برگزیدگان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،شنبه شب با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد دشتگلی سرپرست مركز هنرهای نمایشی، رحمت امینی دبیر جشنواره و میمهانان خارجی و هنرمندان داخلی در تالار وحدت برگزار شد.

پیش از آغاز اهدای جوایز به برگزیدگان دو بخش'مسابقه ایران' و 'مسابقه بین الملل' سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه‌ آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد از مدیران كل ادارت ارشاد پنج استان میزبان این دوره از جشنواره با اهدای لوح یادبود تقدیر كردند.

بر این اساس، محمد آفتابی، مدیر كل اداره ارشاد اسلامی كرمانشاه، قادر آشنا، مدیر كل اداره ارشاد استان البرز و حسین ثابت ‌قدم سرپرست اداره ارشاد خراسان شمالی مورد تقدیر قرار گرفتند. اما مدیران كل ادارات ارشاد استان های گلستان و لرستان در این مراسم حضور نداشتند.

در بخش معرفی برگزیدگان بخش‌ های جنبی سی ‌امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دكتراسدالله جامی، مدیر كل پیشگیری ‌های فرهنگی قوه قضاییه، به سبب ترسیم صحیح فضای نقد و قضاوت درست در نمایش 'آدمكش' با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 70 میلیون ریال از محمد زوار بی ‌ریا، كارگردان این نمایش تقدیر كرد.

همچنین در بخش معرفی اثر برگزیده به انتخاب هیات داوران كمیته دانشجویی، لوح تقدیر نمایش برگزیده و مبلغ هشت میلیون ریال به یوسف باپیری، كارگردان نمایش ' ویران' اختصاص یافت و این كمیته از نمایش های 'به مراسم مرگ داداش خوش آمدید'، 'سومین شنبه هفته' و 'ادیپ' با اهدای دیپلم افتخار تقدیر كرد.

اما برگزیدگان دو بخش آثار صحنه ای 'مسابقه ایران' و 'مسابقه بین الملل' به این شرح اعلام شدند:

الف) بخش 'مسابقه ایران':

**طراحی صحنه:

در این بخش هیأت داوران ضمن تقدیر از رضا عباسی و امین سالاری برای طراحی صحنه نمایش 'رویای تفتیده' جایزه این بخش را به شیما میرحمیدی، طراح صحنه نمایش 'به مراسم مرگ داداش‌ خوش آمدید' اهدا كرد.

** بازیگری مرد:

هیات داوران در این بخش ضمن تقدیر از حسین امیدی بازیگر نمایش 'به مراسم مرگ داداش خوش آمدید' و گروه بازیگران نمایش 'پری' به ویژه دو بازیگر اصلی آن رضا پاپی و حسین شفیعی؛ جایزه این بخش را به حمیدرضا آذرنگ برای بازی در نمایش 'خون رقصه' اهدا كرد.

**بازیگری زن:

در این بخش نیز،گیتی قاسمی و نسیم ادبی، بازیگران نمایش 'خون رقصه' و نسیم ادبی، جایزه نفر برتر به ثریا شیرزادی، برای بازی در نمایش'مرگ كسب و كار من است' از كرمانشاه اختصاص یافت.

** نمایشنامه نویسی:

سلما رفیعی برای نگارش نمایشنامه 'به مراسم مرگ دادش خوش آمدید'، به عنوان نفر برگزیده این بخش انتخاب شد و خیر‌الله تقیانی ‌پور برای نگارش نمایشنامه 'پری' و صحرا رمضانیان برای نگارش نمایشنامه 'مرگ كسب و كار من است' از سوی هیات داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.

** كارگردانی:

هیات داوران در این بخش ضمن تقدیر از حسین پاكدل، كارگردان نمایش 'عشق و عالیجناب' و آرش دادگر، كارگردان نمایش 'بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ'، جایزه نفر برتر را به سمانه زندی ‌نژاد، برای كارگردانی نمایش 'به مراسم مرگ داداش خوش آمدید' اهدا كرد.

ب) بخش 'مسابقه بین ‌الملل'

** موسیقی:

جایزه نقدی دو هزار دلاری این بخش به مسعود سخاوت ‌دوست، آهنگساز نمایش 'دو لیتر در دو لیتر صلح' تعلق گرفت.

** طراحی صحنه:

هیات داوران جایزه نقدی دو هزار دلاری این بخش را به 'یوشیكاتسو ایتو' برای طراحی صحنه نمایش 'قصر مه ‌آلود' از ژاپن اهدا كرد.

** بازیگری مرد:

صابر ابر بازیگر نمایش 'ریچارد سوم'، جایزه نفر برگزیده این بخش، شامل تندیس جشنواره و مبلغ دو هزار و 500 دلار را از آن خود كرد.

** بازیگری زن‌:

همچنین 'ناتالی منتا' برای ایفای نقش در نمایش'بیست هزار فرسنگ زیر دریا' از ایتالیا جایزه‌ نفر برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره و مبلغ دو هزار و پانصد ‌دلار را به خود اختصاص داد.

** نمایشنامه‌نویسی:‌

در این بخش جایزه برگزیده جشنواره و مبلغ سه هزار دلار به حمیدرضا آذرنگ، نویسنده نمایشنامه'دو لیتر در دو لیتر صلح' اهدا شد.

** كارگردانی:

هیات داوران جایزه كارگردان برتر این دوره از جشنواره، شامل تندیس جشنواره و مبلغ سه هزار دلار را به آتیلا پسیانی، كارگردان نمایش 'ریچارد سوم' اهدا كرد. در این بخش، ستاره پسیانی به نمایندگی از پدرش برای دریافت جایزه روی سن آمد.

** جایزه ویژه:

نمایش 'قصر مه‌ آلود' از كشور ژاپن، جایزه نقدی چهار هزار دلاری این بخش را به خود اختصاص داد.

** جایزه بزرگ:

سرانجام جایزه بزرگ سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شامل لوح تقدی، تندیس جشنواره و مبلغ پنج هزار دلار به آتیلا پسیانی، كارگردان نمایش 'ریچارد سوم' تعلق گرفت.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر كه از پنجم بهمن ماه آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین الملل، 22 بهمن ماه به كار خود پایان داد.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: کانادا , نیویورک , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
همه در تاریخ : 1390/11/23/0 - - گفته است :
تمام ترفندهاي کامپيوتري توي اين آدرس

سلام دوست خوبم. مي خواي تمام ترفندهاي کامپيوتر رو بياموزي و حتي درست کردن سايت ؟؟؟؟بيا پيش ما. راستي از چت روم هاي ميهن چت و مهشر و غيره.... بي زاري؟؟؟ بيا آدرس چت روم ما رو توي وبت بزار. ما يک بنر رايگان برات مي سازيم. وشما را در دسترسي سريع که بيشترين بازديد را در روز دارد لينک مي کنيم.
www.chat.zxr.ir
www.onetow.loxblog.com

باتشکر : سيما جون : تمام کارهاي سايت سازي رو که داري از من بپرس
با تشکر: شيما جون : تمام ترفندهاي کامپيوتر رو از من بپرس
مدير کل سايت: سعيد افشين : ساخت بنرهاي تبليغاتي

www.chat.zxr.ir



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: