تظاهرات در شهرهای اروپایی علیه رژیم غاصب و توسعه طلب صهیونیستی
نوشته شده توسط : swot

درلندن صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس عصر روز جمعه با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، 'روز زمین' را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تجمع به دعوت سازمان غیردولتی 'همبستگی با فلسطین' و با حمایت چندین تشكل و سازمان مدنی از جمله ائتلاف ضدجنگ انگلیس برگزار شد و شركت كنندگان جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست اشغال و سركوب آن را بشدت محكوم كردند.

آنان شعار می دادند: اسراییل اشغالگر است، اسراییل تروریست است، ساخت شهرك های یهودی را در زمین های فلسطینی متوقف كنید، فلسطین را آزاد كنید و ...

تجمع كنندگان همچنین پرچم های فلسطین و پلاكاردهای متعددی در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: اسراییل نژادپرست و اشغالگر است، روز زمین را گرامی می داریم، فلسطین آزاد، از راهپیمایی به سمت بیت المقدس حمایت می كنیم، پاكسازی نژادی اسراییل در بیت المقدس را متوقف كنید، به محاصره ظالمانه غزه پایان دهید و ...

تعدادی از یهودیان ضدصهیونیست نیز همپای مسلمانان و مسیحیان انگلیسی در این تجمع حضور داشتند تا مخالفت خود را با سیاست اشغالگری اسراییل اعلام كنند.

تعداد زیادی از ماموران پلیس لندن نیز در محل این تجمع و در اطراف ساختمان سفارت اسراییل حضور داشتند.

چند تن از فعالان مدنی انگلیس از جمله 'هیو لنینگ' رییس سازمان همبستگی با فلسطین و خانم لیندزی جرمن هماهنگ كننده ائتلاف ضدجنگ انگلیس برای شركت كنندگان در این تجمع سخنرانی كردند.

مراسم 'روز زمین' همه ساله در سی ام ماه مارس و در حمایت از مردم فلسطین، در سرزمین های اشغالی و دیگر نقاط جهان برگزار می شود.

در سال 1976 میلادی در چنین روزی، تعدادی از فلسطینی ها در مخالفت با اشغال سرزمین شان و گسترش شهرك های صهیونیست نشین دست به اعتراض زدند كه با حمله ارتش اسراییل دست كم شش نفر از آنان كشته شدند.

بر اساس گزارش های منابع خبری امروز به همین مناسبت تجمعات و اعتراضات متعددی در سرزمین های اشغالی برگزار شد كه بازهم همچون گذشته با حمله وحشیانه سربازان اسراییلی مواجه شد.

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از مجروح شدن تعدادی از فلسطینی های معترض در جریان حمله نیروهای اسراییلی خبرداد و نوشت: گزارش های دریافتی حكایت از این دارد كه نیروهای اسراییلی از گلوله های جنگی علیه فلسطینی های معترض استفاده می كنند.

از وین هم خبر رسیده است كه جمع زیادی از اتریشی ها و فعالان حقوق بشر روز جمعه در وین علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات كردند.

به گزارش ایرنا،این تظاهرات به مناسبت'یوم الارض' و در اعتراض به حمله نظامی رژیم صهیونیستی درسال 1967 به فلسطینی ها،برگزار شد.

به نوشته روزنامه اتریشی استاندارد تظاهرات اتریشی ها علیه رژیم صهوینیستی بخشی از برنامه'حركت جهانی به سوی بیت المقدس' بود.

بر اساس این برنامه، فعالان حقوق بشر در عرصه بین المللی به لبنان و اردن رفتند تا از آنجا به صورت كاروان به سمت فلسطین اشغالی به حركت درآیند.

به نوشته استاندارد،از اتریش نیز سه فعال حقوق بشری در این كاروان حضور داشته است، از جمله ویلهلم لانگتالر از جنبش 'همكاری ضد امپریالیستی' كه به بیروت رفته است.

به نوشته این روزنامه اتریشی، از دید اسراییل 'حركت جهانی به سوی بیت المقدس' یك كمپین دیگر برای عدم مشروعیت اسراییل است.

گفتنی است روابط اتریش و رژیم صهیونیستی درپی رای مثبت وین در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مبنی بر ضرورت تحقیق در مورد نقض حقوق بشر توسط این رژیم در سرزمین فلسطین، تیره شده است.

به دلیل آنكه اتریش به تحقیق در مورد سیاست شهرك سازی رژیم صهیونیستی رای موافق داده،سفیر این كشور به وزارت امورخارجه این رژیم احضار شده است.

گفتنی است آویگدور لیبرمن وزیر خارجه راست‌گرای رژیم صهیونیستی اعلام كرده است كه این رژیم از ورود نمایندگان و افراد مرتبط با شورای حقوق بشر سازمان ملل به فلسطین اشغالی خودداری می كند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2009 كمیسیون تحقیقی برای بررسی نقض حقوق بشر در غزه توسط رژیم صهیونیستی تشكیل داد و این كمیسیون در گزارش خود تاكید كرد كه اسراییل مرتكب جنایت جنگی شده است.

روزجمعه همچنین گزارش شد كه مقام های رژیم صهیونیستی در این روز اعلام كردند كه پلیس و ارتش این رژیم پیشاپیش شمار زیادی از برپاكنندگان تظاهرات و راهپیمایی ها به مناسبت بزرگداشت روز زمین در فلسطین اشغالی و سرزمین های فلسطینی به حال آماده باش كامل درآمد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، روز زمین همه ساله در 30 مارس (11فروردین) برای بزرگداشت شهادت تظاهركنندگان عرب به دست ماموران پلیس رژیم صهیونیستی و ارتش در جریان تظاهرات گسترده سال 1967 علیه طرح های این رژیم برای تصرف سرزمین های اعراب برگزاری می شود.

در سال جاری درخواست های متعددی برای برگزاری تظاهرات در فلسطین اشغالی و كشورهای همجوار شده كه از شركت كنندگان در آن خواسته شده است بسوی مرزهای فلسطین اشغالی راهپیمایی كنند.

راهپیمایی اصلی در دیر حنا در جلیله برگزار خواهد شد و قرار است چندین تظاهرات نیز پس از اقامه نماز جمعه در سراسر كرانه باختری و نوار غزه و همچنین شرق بیت المقدس برگزار شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با پیش بینی تظاهرات گسترده از پنجشنبه شب اقدام به محاصره 24 ساعته سرزمین های اشغالی كرده و از ورود فلسطینیان به خاك فلسطین اشغالی جلوگیری می كند.

این در حالیست كه فلسطینیان و هوادارانشان در لبنان و اردن اعلام كرده اند قصد دارند به عنوان بخشی از راهپیمایی جهانی برای بیت المقدس بسوی مرزهای فلسطین اشغالی راهپیمایی كنند.

رژیم صهیونیستی تلاش می كند از تكرار رویارویی خونینی كه ماه می گذشته به مناسبت روز نكبت - سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر قدس در سال 1948 - رخ داد و در آن هزاران فلسطینی در كرانه باختری، غزه و مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه تظاهرات كردند، جلوگیری كنند.





:: برچسب‌ها: روش , جشنواره , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: