74 درصد مردم وجود شوراهای حل اختلاف را ضروری می دانند
نوشته شده توسط : swot

حجت الاسلام ' علی احمدی میانجی ' عصر روز شنبه در جلسه بررسی استاندارد سازی تعداد قضات و اجرای احكام شوراهای حل اختلاف افزود: نظر به اینكه اكثر مراجعین به شوراها از عملكرد آنها راضی هستند، در پی ارتقا سطح علمی و كیفی شوراهای حل اختلاف هستیم.

وی اظهار كرد: برای بهبود وضعیت شوراهای حل اختلاف در اول هر سال جلساتی را در استانها تشكیل می دهیم و نقاط ضعف و قوت هر استان تبیین می شود.

احمدی میانجی تعداد شعب حل اختلاف كشور را 9 هزار شعبه ذكر كرد و گفت: از این تعداد پنج هزار شعبه شهری و چهار هزار شعبه روستایی هستند.

وی شعب موجود در استان آذربایجان شرقی را 383 شعبه و قضات شاغل در آنها را 163 قاضی اعلام كرد و افزود: از این تعداد 207 شعبه شهری و 176 شعبه روستایی هستند.

رییس شوراهای حل اختلاف كشور، سطح سواد كاركنان و قضات حل اختلاف را بسیار خوب توصیف و خاطر نشان كرد: قضات شوراهای حل اختلاف دارای مدرك لیسانس قضایی و بالاتر بوده و دارای صلاحیت قضاوت می باشند.

وی تعداد كاركنان شاغل در شوراهای حل اختلاف را 150 هزار نفر اعلام كرد و گفت: همه كاركنان شوراها بعد از آموزش های لازم وارد این كار می شوند كه از این تعداد 24 هزار نفر دارای مدرك لیسانس و چهار هزار نفر نیز فوق لیسانس هستند.

احمدی میانجی نقش شوراها در تسهیل و تسریع صدور حكم و كوتاه شدن دادرسی بسیار چشمگیر دانست و گفت: در سال 89 تعداد چهار میلیون و 200 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و از این تعداد 180 هزار مورد اعتراض به رای صادره و 25 هزار پرونده نقض رای داشتیم.

وی با اشاره به اینكه كاركنان شوراهای حل اختلاف افتخاری هستند و پولی از این بابت دریافت نمی كنند، گفت: حداقل كاری كه برای این اعضا می توانیم بكنیم این است كه كاركنان را تحت پوشش بیمه درمان و بازنشستگی درآوریم كه در این زمینه طرحی را به مجلس ارایه كردیم كه خوشبختانه این طرح در كمیسیون اجتماعی مجلس آماده و بررسی شده كه امیدواریم هرچه سریع تر به تصویب مجلس رسیده و بودجه و مجوز لازم را در اختیار شوراها قرار دهند.

704/587/245





:: برچسب‌ها: پاریس , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: