نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری تركیه ، این تظاهرات دیروز در آخرین روز از تعطیلات زمستانی مدارس تركیه با دعوت مجمع حمایت از حجاب اسلامی برگزار شد.

مدارس تركیه از امروز (دوشنبه) پس از تعطیلات پانزده روزه زمستانی فعالیت خود را آغاز و دانش آموزان عازم دبستانها و دبیرستانها شدند.

معترضان در حالیكه شعارهایی در حمایت از حجاب اسلامی سر داده بودند با عنوان اینكه 'تحصیل یك حق قانونی است' خواهان ورود آزادانه با حجاب اسلامی به مدارس شدند.

گروهی از معترضان شعار 'دست هایی كه به سوی حجاب دراز شده شكسته باد' و ' به ظلم علیه محجبه ها پایان دهید ' سر دادند.

سخنگوی معترضان در سخنانی گفت: هدف نهایی ما ورود آزادانه دانش آموزان محجبه به مدارس و بازگشت بانوان محجبه اخراج شده بر سر كار خود است.

وی گفت: مسوولان آموزش و پرورش تركیه از یك سو از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس جلوگیری می كنند و از سوی دیگر به دلیل غیبت دانش آموزان محجبه ، مسوولان دولت به دلیل عدم شركت در آموزش اجباری فرزندانشان اولیای آنان را به پرداخت جریمه نقدی محكوم می كنند.

مشكل حل نشده ورود دانش آموزان و دانشجویان محجبه به اماكن آموزشی در تركیه به رغم قول های مسوولان، همچنان پا برجا مانده است.

موضوع حجاب اسلامی در تركیه به رغم اینكه حدود 9 سال از آغاز اقتدار حزب حاكم عدالت و توسعه به رهبری 'رجب طیب اردوغان' می گذرد، همچنان حل نشده باقی مانده و دانش آموزان محجبه از ورود به مدارس محروم مانده اند.

گزارش های رسیده از برخی شهرهای تركیه حاكی است كه مسوولان مدارس ابتدایی و دبیرستان ها از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس همچنان جلوگیری می كنند.

موضوع برخورد دوگانه دولت 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه نسبت به مساله حجاب در محافل اسلامگرا و جامعه تركیه مطرح و به عنوان یك مورد قابل تامل و در عین حال غمبار در رسانه های این كشور بازتاب وسیعی یافته است.

به رغم اینكه دولت اردوغان در 9 سال حكومت خود و در هر فرصتی قول رفع مشكلات زنان و دختران محجبه را داده است، اما هنوز این معضل به قوت خود باقی است.

ورود دانش آموزان دختر به دبستان ها و دبیرستان های تركیه با حجاب اسلامی ممنوع است و كارمندان زن دولت نیز حق استفاده از این حجاب را ندارند.

هر چند ورود دانشجویان محجبه به برخی دانشگاه ها آزاد است، ولی در چند دانشگاه دیگر هنوز این مساله حل نشده است.

بته ازگی رسانه های تركیه گزارشی را منتشر كردند كه نشانگر عمق تناقض در مورد برخورد وزارت آموزش و پرورش تركیه با شعارهای دولت در مورد آزادی و دموكراسی است.

به نوشته مطبوعات اسلامگرای تركیه، یك دختر دانش‌آموز محجبه در حومه شهر 'آدانا ' در جنوب تركیه به دلیل جلوگیری مسوولان مدرسه از ورود وی با حجاب اسلامی به مدرسه، مجبور به ترك تحصیل و خانه نشین شد.

بر اساس قوانین تركیه، تحصیل دوره هشت ساله ابتدایی اجباری است و به این سبب، مسوولان مدرسه به دلیل غیبت این دانش آموز دختر 14 ساله از وی و اولیای او به فرماندار منطقه شكایت كردند.

فرمانداری نیز بدون بررسی علت، خانواده این دختر را بابت هر روز غیبت مبلغ 15 لیره ترك و در مجموع هزار و 245 لیر (حدود 500 یورو) جریمه كرد.

پدر این دختر دانش آموز نیز در واكنش به تصمیم فرمانداری در گفت وگو با رسانه ها، از نخست وزیر و وزیر آموزش و پرورش تركیه خواستار كمك شد و افزود: مسوولان مدرسه از ورود دخترم به مدرسه صرفا به دلیل داشتن حجاب اسلامی جلوگیری كرده اند و من نیز قادر نیستم جریمه نقدی را بپردازم.

خاورم ** 2010** 230



:: برچسب‌ها: بچه ها , سان , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، امیل بوك نخست وزیر رومانی در یك نشست دولت كه مستقیما از تلویزیون این كشور پخش می شد، گفت كه تصمیم گرفته است از سمت خود كناره گیرد.

گفتنی است كه دولت راست- میانه رومانی در نظرسنجی های اخیر اعتماد خود را در بین مردم از دست داده و احزاب مخالف خواستار برگزاری انتخابات جدید در این كشور شده اند.

احزاب مخالف دولت می گویند كه ترایان باسسكو رییس جمهور و دولت رومانی ، كشور را به شكل دیكتاتوری اداره می كنند.

اروپام**2270/1344**1514



:: برچسب‌ها: پرنده , خانه , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا،'سیدحمید جمال الدینی' روز یكشنبه در نشست شورای اداری خاش با بیان اینكه وزارت بهداشت برنامه های متعددی برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق محروم دارد، افزود: این وزارتخانه در نظر دارد با نیازسنجی بخش آموزش در هر منطقه، افراد بومی را به عنوان پزشك و پرستار برای ارائه خدمات بهداشتی- درمانی تربیت كند تا مساله كمبود نیروی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم به مرور زمان حل شود.

او گفت: با برنامه های پیش رو، افزون بر رفع نقاط ضعف و توجه به ظرفیت های هر منطقه، بار سنگین هزینه های درمانی از دوش شهروندان برداشته خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه هدف مهم این وزارتخانه خدمات رسانی به محرومان و تامین سلامت افراد جامعه است، گفت: اولویت توزیع عادلانه اعتبارات، امكانات و نیروی انسانی در این وزارتخانه برای مناطق محروم است.

ك/2 7315/7316/653/330



:: برچسب‌ها: دوچرخه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
 راهبان بودایی تبت

خودسوزی، تازه ترین روش راهبان بودایی تبت برای اعتراض به سیاست های دولت چین در تبت به شمار می رود

طبق گزارش ها، سه تبتی دیگر در استان سیچوان چین روز جمعه در اعتراض به حاکمیت چین بر تبت خود را به آتش کشیدند.

گروه‌های تبتی می‌گویند یک نفر از این افراد جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

این تبتی‌ها خواهان آزادی برای تبت و بازگشت دالایی لاما، رهبر روحانی و در تبعید شده بودند.

منطقه ای که این افراد در آن خود را به آتش کشیده اند، از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده و به همین جهت تائید جزئیات این ماجرا امکان پذیر نیست.

در صورتی که این مساله تائید شود، تعداد تبتی هایی که در اعتراض به سیاست های چین در تبت خود را به آتش کشیده اند، به نوزده نفر می‌رسد.

استان سیچوان چین که هم مرز با تبت است، محل سکونت تعداد قابل توجهی از تبتی ها و یکی از مراکز بروز تنش میان راهبان بودایی و مقامات چینی بوده است.

خودسوزی، تازه ترین روش راهبان بودایی تبت برای اعتراض به سیاست های دولت چین در تبت به شمار می‌رود.

تبت

  • چین، تبت را همواره بخشی از خاک خود دانسته است
  • پیش از قرن ۲۰ میلادی، تبت برای مدتی طولانی خودمختاری داشت
  • در سال ۱۹۵۰ چین برای تثبیت حاکمیت خود بر تبت به این سرزمین حمله نظامی کرد
  • مخالفت با حاکمیت چینی ها منجر به بروز قیام خونین سال ۱۹۵۹ شد
  • در پی سرکوب این قیام، دالایی لاما، رهبر روحانی تبت به هند گریخت
  • دالایی لاما اکنون "راه میانه" را پیشنهاد می کند و تنها خواهان خودمختاری، و نه استقلال این سرزمین است

دالایی لاما، رهبر روحانی تبت و از مخالفان سیاست کنونی چین در این سرزمین، شرایط ناامید کننده و سرکوب تبتی ها توسط حکومت چین را عامل موج اخیر خودسوزی‌ها خوانده است.

اخیر تنش‌ها در این منطقه بالا گرفته و ایالات متحده هم نسبت به بروز خشونت ابراز نگرانی جدی کرده است.

طی هفته های اخیر تظاهراتی در مناطق تبت نشین چین روی داده که طبق گزارش ها، چند نفر کشته شده‌اند.

چین، همواره تبت را بخشی از خاک خود تلقی کرده است. تبت پیش از قرن بیستم، برای مدتی خودمختار بود.

در سال ۱۹۵۶، مردم تبت علیه آنچه که فشار دولت چین بر دولت محلی خود می دانستند قیام کردند که تا سال ۱۹۵۹ و سرکوب خشونت آمیز این قیام به دست ارتش سرخ چین، ادامه داشت.

پس از سرکوب این قیام، دالایی لاما همراه با جمعی از رهبران تبتی این سرزمین را ترک کرد و در هند دولت در تبعید تبت را تشکیل داد.



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
باراک اوباما

اوباما گفت هدف آمریکا این است که مناقشه هسته ای از راه های دیپلماتیک حل شود

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که اسرائیل هنوز تصمیم نگرفته که درباره "نگرانی‌ها از برنامه اتمی ایران" چگونه واکنش نشان دهد.

آقای اوباما همچنین گفت که به گمان او ایران "علاقه و قابلیت" حمله به خاک آمریکا را ندارد.

خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا که با آقای اوباما گفتگو می کرد به طور مشخص از او پرسید که آیا اسرائیل برنامه ای برای حمله به ایران دارد یا نه. جواب آقای اوباما این بود: "فکر نمی کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند."

آقای اوباما در این مصاحبه از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت که اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، آیا پیش از آن به آمریکا اطلاع می دهد یا نه. رییس جمهور آمریکا در عوض به گفتن این جمله بسنده کرد که اولویت او "امنیت آمریکا و اسرائیل است."

او گفت که اسرائیل نیز مانند آمریکا معتقد است که ایران باید "از برنامه ساخت سلاح های هسته ای خود دست بردارد."

در این گفتگو، آقای اوباما گفت که ایران "فشار" را بر خود احساس می کند، اما هنوز "گامی دیپلماتیک برنداشته که نشان دهد این کشور به دنبال دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز است و نه دست یابی به سلاح هسته ای."

کشورهای غربی می گویند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است. اما ایرانی ها همواره این ادعا را رد کرده اند و می گویند که به دنبال دست یابی به انرژی هسته ای برای مصارف غیرنظامی هستند.

، رهبر ایران نیز در سخنرانی روز جمعه خود به صراحت گفت که ایران از برنامه هسته ای خود دست بر نمی دارد.

'راه های دیپلماتیک'

آقای اوباما در این گفتگو نیز مانند دفعات پیش که درباره ایران اظهار نظر می کرد گفت که "هدف" آمریکا این است که مناقشه بر سر برنامه هسته ای ایران "از روش های دیپلماتیک حل شود."

آیت‌الله خامنه‌ای

"تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است"

او سپس مجددا بر این نکته تاکید کرد که "همه گزینه ها روی میز است." اشاره رییس جمهور آمریکا به این نکته بود که احتمال حمله نظامی به ایران نیز وجود دارد.

پیش از این، یکی از ستون نویسان از قول لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا، نوشته بود که احتمال حمله اسرائیل به ایران در بهار آینده وجود دارد.

مقام های اسرائیلی‌ نیز دز موضع گیری هایی در این رابطه گفته بودند که توانایی حمله به تمام مراکز هسته ای ایران را دارند.

البته این ادعاها و تهدیدها از جانب مقام های ایران بی پاسخ نمانده است.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه هفته پیش تهران گفت: "تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است و خود جنگ، ده برابر آن برای این کشور ضرر دارد."

، وزیر خارجه ایران هم روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش برای "هرگونه رویارویی احتمالی" آماده می شود.

منطقه نفت‌خیز

باراک اوباما در گفتگوی خود با شبکه ان بی سی، همچنین گفت که او نمی خواهد شاهد جنگ های بیشتری در منطقه نفت‌خیز خلیج فارس باشد. نکته ای که او در توضیحش گفت: "هر گونه تحرک نظامی دیگری در خلیج فارس مخرب است و تاثیر زیادی بر ما [آمریکا] می گذارد."

آقای اوباما از جمله به قیمت نفت اشاره کرد.

او در همین بخش از مصاحبه خود اشاره ای نیز به نیروهای آمریکایی در افغانستان کرد و گفت که این نیروها در کشوری هستند که با ایران مرز مشترک دارد.

با این حال باراک اوباما گفت که کشورش ترجیح می دهد مسئله از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک حل شود.

او تاکید کرد که آمریکا هر کاری می کند تا از دسترسی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری کند.



:: برچسب‌ها: آسیا , واشنگتن , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در سومین جلسه شورای عالی صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت كه در محل دفتر انجمن نفت ایران برگزار شد، تصریح كرد: در شرایط كنونی جای هیچ تردیدی برای گرایش بیشتر به سمت سازندگان داخلی وجود ندارد، ضمن آنكه در چند دهه گذشته هزینه های زیادی برای احداث زیرساخت های صنعت نفت در بخش های مختلف انجام شده است.

به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، به صرفه بودن، سرعت و كیفیت سه موضوعی بود كه قاسمی در فرآیند بومی سازی، تولید كالا و تجهیزات داخلی مورد استفاده در صنعت نفت مورد تاكید قرار داد و گفت: در مسیر خودكفایی صنعت نفت باید به توانمندی شركت های ایرانی اعتماد كرد، حتی اگر كیفیت برخی كالاهای تولید داخل نسبت به كالاهای وارداتی از كشورهای غربی كمی پایین تر باشد.

وی با تاكید بر این كه هم اكنون بخش عمده ای از تاسیسات نصب شده در پروژه های جدید صنعت نفت با استفاده از توانمندی های شركت های داخلی تولید می شود، گفت: زیرساخت های لازم برای تولید كالاهای وارداتی در داخل كشور موجود است.

وزیر نفت داخلی سازی و خودكفایی ایران در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش را از اصلی ترین محورهای صنعت نفت اعلام و تصریح كرد: باید به سمت نمونه سازی كالاهای وارداتی مورد نیاز و حیاتی در این صنعت برویم و در این مسیر وجود سیستم یكپارچه صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات در كشور ضروری است.

قاسمی افزود: مسیر دریافت گواهینامه كیفیت از سوی شركت های داخلی بایستی كاملا شفاف و آسان باشد تا این شركت ها در كمترین زمان ممكن بدون هیچ مشكلی بتوانند این گواهینامه را دریافت كنند، ضمن آنكه همكاری شركت های زیرمجموعه وزارت نفت در این امر با شركت های داخلی تولید كننده تجهیزات ضروری است.

وی خطاب به اعضای شورای عالی صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات حاضر در این جلسه گفت: برای توجیه هر چه زودتر و بهتر سازندگان تجهیزات داخلی از چگونگی دریافت این گواهینامه بهتر است این شورا از آنها دعوت و جلسه های مشتركی را برگزار كنند؛ چراكه وجود این گواهینامه در كالاهای ساخت داخل مسیر را برای همكاری هرچه بیشتر هموار می كند.

وزیر نفت با بیان كه در بومی سازی كالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت نباید كار را از نقطه صفر شروع كنیم و بایستی از دانش روز جهانی بهره گرفت، گفت: كالاها و تجهیزاتی كه هم اكنون در كشور تولید و استفاده می شود، هیچ گونه مشكلی از نظر كیفیت ندارند، و بایستی برای آنها گواهینامه كیفیت صادر شود و این تجهیزات دیگر نیازی به بررسی دوباره از نظر كیفی و كمی ندارند.

این عضو دولت دهم ادامه داد: وقتی كالایی در یكی از شركت های زیرمجموعه صنعت نفت به كارگرفته شده و گواهینامه كیفیت آن شركت را دریافت كرده است دلیلی ندارد كه برای استفاده دیگر شركت ها دوباره مسیر طولانی دریافت گواهینامه طی شود.

قاسمی تاكید كرد: صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات برای صنعت نفت اقدامی بنیادی و اساسی به شمار می رود؛ از این رو همه صنعت نفت باید با همكاری یكدیگر این اقدام مهم را به نتیجه برسانند.

وی با تاكید بر ضرورت توجه بیشتر به صنعت نفت با توجه به نیاز كشور به این صنعت، افزود: امیدواریم سیستم صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات در صنعت نفت در یك برنامه زمان بندی مشخص به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مشاركت انجمن نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت برای راه اندازی سیستم یكپارچه صدور گواهینامه گفت: این دو نهاد دو بازوی علمی خوب صنعت نفت به شمار می روند اما برای افزایش كیفیت بیشتر باید در این مسیر از همه توان علمی كشور همچون قطب های دانشگاهی بهره گرفت.

اقتصام**9189**1647



:: برچسب‌ها: سرگرمی , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'مهدی بندرآبادی 'دقایقی پیش در گفت و گو با ایرنا افزود:به دنبال بارش برف و بوران وبرودت هوا وهمچنین لغزندگی جاده های شهرستان شاهرود این محورها بسته شده و دیگر محورهای این شهرستان باز و تردد در آنها امكان پذیر است.

وی اعلام كرد : از دقایق اولیه پنجشنبه شب شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشكیل و تمامی دستگاه ها و نهادهای ذیربط به مناطق برف گیر اعزام شدند و اداره كل راه و ترابری استان سمنان نیز با استفاده از خودروها و وسایل سنگین كار برف روبی را آغاز كرده است.

وی خاطر نشان كرد : فرمانداری و شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود تا عادی شدن شرایط در منطقه برای كمك به هموطنان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی به رانندگان توصیه كرد :به هنگام بارش برف و برودت هوا از سفرهای غیرضروری خودداری كنند و به هنگام سفر مجهز به وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ باشند.

ك/31496/7265



:: برچسب‌ها: معماری , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا، كنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما روز پنجشنبه درحالی در تهران آغاز بكار كرد كه جمعی از فعالان سینمایی از كشورهای آمریكایی، اروپایی، آسیایی و افریقایی در آن حضور داشتند.

منتقدان جدی به سیاست های پشت پرده فیلم های هالیوود از كشورهای مختلف بویژه آمریكا و همچنین تعدادی از هنرپیشه‌های هالیوودی منتقد همچون شان استون از آمریكا ، ایزابل پیزانو هنرپیشنه معروف اسپانیایی و بئاتریس پیگ ندا مستند ساز معروف فرانسوی در این كنفرانس حضور دارند.

متفكران و فیلمسازان غربی كه میهمانان این كنفرانس هستند از میان كسانی انتخاب شده اند كه منتقد سیاست های هالیوود محسوب شده و نقدهای جدی به موضوع تخریب خانواده از طریق سینمای هالیوود دارند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، غلامرضا منتظمی دبیردومین كنفرانس هالیوودیسم وسینما و جمعی از اندیشمندان و سینماگران داخلی و خارجی در این مراسم حضور دارند.

كنفرانس بین المللی 'هالیوودیسم و سینما' 13 تا 15 بهمن ماه در حاشیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر در مركز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه -سازمان مجامع ایرانیان- برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه برپاست.

فراهنگ**1055**1319



:: برچسب‌ها: باغ وحش , درختان , د ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلمهای ایرانی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، خانه فیلم وین و موسسه رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وین برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم های ایرانی امروز پنجشنبه 13 بهمن ماه با اكران فیلم 'آقا یوسف' در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' افتتاح می شود و طی یك هفته برگزاری این جشنواره 14 فیلم ایرانی به نمایش درخواهد آمد.

در این رویداد فرهنگی ، 'خانه فیلم وین' و خود اتریشی ها از بانیان برگزاری جشنواره فیلمهای ایرانی هستند و در این جشنواره 11 فیلم سینمایی و سه فیلم مستند ایرانی به نمایش درخواهد آمد.

علاوه بر فیلم سینمایی آقا یوسف، فیلمهای سینمایی كنعان، امشب شب مهتابه، میم مثل مادر، خیلی دور خیلی نزدیك، به نام پدر، تولد یك پروانه، تقاطع، اینجا بدون من، آدمكش و پسر آدم و دختر حوا در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

سه فیلم مستند 'خرما'، 'دستها و نجواها' و 'فرشته ای روی شانه راست من' از دیگر فیلم های این جشنواره است.

این 14 فیلم ایرانی از 13 بهمن ماه طی یك هفته و در دو سانس جداگانه در ساعت های 19 و 21 در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' به نمایش درخواهند آمد.

در جشنواره فیلمهای ایرانی در وین، محمد هادی كریمی كارگردان و لادن مستوفی بازیگر ایرانی حضور دارند.

اروپام 1344/ 3404



:: برچسب‌ها: باغ , کریسمس , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش شب ایرنا، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران مراسم با شكوهی را به مناسبت گرامیداشت آغاز دهه مبارك فجر در سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت های برجسته سیاسی ، علمی و فرهنگی شهر لاهور از جمله خانم سلمی بت مشاور سروزیر ایالت پنجاب ، محمد حسین بنی اسدی سركنسول ، عباس فاموری رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران - لاهور، ملك محمد اسلم رییس سازمان رفاه اجتماعی ایالت پنجاب، در سالن اجتماعات حضرت امام رضا (ع) خانه فرهنگ برگزار نمود.

در این مراسم شركت كنندگان از نمایشگاه فرهنگی و هنری ' عكس از جلوه های ترقی و توفیق جمهوری اسلامی ایران در سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ' افتتاح و بازدید كردند.

عباس فاموری رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ، گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بی‌نظیر در میان حركت‌ها و انقلاب‌های بزرگ دنیا به شمار می‌آید، عظمت این حركت انقلابی و شكوه حضور یكپارچه مردم با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، برای بنیان نهادن یك نظام الهی، پیش‌بینی تمام سردمداران و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای را بر هم زد و آنان را مجبور به كرنش در مقابل انقلاب اسلامی ایران كرد.

ملك محمد اسلم رییس سازمان رفاه اجتماعی ایالت پنجاب ضمن تبریك سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران یك انقلاب تاریخی بوده و الگویی برای جهان اسلام می باشد.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با وجود اینكه دچار مشكلات زیادی شده بود ولی ثابت نمود كه اگر ملت رهبری همانند حضرت امام خمینی(ره) را داشته باشد علیرغم همه ی مشكلات می توانند پیشرفت نمایند.

سلمی بت مشاور سروزیر و رییس بیت المال ایالت پنجاب ضمن تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: یكی از ویژه گی های حضرت امام خمینی (قدس سره) این است كه ایشان برخلاف نظریات رهبران غربی و ابرقدرتها نظریه ای را معرفی نمودند كه در مملكت اسلامی محور قدرت اصلی خداوند متعال می باشد و در این نوع حكومت حاكمیت از آن خداوند است.

در ادامه برنامه ' احسن' یكی از افراد استثنایی سرود دوستی ایران و پاكستان را قرائت نمود.

آساق ** 1095** 3404



:: برچسب‌ها: لندن , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()