رئیس جمهوری پاكستان، نوروز را جشن احیای طبیعت دانست
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'آصف علی زرداری' روز یكشنبه در سومین جشن جهانی نوروز كه در كاخ سامان شهر دوشنبه و با حضور تعداد زیادی از میهمانان خارجی از كشورهای حوزه نوروز برگزار شد، گفت: هیات پاكستانی با این هدف به دوشنبه سفر كرده تا در كنار برادران تاجیكی، ایرانی و افغانی خود، از جشن جهانی نوروز و عید نیاكان تجلیل به عمل آورد.

وی با اشاره به جایگاه بالای جشن نوروز در كشورهای ایران و تاجیكستان؛ تصریح كرد: بین المللی شدن این عید، می تواند زمینه گرایش دیگر ملل به بزرگداشت این جشن را در آینده فراهم كند.

'یان كوبیش'نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز كه در این مراسم به نمایندگی از 'بان كی مون'حضور داشت، ضمن قرائت پیام دبیركل سازمان ملل؛ جشن نوروز را به تمام رئیسان كشورهای شركت كننده و دیگر ملل كشورهای حوزه نوروز تبریك گفت.

وی گفت: با وجودی كه نوروز از پنج هزار سال قبل در این حوزه بزرگ تجلیل می شود اما در سال 2010، سازمان ملل متحد نوروز را به عنوان یك عید بین المللی معرفی كرد.

وی از نوروز به عنوان رمز دوستی، برادری و عید كشاورزان یاد كرد و گفت: برگزاری جشنهایی در این سطح می تواند زمینه هرچه بهتر برگزار كردن این گونه مراسم توسط دیگر ملل را فراهم كند.

آساق**ه.ص**1558**1577





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: