ایران اسلامی پرچمدار وحدت و هم اندیشی مسلمانان جهان است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا مولوی ' یعقوبی' در سخنانی در مسجد میرزاجان كابل پایتخت افغانستان، افزود: استكبار جهانی به سركردگی آمریكا برای تفرقه افكنی بین مسلمانان و تسلط بر منابع ارزشمند فكری و مادی آنان، تلاش می كند.

مولوی یعقوبی در ادامه قرآن كریم و سیره نبوی را زمینه اصلی ایجاد یكپارچگی و وحدت مسلمین دانست و توجه به فروع را زمینه ساز نفوذ دشمن و ایجاد تفرقه بین مسلمانان ارزیابی كرد و گفت: مسلمانان زمانی، در سایه وحدت پرچمدار فرهنگ، تمدن و اقتصاد بودند و در اوج قرار داشتند در حالكیه همان زمان كشور های غربی در جنگهای داخلی می سوختند و برای رهایی از بیماری هایی مانند تیفوس و وبا، تلاش می كردند.

مولوی یعقوبی تاكید كرد كه ما اكنون در ایران اسلامی در كنار برادران شیعه با حفظ تمام اصول فقهی زندگی می كنیم.

مولوی صفی الله، استاد مدرسه متین افغانستان نیز در این مراسم ضمن تبریك ایام خجسته میلاد رسول اكرم(ص)، حضور پررنگ تر علمای اهل سنت كشور دوست و برادر، جمهوری اسلامی ایران را در مراكز علمی و آموزشی افغانستان امری ضروری دانست و گفت: تلاش ها برای همبستگی اسلامی و توسعه اندیشه های وحدت بخش از طریق گسترش ارتباطات علمی سرعت می یابد.

جشن های متعددی به مناسبت هفته وحدت و دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی ایران در افغانستان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

مولوی یعقوبی پیش از این نیز ضمن دیدار و گفت وگو با مقامات دانشگاه كابل از كتابخانه مركزی، اتاق فرهنگی ایران، چاپخانه اهدایی جمهوری اسلامی ایران و مقبره سید جمال الدین اسدآبادی دیدن و با حضور در دانشكده شرعیات با معاون و برخی اساتید این مركز گفتگو كرد.

آساق/1501





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: