مساله معنویات در راس همه امور است
نوشته شده توسط : swot

ملت ما بحمد الله بسیار مهیاست از براي اینكه، رو به معنویات برود و تاكنون هم قدم هاي زیادي برداشته‏اند، لكن راه، طولاني است و راه معنویات آن طور است كه باید انسان در تمام عمر كوشش كند. شاید بسیاري گمان كنند كه رفاه مادي و دارا بودن در بانك ها، اموال، یا دارا بودن زمین ها یا پارك ها و امثال اینها براي انسان سعادت مي‏آورد. این یك اشتباهي است كه انسان مي‏كند.

انسان گمان مي‏كند سعادتش به این است كه چند تا باغ داشته باشد، چند تا ده داشته باشد، در بانك ها سرمایه داشته باشد، در تجارت چه باشد. شاید انسان این گمان را مي‏كند لكن ما وقتي كه ملاحظه مي‏كنیم و سعادت ها را سنجش مي‏كنیم، مي‏بینیم كه سعادتمندها آن هایي بودند كه در كوخ ها بودند. آنهایي كه در كاخ ها هستند سعادتمند نیستند.

آن مقداري كه بركات از كوخ ها در دنیا منتشر شده است، هیچ در كاخ ها پیدا نمي‏شود. ما یك كوخ چهار پنج نفري در صدر اسلام داشتیم و آن كوخ فاطمه زهرا سلام الله علیها است. از این كوخ ها هم محقرتر بوده لكن بركات این چي است؟

بركات این كوخ چند نفري آن قدر است كه عالم را پر كرده است از نورانیت و بسیار راه دارد تا انسان به آن بركات برسد. این كوخ‏نشینان در كوخ محقر، در ناحیه معنویات آن قدر در مرتبه بالا بودند كه دست ملكوتی ها هم به آن نمي‏رسد و در جنبه‏هاي تربیتي آن قدر بوده است كه هر چه انسان مي‏بیند بركات در بلاد مسلمین هست و خصوصاً در مثل بلاد ماها، اینها از بركت آنهاست.

خود رسول اكرم- صلي اللَّه علیه و آله و سلم- كه در راس همه واقع است، زندگي كوخ‏نشیني داشته است. خیال نشود كه یك اتاق، حتي یك اتاق نظیر اتاق متوسط این جامعه داشته‏اند. چند تا حجره داشته‏اند، حجره‏هاي محقر و این‏ شخص عالی مقام از همین حجره محقر، نورش به ملك و ملكوت افتاده است و سِعِه تربیتش در تمام جهان توسعه پیدا كرده است در صورتي كه آنچه او مي‏خواست، باز نشده است و بشر به این زودي نمي‏تواند برسد به او مگر ان شاء اللَّه خلف صالح او بیاید و با دست مبارك او تربیت عالیه تحقق پیدا بكند.

* از بیانات امام خمینی (ره) در جمع مسوولان نظام جمهوري اسلامي (اول فروردین 1362)

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: