نگاه سخنرانان اجلاس سران عرب به صندلی خالی ویژه سوریه در این اجلاس
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا و به نقل از برخی منابع خبری كه این اجلاس را به صورت تصویری پوشش و گزارش می كردند، این سخنرانان در تمامی لحظات ایراد سخنرانی نگاه های خود را به سمت ' صندلی خالی سوریه ' كه تنها پرچم این كشور در آن قرار داشت معطوف كرده بودند.

انان تاكید كردند حتی صندلی خالی كشور سوریه نیز به نحوی در رفتار برخی سران شركت كننده در این اجلاس تاثیر گذار بوده است .

این منابع خبری كه خواستار افشا نشدن نامشان شدند همچنین تاكید كردند كه كشور سوریه بنابه تصمیم اتحادیه عرب به دلیل تحولات داخلی در این كشور عضویتش به حال تعلیق در آمده اما اهمیت آن برای این اتحادیه در این اجلاس كاملا مشهود بوده است.

به گفته انان اكثر قریب به اتفاق سران كشورهای عرب عضو این اتحادیه قبل از برگزاری اجلاس تلاش داشتند موضوع كناره گیری 'بشار اسد ' رییس جمهوری سوریه را مطرح نمایند اما به نظر می رسد با توجه به درك انان از خطرات ناشی از این اظهارات ،به تحولات این كشور بسنده كردند.

این منابع خبری تاكید كردند مواضع صریح دولت عراق در این اجلاس در خصوص بسیاری از مسایل منطقه به خصوص سوریه در دیدگاه شركت كنندگان بی تاثیر نبوده است.

' نوری المالكی' نخست وزیر عراق تنها محور سخنانش سوریه نبوده بلكه سمت و سوی این اجلاس را به مسایل دیگری هدایت كرد .

مالكی قصد داشت در سخنرانی خود به شركت كنندگان بفهماند كه تنها موضوع سوریه نیست كه انان باید راجع به ان سخنرانی كنند وی انان را از خطر گسترش فعالیتهای سازمان تروریستی' القاعده ' در برخی كشورهای منطقه عربی برحذر داشت.

سرانجام سخنان نخست وزیر عراق و همچنین ایرادهای رییس جمهوری لبنان كه بیشتر به واقعیت های منطقه نردیك بود، صادر كنندگان قطعنامه این اجلاس را وادار كرد كه هرگونه دخالت خارجی ومنطقه ای در امور داخلی سوریه را محكوم به شكست بدانند وتنها راه حل بحران این كشور' گفت وگوی ملی' اعلام شود.

بیست وسومین اجلاس سران كشورهای عرب روز پنجشنبه با صدور قطعنامه موسوم به'اعلامیه بغداد ' با محور سوریه وفلسطین به كار خود پایان داد.

خاورم ** 1385 **1515





:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: