سابقه افزون بر یك هزارساله جشن نوروز حاكی از فرهنگی بودن این عید است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'حامد كرزی'روز یكشنبه در سومین جشن جهانی نوروز كه با حضور رئیسان جمهوری ایران، پاكستان و تاجیكستان در كاخ سامان شهر دوشنبه برگزار شد، از بزرگداشت این جشن در كنار برادران مسلمان، همزبان و هم آیین خود در سرزمین زیبای تاجیكستان ابراز خرسندی كرد.

وی با اشاره به گستردگی نوروز در فرهنگ كشورهای حوزه نوروز، گفت: آشنایی دیگر ملل با بخشی از ویژگیهای این عید بزرگ فارس زبانان، محبوبیت این مراسم را در بین دیگر ملل بیش از پیش افزایش داده است.

وی ادامه داد: سروده های متعدد توسط شعرای ایرانی و تاجیك و تالیف آثار ادبی متنوع از سوی نویسندگان دو كشور همه نشان از این دارد كه سرچشمه نوروز دارای تاریخی كهن و دیرینه است.

كرزی برخی از آداب و سنن مرسوم در افغانستان در ایام نوروز را تشریح كرد و گفت: این مراسم تاحدی گسترده است كه می توان مدعی شد هر منطقه آیینهای خاص خود را در این عید برگزار می كنند.

رئیس جمهوری افغانستان با بیان اینكه بدخشان، بلخ، مزار شریف و دیگر مناطق این كشور نوروز را با رسم و آیین های خاص گرامی می دارند، گفت: گستردگی سنن نوروز سبب تنوع در اصطلاحات موجود در ادبیات فارسی و دری شده كه ابر نوروزی، جلوه نوروزی، باران نوروزی و غیره برخی از این اصطلاحات است.

آساق**ه.ص**1558**1577





:: برچسب‌ها: سگ , ایتالیا , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: