آماده برپایی نمایشگاه های اسنادی در سایر كشورها هستیم
نوشته شده توسط : swot

'اسحاق صلاحی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد نمایشگاهی كه در حاشیه همایش ملی 'ایران و جنگ جهانی دوم' برپا شد، گفت: اسناد مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی فرهنگی و بهداشتی مربوط به اشغال ایران توسط متفقین در این نمایشگاه ها به نمایش در آمده است.

وی افزود: مهمترین سند به نمایش گذاشته شده، بیانیه دولت ایران و اعلام بی طرفی در جنگ جهانی دوم است؛ همچنین اعلامیه دولت وقت به فرمانداری های كل كشور و تاكید به مردم جهت حفظ خونسردی در دوران اشغال كشور و نیز اعلامیه های كه در آن از اتباع خارجی خواسته شده تا از هر نوع اقدامی كه منافی با بی طرفی ایران باشد خودداری كنند، از دیگر اسناد این حوزه است.

صلاحی خاطر نشان كرد: با برپایی این همایش و نمایشگاه بدنبال آن هستیم كه تا زوایای پنهان و ناگفته تاریخ معاصر به نسل جدید معرفی شود و پژوهشگران به راحتی از منابع موجود استفاده كنند.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در مورد برپایی این همایش و نمایشگاه در سطح بین المللی گفت: یكی از بندهای توافقنامه هایی كه با برخی كشورهای دوست داریم، برپایی نمایشگاه های متعدد به مناسبت های مختلف با محوریت انقلاب اسلامی، جنگ جهانی اول و دوم و دیگر موضوعات است.

وی اضافه كرد: اكنون این نمایشگاه با همكاری 12 تشكل و مراكز تاریخ پژوهشی و بانك های اطلاعاتی به ثمر نشسته و تلاش داریم این اسناد را در اختیار كشورهای هم فرهنگ و هم زبان كه به نوعی با تاریخ ایران پیوند دارند، قرار دهیم.

صلاحی با اشاره به احصا اسناد مربوط به جنگ جهانی اول و دوم كه در این مركز نگهداری می شوند، افزود: همه اسناد مربوط به این دوران ها احصا نشده اند زیرا برخی آنها در نهاد ریاست جمهوری، وزارت خارجه و كتابخانه مجلس شورای اسلامی نگهداری می شود كه امیدواریم با همكاری این مراكز، این اسناد را متمركز كنیم.

همایش ملی 'ایران و جنگ جهانی دوم' چهارشنبه گذشته در آرشیوی ملی اسناد با حضور محققان برگزار شد.

در حاشیه این همایش، 114 سند مربوط به ایران و جنگ جهانی دوم به مناسبت هفتادمین سالگرد اشغال ایران توسط متفقین در ساختمان آرشیو ملی در قالب نمایشگاهی به نمایش در آمد.

فراهنگ ** 1630 ** 1071





:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: