تقویت اقتصاد ملی راهكاری مطمئن برای بهبود وضعیت افغانستان است
نوشته شده توسط : swot

'علی اكبر صالحی' طی سخنانی در پنجمین كنفرانس همكاری های اقتصادی منطقه ای در خصوص افغانستان (ریكا) كه در شهر دوشنبه تاجیكستان برگزار شد؛ افزود: برای نیل به این مهم جمهوری اسلامی ایران از هیچ كوششی دریغ نكرده است و در آینده نیز مجدانه در جهت توسعه و پیشرفت و ثبات در افغانستان حركت خواهد كرد.

وی با بیان اینكه ثبات، امنیت و توسعه پایدار در افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت فراوان می باشد، تصریح كرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست های منطقه ای و بین المللی در جهت تقویت ثبات و توسعه در افغانستان حمایت كرده و خود نیز بارها مبتكر اجلاس های منطقه ای نظیر اجلاس همسایگان و نشست های چند جانبه بوده است.

وزیر امور خارجه اضافه كرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روابط حسن همجواری و براساس تمهیدات اجلاس های توكیو، برلین و لندن مشاركت فعالی را در ابعاد گوناگون بازسازی افغانستان بر عهده گرفته و به تعهدات خود در بازسازی این كشور به طور كامل عمل كرده است.

صالحی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مشاركت جهانی برای توسعه اقتصادی افغانستان و اعلام آمادگی برای هرگونه مشاركت سازنده در ابتكارات اقتصادی حول محور توسعه همكاریهای منطقه ای، نقش ممتاز و سازنده جمهوری اسلامی ایران در روند بازسازی زیرساخت های كشور افغانستان در طول یك دهه گذشته را یادآور شد.

وی با اشاره به تعهد عملی كشورمان به مشاركت فعال در بازسازی افغانستان در اجلاس های بین المللی، گفت: تاكنون جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های تاسیسات زیربنایی شامل احداث جاده ، راه آهن ، پل ، تامین انرژی برق و برق رسانی و همچنین خدمات فنی و آموزشی شامل اعزام مشاورین آموزشی ، بورسیه دانشجویی، تدوین و چاپ كتب درسی و تجهیز كتابخانه ها كمكهای شایانی به افغانستان كرده است.

**شبد** 3404





:: برچسب‌ها: تایلند , هندوستان , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: