آمریكا جایگاهی بین مردم فیلیپین ندارد/ كاخ سفید به دنبال جنگ سرد با چین در جنوب شرق آسیاست
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا از مالزی، در این بیانیه كه در رسانه های منطقه جنوب شرق آسیا منتشر شده، آمده است: آمریكا هیچ جایگاهی بین مردم فیلیپین ندارد.

در بیانیه انجمن بایان كه شامل 15 گروه مختلف فیلیپینی است، تاكید شده است: اقدام رییس جمهوری فیلیپین در استقرار سربازان آمریكایی در این كشور محكوم است زیرا باعث بر هم خوردن موازنه و ثبات در آسیا خواهد شد.

این انجمن همچنین سیاست جنگ سرد رسانه ای آمریكا بر علیه رقیب اقتصادی خود چین را زمینه سازی برای توجیه حضور گسترده نظامی خود در منطقه شرق آسیا دانسته است.

در این بیانیه آمده است: چین با رشد اقتصادی سریع خود سلطه آمریكا را در منطقه شرق آسیا به چالش كشیده است. دولت اوباما نیز با اعلام استراتژی جدید خود در عرصه سیاست خارجی بر توجه بیشتر به منطقه شرق آسیا تاكید كرده است.

در این بیانیه تصریح شده است: در چنین شرایطی دولت دست نشانده آكینو در فیلیپین زمینه پیگیری این استراتژی را برای آمریكا فراهم كرده است. مذاكرات امنیتی اخیر بین مقامات آمریكا و فیلیپین زمینه ساز همبستگی فیلیپین با آمریكا به عنوان پایگاه نظامی كلیدی در مرز با چین شده است.

گروه های سیاسی فیلیپین در بیانیه خود تاكید كردند: استقرار سربازان امریكایی نه تنها حاكمیت فیلیپین را زیر سوال می برد بلكه بر خلاف قانون مصوب پارلمان این كشور در سال 1991 است كه به حضور دائمی پایگاه های نظامی آمریكا در این كشور پایان داد.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم دولت نشان دهنده عدم استقلال دولت فیلیپین در تصمیم گیری برای سیاست خارجی خود و تاثیر پذیری از سیاست های منطقه ای آمریكاست. چنین اقداماتی كه با هدایت آمریكایی ها صورت می گیرد، تهدید كننده امنیت منطقه شرق آسیاست.

این بیانیه می افزاید: اقتصاد آمریكا به شدت به جنگ وابسته است و آمریكا تلاش می كند با توسعه حضور نظامی در شرق آسیا به بهانه امنیت و برقراری توازن در مناقشه جزایر اسپراتلی و دریای جنوب چین زمینه فروش تسلیحات بیشتر به كشورهای این منطقه را فراهم و اقتصاد خود را نجات دهد. تطابق و همراهی دولت فیلیپین با این سیاست آمریكا مردم فیلیپین را در كانون تعارض ها و منازعه های منطقه ای خسارت باری قرار خواهد داد.

آساق**335 ** 1574





:: برچسب‌ها: گل , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: