اقدام آمریكا درتوقیف اموال فرهنگی ایران باید به گوش جهانیان برسد
نوشته شده توسط : swot

'بتول مشكین فام 'روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد توقیف اموال فرهنگی ایران و احتمال به حراج گذاردن آن از سوی آمریكا و اینكه جامعه فرهنگی باید چه عكس العملی نشان دهد گفت : آمریكا به دلیل داشتن خوی استعمارگری و تجاور نه تنها با ایران بلكه ممكن است با كشورهای دیگر نیز این كار را انجام دهد. در جنگ عراق و افغانستان ،آمریكا به اوباش اجازه داد تا اموال فرهنگی و موزه های این كشور ها را غارت و اموال آنها را به نفع خود تصاحب كنند.

وی با محكوم ساختن این عمل غیر فرهنگی دولت آمریكا در كشورهای یادشده افزود‌: وقتی كسی كشوری را اشغال می كند طبق قوانین بین الملل باید حافظ میراث فرهنگی آن كشور باشد.

مشكین فام با تاكید بر این كه مسوولان كشور باید اقدام غیر قانونی دولت آمریكا را از طریق دادگاههای بین الملل پی گیری كنند گفت: آمریكا خود پیشینیه ای ندارد در تلاش است تا فرهنگ و تمدن دیگر كشورها را نادیده بگیرد، همانطور كه صهیونیست ها برخی نسخ خطی و سندهای معتبر را به قیمت هایی گزاف خریداری می كنند و آن را می سوزانند تاریشه میراث كهن كشورها را از بین ببرند آمریكا نیز تلاش می كند تمدنهای كهن را نادیده بگیرد.

رییس دانشكده ادبیات دانشگاه الزهرا (س) گفت: معتقدم در جلساتی كه نویسندگان و سفیران فرهنگی كشورها حضور دارند این مبحث مطرح و به گوش جهانیان رسانده شود.

برگزیده جایزه جهانی كتاب سال در مورد نام و محتوای كتاب برگزیده خود در بخش ترجمه گفت: ' آنك آن یتیم نظر كرده، از ولادت تا بعثت '، كتابی است نوشته 'محمد رضا سرشار' كه آن را به عربی ترجمه كرده ام، این اثر رمانی ادبی است كه در زمینه سیره و زندگی پیامبر (ص) نوشته و سعی شده واقعیات آن دوران از آغاز تا دوران بعث لحاظ شود.

وی افزود:دراین اثر بین تخیل و واقعیت جمع بندی صورت گرفته تا خوانندگان در قالب رمان در جریان تاریخ دوره پیامبر و تولد ایشان تا زمان 40 سالگی قرار گیرند.

عضو هیات علمی دانشكده ادبیات دانشگاه الزهرا (س) ثاثیر این جایزه را در تعامل نویسندگان با جامعه علمی مهم توصیف كرد و افزود: سال گذشته 'پروفسور رشدی راشد' برنده كتاب سال در بخش بین اللمل به دانشگاه الزهرا دعوت شدند و نشستی با اساتید و دانشجویان برگزار شد كه بسیار مفید بود، برپایی این جلسات در رشد علمی و فكری جامعه فرهیخته تاثیر گذار خواهد بود.

مشكین فام افزود: در صورت همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان جلسات سودمندی را با حضور نویسندگان و نخبگان فكری دیگر برگزار كرد.این افراد رسولان و مبلغان فرهنگی ما در كشور خود خواهند بود.

بیست و نهمین دور كتاب سال و نوزدهمین جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی 19 بهمن ماه با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: پرنده , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: