سفیر ایران در هند: باوجود تحریم، در زمینه علمی قویتر از گذشته شدیم
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا 'سید مهدی نبی زاده ' روز یكشنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان فعال ایرانی در هند كه در محل سفارت برگزار شد، وضع تحریم را خلاف مقرارات سازمان ملل و حقوق بشر دانست.

وی تصریح كرد:مخالفان ایران در تلاش برای منزوی كردن كشورمان هستند اما این تحریمها نیز راه به جایی نخواهد برد و ایران هرروز در بخشهای مختلف ازجمله بحث علم و فناوری قویتر از گذشته بوده و در بسیاری از رشته ها رتبه های اول، دوم، سوم و هفتم و هشتم را در دنیا دارد.

وی گفت : همین دیروز نخست وزیر هند در مقابل اتحادیه اروپا اعلام كرد كه انرژی هسته ای حق ایران است و موضوع ایران تنها باید از طریق دیپلماسی حل شود و این كشور با تحریمها مخالفت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راهپیمایی 22بهمن گفت: حضور مردم در این راهپیمایی، كم نظیر بود كه نشانگر پشتیبانی كامل مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: با پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب و تدابیر و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز علاوه بر داخل كشور حضور بین المللی جمهوری اسلامی ایران بسیار موثرتر از گذشته شده و هم اكنون ایران اسلامی الگویی برای ملتهای آزادیخواه منطقه و جهان شده است.

نبی زاده اظهار داشت:همه ما مشاهده كردیم كه در پی بیداری اسلامی حاكمانی كه نتوانستند عدالت را برای مردم برقرار كنند، یكی پس از دیگری توسط مردم سقوط كرده و این بیداری مردمی امروز حتی به داخل مرزهای آمریكا نیز رسیده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درهند گفت : راهپیمایی های بزرگ درآمریكا با شعار تظاهرات 99 درصدی علیه یك درصد كه توانسته همه مردم آن كشور را به صورت مستعمره خود درآورد نشان از بیداری مردم دنیا است و در تظاهرات كم سابقه دیگر در آمریكا می بینیم كه مردم با بلند كردن تابلوی عكسهای دانشمندان هسته ای ایران كه ترور شده اند انزجار خود را ازسیاستهای جنایتكارانه و استكباری نشان می دهند.

نبی زاده گفت: دشمن در دهه اول انقلا ب با ساختار شكنی و دردهه دوم با روش تغییر رفتار و در دهه سوم برای منزوی كردن ایران برای براندازی نظام اسلامی تلاش كرد كه با تدبیر و درایت امام (ره) و مقام معظم رهبری و حمایت مردم این توطئه ها وشیطنت های استكباری خنثی شد.

وی همچنین به دانشجویان توصیه كرد: وظیفه همه شما این است كه با مسلح شدن به علم و دانش و پاسداشت زحمات گذشتگان در مسوولیتهای آتی از انقلاب و نظام اسلامی پاسداری و حراست كنید.

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند نیز در این مراسم گفت :این سومین مراسم تجلیل است كه در سه سال گذشته از دانشجویان فعال و برتر ایرانی انجام می شود.

'محمد حسین كریم' افزود: در هندوستان شش هزار دانشجو درحال تحصیل هستند كه پنج هزارو 500 نفر از آنها ثبت شده و 500 نفر دیگر ثبت نشده داریم كه در حال مراجعه برای تشكیل پرونده و ثبت هستند.

وی گفت: دانشجویان فعالی كه مورد تجلیل قرار می گیرند علاوه بر اعطای هدایا و لوح تقدیر به مدت یكسال تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین گفت: باهمكاری دانشجویان، نمایندگیها و سفارت جمهوری اسلامی ایران بسیاری از مشكلات سالهای گذشته دانشجویان در هند مرتفع شده و امروز دانشجویان از مشكلات به مراتب كمتری برخوردار هستند.

وی گفت : با توجه به 200 تا 300 هزار كرسی خالی كارشناسی در كشور در سال آینده عمدتا برای رشته های مورد نیاز كشور درمقاطع تحصیلات تكمیلی و مقاطع دكتری در دانشگاه های معتبر هند برنامه ریزی خواهد شد.

وی گفت: تبادل استاد و دانشجو و همكاری علمی؛ آموزش و پژوهشی بیشتر در دانشگاههای معتبر دنیا مدنظر مسوولان علمی جمهوری اسلامی ایران بوده و بنابراین فقط دانشگاههای معتبر در هندوستان در رشته های مورد نیاز كشور و دوره دكتری در برنامه ریزیها لحاظ می شود.

كریم افزود: براساس رویكرد نوین علمی ایران در برنامه ریزیهای جدید فقط تمركز بر روی دوره های تحصیلات تكمیلی و به ویژه دوره دكتری آن هم در دانشگاههای معتبر و ممتاز هند خواهد بود.

وی گفت: با توجه به ظرفیتهای خالی فراوان دوره های كارشناسی در دانشگاههای دولتی و غیردولتی در ایران تسهیلات ارزی و غیرارزی از سال آینده برای دانشجویان كارشناسی در خارج از كشور كاهش خواهد یافت.

آساق ** 589**1789**1577





:: برچسب‌ها: بهار , معماری , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: