روزنامه روسی: بازیگران بزرگ جهانی استفاده از دلار را كنار می گذارند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا،روزنامه 'كامرسانت' روز شنبه در گزارشی به قلم 'دمیتری لبدوف' نوشت:از سال 1995 كه 'روبرت روبین' وزیر دارایی وقت آمریكا بر ضرورت تقویت دلار این كشور تاكید كرد،با وجود تكرار این موضع از طرف جانشینان وی،ارزش دلار همچنان كاهش می یابد.

لبدوف اضافه كرد:در 10 سال اخیر دلار آمریكا در برابر تمام ارزهای معتبر سقوط كرده است به طوری كه تا این اواخر به نظر می رسید كه روند كاهش ارزش دلار و درعین حال ماندن آن به عنوان ارز اول جهان تا ابد ادامه بیابد، اما رویدهای اخیر این نظریه را رد می كند.

نویسنده گزارش افزود: در ابتدا ایسلند كه به شدت از بحران مالی جهانی آسیب دیده است و تصمیم به استفاده از ارز دیگری بجای واحد پولی 'كرون' خود گرفته برای این منظور دلار كانادا را انتخاب كرد.

كامرسانت افزود:ایسلند علت این گزینه را ثبات واحد پول كانادا می داند و به همین دلیل آن را بر واحد ارزی آمریكا ترجیح داد.

در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است كه ایران و هند هم موافقت نامه ای را امضا كردند كه بر اساس آن از استفاده از دلار آمریكا در مبادلات بازرگانی صرف نظر می كنند و تهران در ازای فروش نفت از دهلی نو طلا دریافت خواهد كرد.

روزنامه روسی نوشت:چین هم بتدریج از خرید اوراق بهادار آمریكایی صرف نظر می كند و دیگر به آن اعتماد ندارد.

'لبدوف'پیش بینی كرد چین در آینده بطور كامل از دلار آمریكا صرف نظر كند و چه بسا كه 'یوان' چین جایگزین دلار آمریكا به عنوان ارز نخست جهانی شود.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
hadi در تاریخ : 1391/1/6/0 - - گفته است :
سلام دوست عزیز گوشی تبلت پلی استیشن رایگان نمی خوای برای اینکه به این سایت برو و رایگان ثبت نام کن www.xpango.com?ref=92685227 عضو شو و رایگان جایزه دلخواه خود را بگیر...........ممنون هادی لطفی در ضمن راهنمای تصویری تو سایت www.love-music2.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: