سران كشورهای عضو بریكس مسایل مهم سیاسی و اقتصادی را بررسی می كنند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، این گروه از پنج اقتصاد در حال ظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشكیل می شود و قرار است رهبران این كشورها در جریان اجلاس پس فردای دهلی نو، 'بیانیه دهلی' را صادر كنند كه خلاصه ای از موقعیت های آنان را در شرایط بسرعت در حال تغییر منطقه در برمی گیرد.

این اجلاس همچنین، با توجه به موقعیت های مختلف پنج كشور عضو گروه بریكس در سازمان ملل متحد در گذشته نزدیك، قرار است به نتیجه مشتركی درباره مشكلات آنها برسد.

این گروه همچنین قراردادی را به امضا می رسانند كه در صورت مجاز شناختن قوانین داخلی، راه برای وام دادن به واحدهای پول محلی آنها هموار می شود.

كشورهای عضو در این اجلاس كه در جریان آن هند ریاست بریكس را برعهده می گیرد، دو توافقنامه دیگر به امضا می رسانند كه یكی از آنها درباره تمدید تسهیلات اعتباری به پول محلی و دیگری درباره تسهیلات اعتباری محلی است.

كشورهای عضو گروه بریكس در آخرین دیدار خود در 'سانیا'ی چین چارچوب توافقنامه ای را به امضا رساندند كه آنها را قادر می سازد اعتباراتی را در قالب پول های محلی اعطا كنند.

'سودیر ویاس'، معاون امور اقتصادی وزارت امور خارجه هند در باره توافقنامه هایی كه قرار است در اجلاس آتی بریكس به امضا برسد به خبرنگاران دردهلی نو گفت: این توافقنامه ای است كه ما را قادر می سازد در آینده اگر قوانین محلی اجازه دهند، امور مالی را با پول های محلی انجام داده و هزینه انتقال و تبدیل وجه را كاهش دهیم.

وی افزود: با وجود توسعه های سیاسی سریع و مهمی كه در غرب آسیا رخ داده، رهبران كشورهای منطقه انتنظار دارند به چشم اندازهایی كه در برنامه هایشان در نظر گرفته اند برسند و به همین دلیل، باید بر موضوعات مربوط به توسعه پایدار، غذا و امنیت انرژی تمركز صورت گیرد.

وی درباره ایده ایجاد بانك توسعه بریكس گفت: این ایده ای است كه نیازمند انجام كار بسیاری است و هنوز در حد حرف است.

اقتصادهای نوظهور درصدد جایگزین برای بانك جهانی هستند

پیش از این نیز وزیر امور خارجه هند در اجلاس كارشناسی این گروه گفته بود كشورهای دارای اقتصاد های نو ظهور در پی امكان ایجاد بانك توسعه جنوب - جنوب به عنوان جایگزین اقتصادی برای موسسات مالی غربی و بانك جهانی، هستند.

'اس. ام. كریشنا' وزیر امور خارجه هند گفت: این كشورها همچنین خواستار پایان یافتن توافق نانوشته میان اروپا و آمریكا شده اند كه تحت آن بانك جهانی همیشه توسط یك آمریكایی و صندوق بین المللی پول نیز توسط یك اروپایی مدیریت می شود.

وزیر امور خارجه هند افزود: برخی از كشورهای عضو 'بریكس ' و دیگر كشورهای دارای اقتصادهای نوظهور ذخیره اقتصاد بزرگی دارند كه بخشی از آن در داخل كشورشان به مصرف نمی رسد.

وی با اشاره به اینكه در شرایط كنونی این سرمایه ها به كشورهای پیشرفته سرازیر می شود، گفت: بانك توسعه جنوب - جنوب می تواند به عنوان سامانه ای برای تقویت سرمایه های جنوب-جنوب عمل كرده و به بازیافت سرمایه ها و استفاده از این منابع در جهت تامین نیازهای كشورهای در حال توسعه كمك كند.

الكساندر كاداكین، سفیر روسیه درهند گفته است: علاوه بر بحث های كه درباره صندوق بین المللی پول صورت می گیرد، رهبران كشورهای عضو بریكس مسایل سیاسی عرصه بین الملل را با توجه ویژه به مساله سوریه مورد بررسی قرار می دهند.

وی، با توجه به مواضع مختلفی كه كشورهای این گروه در گذشته نزدیك بخصوص درباره راه حل های سازمان ملل متحد داشته اند، اظهار داشت: رهبران كشورهای ما باید این مسایل را نیز به بحث بگذارند تا نتیجه مشتركی در این بلوك از كشورها حاصل آید.

در حاشیه این اجلاس در دهلی نو، مانموهان سینگ، نخست وزیر هند، دیدارهایی با دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، هو جینتائو، رییس جمهوری چین و جاكوب ژوما، رییس جمهوری آفریقای جنوبی انجام خواهد داد.

آساق ** 589**1479





:: برچسب‌ها: مکزیک , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: