تحلیلگر هندی : توطئه آمریكا و صهیونیستها برای تخریب روابط هند و ایران ناكام ماند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'محمد احمد كاظمی' روز چهارشنبه با ارسال نسخه ای از مقاله خود به دفتر ایرنا در دهلی نو نوشت: پس از انفجار اخیر، مقامات رژیم صهیونیستی از موقعیت سوء استفاده كرده و به سرعت ایران را مقصر اعلام كردند.

وی افزود: این رژیم ظرف دو روز فهرستی از افراد مشكوك به انفجار را به آژانس اطلاعاتی هند ارائه كرد و همه اینها نشانگر حقیقت تلخی است كه یا موساد از قبل در خصوص این انفجار اطلاعاتی داشت و یا این تهمت به ایران بر مبنای دشمنی دیرینه این رژیم با ایران است .

به نوشته كاظمی و به گفته رامین مهمانپرست، اتهامات رژیم صهیونیستی جزیی از جنگ روانی این رژیم علیه ایران است و سفیر ایران در هند نیز اتهامات رژیم صهیونیستی را كذب،بی پایه و اساس دانست .

وی در ادامه نوشت: جالب است كه انفجار درست در زمانی رخ داد كه هند در جریان حل مسائل مربوط به بهای خرید نفت وارداتی خود از ایران مشغول بود و سفیر ایران در كنفرانس مطبوعاتی چند روز قبل در باره حل مشكل پرداخت های نفتی سخن گفته بود و پراناب موكرجی وزیر دارایی هند هم در بیانیه ای ابراز داشته بود كه ایران دوست دیرینه كشورش است و دهلی نو نمی تواند واردات نفت از ایران را كاهش دهد.

این تحلیلگر هندی در ادامه مقاله خود نوشت : این انفجار در حالی رخ داد كه هیات بزرگی از بازرگانان هندی قرار است برای مذاكرات تجاری و توسعه روابط تجارت بین هند و ایران در اواخر ماه فوریه به ایران سفر كند و به نظر كارشناسان، اسراییل نمی خواهد كه روابط این دو كشور استوار و محكم باشد.

به نوشته كاظمی، مدیر بخش امور آمریكای وزارت خارجه هند نیز اعلام كرد كه دهلی نو در مورد ایران به هیچ وجه به خواست آمریكا عمل نمی كند و سفیر هند در واشنگتن نیز از این تصمیم مطلع است .

این تحلیلگر هندی اضافه كرد: به هرحال آمریكا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اخلال در روابط هند و ایران هستند و از هیچ اقدامی فروگذار نمی كنند.

آساق ** 589**2047**





:: برچسب‌ها: خیابان , فرانسه , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: