ریزش اولین باران نوروز به اردبیل جلوه بهاری بخشید
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا ساكنان اردبیل كه از شامگاه دیروز (دوشنبه) شاهد وزش شدید باد همراه با گرد و غبار بودند از عصر امروز بارش اولین باران بهار امسال را تجربه می كنند.

ریزش باران كه با وزش باد با بیشینه سرعت 55 كیلومتر در ساعت از جانب جنوب همراه است جمع زیادی از ساكنان شهرستان اردبیل به خصوص مسافران نوروزی را به وجد آورده و با فرونشاندن گرد و خاك هوا لطافت خاصی بر فضای منطقه حاكم كرده است.

ایستگاه مركزی هواشناسی اردبیل دمای فعلی هوا را هشت درجه سلسیوس (سانتی گراد) بالای صفر ثبت كرده است و این درحالیست كه بیشیبنه دمای امروز در این ایستگاه به 14 درجه بالای صفر رسیده بود.

از شهرستانهای خلخال ، نیر ، سرعین و نمین نیز ریزش باران گزارش شده است.

انتظار می رود كه با نفوذ جریان پرفشار سرد عرضهای شمالی و تغییر جانب وزش باد به شمال شرقی ساكنان منطقه اردبیل در ساعات آینده شاهد آغاز ریزش برف باشند.

مركز اطلاعات راههای اداره كل راه و ترابری اردبیل با اعلام اینكه اكثر جاده های این استان به سبب بارندگی خیس و لغزنده است از رانندگان خواست كه با احتیاط رانندگی كنند.

همچنین با توجه به احتمال تبدیل بارش ها به برف در ساعات آینده سفارش شده است كه رانندگان در وسایل نقلیه خودشان زنجیر چرخ و تجهیزات كامل زمستانی همراه داشته باشند.

این دومین موج بارش از ابتدای شروع سال نو در استان اردبیل است و ساكنان اردبیل و نقاط سردسیر این استان جمعه گذشته شاهد ریزش ملایم برف و استقرار هوای سرد در این نقاط بودند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر سامانه ها و جریانهای گوناگون از شرایط اقلیمی و جوی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار می باشد و ریزش سنگین برف و رسیدن دمای هوا به منفی چندین درجه در بعضی از سالها تا پایان اردیبهشت ماه در این شهرستان سابقه دارد.

592/ 1539





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: