وزارت ارشاد تحت فشار جای دو فیلم را با دو فیلم دیگر عوض کرد
نوشته شده توسط : swot
فیلم گشت ارشاد

نمایی از فیلم گشت ارشاد

یکی از مسئولان وزارت ارشاد ایران تأیید کرده است که نمایش دو فیلم سینمایی که مورد اعتراض محافظه کاران قرار گرفته بود متوقف و دو فیلم دیگر به جای آنها در سینماها به نمایش در آمده اند.

گروه های معروف به حزب اللهی و شماری از امامان جمعه در ایران اخیرا به نمایش دو فیلم "خصوصی" و "گشت ارشاد" به شدت اعتراض کرده بودند.

اکنون علیرضا سجادپور، مدیرکل نظارت و ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای اعلام کرده است که دو فیلم "نارنجی‌پوش" و "بوسيدن روی ماه" در پرده سینماها جایگزین این دو فیلم شده است.

حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی پیش تر اعلام کرده بود که نمايش اين دو فيلم مورد اعتراض را در سينماهای خود متوقف كرده است.

این سازمان امروز یکشنبه ۶ فروردین (۲۵ مارس) در اطلاعیه ای نوشت که با توجه به اینکه اکران این دو فیلم با حاشیه‌هایی همراه بوده و حساسیت‌هایی را در جامعه به وجود آورده است، حوزه هنری ظرفیت نمایش سالن‌های خود را در اختیار فیلم‌های "ضدارزشی" قرار نمی‌دهد.

معترضان می گویند که این دو فیلم "امر به معروف و نهی از منکر" و "ارزش‌های اسلامی"را به "تمسخر" گرفته اند.

آنها به دلیل صدور پروانه برای این فیلم ها به تندی از وزارت ارشاد انتقاد کرده بودند.

دامنه این اعتراض‌ها و انتقادها که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ اوج گرفته بود، به خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۱ در چند شهر از جمله تهران و مشهد هم کشیده شد.

"در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود؛ باید تا دیر نشده جلوی اکران این فیلم‌ها را در استان‌ها بگیرید"

امام جمعه تهران خطاب به وزیر ارشاد

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران روز جمعه ۴ فروردین، در خطبه های نماز جمعه گفت: "اجازه اکران برخی از فیلم‌های ضداخلاقی در ایام نوروز و در برخی سینماهای مراکز استان‌ها صادر شده است؛ این فیلم‌ها در دهه فجر پخش و مورد اعتراض واقع شده بود، مسئولان باید بدانند که ما در مورد دین و اخلاق مردم با هیچ کس رودربایستی نداریم."

او همچنین خطاب به وزیر ارشاد گفت: "در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود؛ باید تا دیر نشده جلوی اکران این فیلم‌ها را در استان‌ها بگیرید."

فیلم "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی است و ماجرای سه جوان ساکن جنوب شهر تهران را روایت می کند که برای به دست آوردن پول دست به کارهای خلاف می‌زنند. یکی از کارهای آنها این است که درقالب گشت ارشاد از مردم اخاذی می‌کنند.

داستان فیلم "خصوصی" هم که توسط محمدحسین فرحبخش کارگردانی شده است، درباره مردی است که سال‌ها پیش از تندروهای انقلابی بوده، اما حالا در جایگاه سیاسی متفاوتی قرار گرفته است. آشنایی و دلبستگی او به یک زن نویسنده او را در زندگی خانوادگی و کاری‌اش با مشکلاتی رو به رو می‌کند.





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: