام درآیین افتتاح این قبرستان گفت: راه اندازی این قبرستان یك رویداد تاریخی مهمی برای مسلمانان مقیم منطقه ' آلزاس ' فرانسه به حساب می آید.

'محمد موسوی' افزود: جا دارد شهرداران دیگر شهرها نیز برای رفاه حال هرچه بیشتر مسلمانان مقیم، به راه اندازی و تكمیل قبرستان مسلمین در شهرهای تحت مدیریت خود اقدام كنند.

این قبرستان كه در زمینی به مساحت یك هكتار راه اندازی شده است ، از ظرفیت یكهزارقبر برخوردار بوده و دارای دو غسالخانه می باشد. ساخت وتكمیل این قبرستان حدود 800 هزار یورو هزینه در بر داشته است.

پیش از این بسیاری از مسلمانان ساكن شهر استراسبورگ مجبور بودند اموات را برای دفن مطابق با آیین و آموزه های اسلامی به كشورهای خود بفرستند. هم اكنون حدود هشت میلیون نفر از جمعیت 65 میلیونی فرانسه را مسلمانان تشكیل می دهند.

اروپام **1495**1423



:: برچسب‌ها: معماری , عروسی , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

دكتر 'داوود فدایی' عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر روز چهارشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این ساختمان نوساز به گونه ای طراحی و ساخته شده است كه تمام انرژی مورد نیاز خود را برای سیستم گرمایش و الكتریكی از انرژی خورشیدی تامین می كند.

رییس انجمن صنایع خورشیدی ایران افزود: این ساختمان علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز خود می تواند مازاد آن را به متقاضیان و همسایه ها بدهد.

به گفته وی، این ساختمان در واقع یك سیستم عایق است به طوری كه هیچ هدررفت انرژی گرمایی به بیرون ندارد.

فدایی ادامه داد: در این ساختمان از عایق های نانویی، دیوار كوب های ویژه و عایق های صوتی استفاده شده است كه مانع از هدررفت هر نوع انرژی می شود.

رییس موسسه تحقیقاتی فناوران خورشید پژوه اظهار داشت: دراین ساختمان جدید از نوعی فویل استفاده شده است كه 99 درصد اشعه ماورای بنفش خورشید را منعكس می كند و موجب می شود ساختمان در تابستان ها علاوه بر روشنایی مطلوب گرم نشوند و اصلا به سیستم خنك كننده نیازی نداشته باشند.

وی افزود: در این ساختمان استفاده از نور مصنوعی به حداقل ممكن رسیده و از گیاه یاس امین الدوله و پیچك امین الدوله كه دارای خواص دارویی و رطوبت خاص هستند به عنوان عایق و سیستم متعادل سازی دما و رطوبت محیط استفاده شده است.

به گفته وی این ساختمان توسط دانشگاه صنعتی امیركبیر و مركز تحقیقات 'فناوران خورشید پژوه' ساخته شده است.

فدایی اظهار داشت نخستین ساختمان انرژی مازاد كشور، در واقع اكنون ساختمان جدید مركز تحقیقات انرژی خورشیدی كشور است.

علمی**9023**1544



:: برچسب‌ها: دریاچه , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()

cache01last1676726359