عراق تمایل به شركت در نشست ضد سوری دوستان سوریه درتركیه را ندارد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،الموسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بغداد تصریح كرد: با توجه به اینكه عراق در شرایط كنونی ریاست دوره ای اتحادیه عرب را برعهده دارد تمایل دارد در مورد موضوع سوریه شرایط میانه را درپیش گیرد.

به گفته مشاور مالكی، عراق همواره تلاش كرده است نقش میانجی در مورد تحولات سوریه را بازی كند و از توقف درگیری ها در این كشور همواره حمایت كرده است.

بحران سوریه كه طی حدود یك سال گذشته شاهد دخالت های كشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای شده بود ، كشورهای عربستان سعودی، قطر، تركیه و آمریكا در یك اقدام مشترك خواستار كناره گیری 'بشار اسد،' از قدرت و تفویض اختیارات وی به دیگران ، انجام اصلاحات سیاسی، كمك به معترضان و مخالفان و شناسایی به اصطلاح ارتش آزاد سوریه شده بودند ، اما این دیدگاه در نشست اخیر اتحادیه عرب شاهد چرخش قابل توجهی بود.

در این نشست كه روز پنچشنبه در بغداد به كار خود پایان داد این كشورها با صدور قطعنامه ای برای پایان بحران در این كشور واجرای طرح شش ماده ای كوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در خصوص سوریه خواستار انجام گفت وگو شده وبا هرگونه دخالت نیروی خارجی و منطقه ای در امور داخلی این كشور مخالفت كردند .

تمام/1385





:: برچسب‌ها: سبز , روز , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: