سفارتخانه های برخی كشورهای اسلامی عید نوروز رادر قاهره جشن گرفتند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، علاوه بر سفارت ایران، سفارتخانه های جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیكستان ، ازبكستان و تركیه در این جشن كه 'اتحاد سفارتخانه های اسلامی برای جشن عید نوروز' نام گرفت، حضور داشتند.

این مراسم با حضور سفرای كشورهای شركت كننده، از جمله 'مجتبی امانی'، رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره واعضای دیپلماتیك سفارتخانه های شركت كننده واتباع این كشورها برگزار شد.

سفارت های شركت كننده در این جشن تلاش كردند تا هویت كشورشان و مراسم ویژه عید نوروز را در كشور خود از جمله خوراكی ها، لباس، آداب ورسوم وبرخی آثار باستانی را به نمایش درآورند.

سفارت ایران نیز در این زمینه با تخم مرغهای رنگ امیزی شده با پرچم ایران و تصاویر امام خمینی (ره) ، سفره هفت سین ، غذاهای ایرانی ، آجیل و سمنو به استقبال عید نورزو رفت.

'مجتبی امانی' رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره گفت :این اولین بار است كه سفارت ایران عید نوروز را به صورت دسته جمعی جشن می گیرد.

وی توضیح داد كه در سال 2009 سازمان یونسكو عید نوروز را به عنوان جشنی كه توسط نیاكان ما به مناسبت نخستین روز فصل بهار و تجدید طبیعت برگزار می شود وبه عنوان یك سنت فرهنگی در میان بسیاری از مردم، به فهرست میراث فرهنگی جهان اضافه نمود.

وی افزود: آداب و رسوم عید نوروز كه مطابق با روح ادیان الهی است در همه باورهای الهی به چشم می خورد و بازتاب سنت های كهن تمدن های مشرق ومغرب زمین است . با توجه به افزایش اهمیت هماهنگی فرهنگ ها و طبیعت در جهان امروز، عید نوروز موجب غنی شدن این تمدن ها می شود زیرا نوروز به معنای هماهنگی زندگی با طبیعت ، تقویت روابط و مراقبت از منابع طبیعی واحترام به آن است .

شمار قابل توجهی از مصری ها كه علاقه زیادی به این مناسبت نشان دادند در این مراسم حضور پیدا كردند.

مترجمام*1049**1369





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: