توجه به آرای مردمی برای داوری آثار جشنواره فیلم فجر ضروریست
نوشته شده توسط : swot

'داود رشیدی' روز شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: سینما هنری است كه به مردم تعلق دارد و با حذف مخاطبان از سینما، موجودیت این هنر زیر سووال می رود. از سوی دیگر تمامی هنرمندان این عرصه برای جلب رضایت مخاطبان خود تلاش می كنند تا حرف و پیامی كه مد نظر دارند را به افراد جامعه انتقال دهند.

وی ادامه داد: حاصل رقابت سینماگران در جشنواره بحثی است كه همواره رضایت و نارضایتی های خاص خود را از سوی دو گروه برنده و گروهی كه موفق به كسب جایزه نشده است به همراه دارد اما معتقدم سینماگران با تجربه می دانند كه جایزه اصلی را از دست مردمانی خواهند گرفت كه از اثر آنها در زمان اكران استقبال خوبی به عمل آورده اند.

بازیگر فیلم 'شیلات' با تاكید بر آنكه تمامی سینماگران در تمامی شاخه های تولید یك اثر سینمایی آرزوی حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند، گفت: حضور در بزرگترین رویداد سینمایی كشور به معنای دیده شدن در جمعی است كه عموم مردم و جامعه هنرمندان و منتقدان را یك جا كنار هم دارد و حاصل بازخوردهای این افراد با سلایق مختلف می تواند در ادامه راه یك سینماگر بسیار راهگشا باشد.

وی ادامه داد: سینمای كشور اكنون به مرحله ای رسیده كه حرف های بسیاری برای گفتن در داخل و خارج از كشور دارد و برای تقویت آن لازم است كه مسوولان با مشاركت هنرمندان، منتقدان، جامعه دانشگاهی و حتی مردم به كارشناسی دقیق و آسیب شناسی هدفمند آن بپردازند تا در سال های پیش رو با شكلی نوین در برگزاری این رویداد و تولیدات سینمایی كشور روبرو باشیم.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر فردا(یكشنبه) پایان می یابد.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: خام , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: