پوتین: با رویكرد غرب در باره ایران مخالفیم
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در دیدار با گروهی از كارشناسان روس در شهر 'ساروف' مركز مهم هسته ای روسیه گفت: بر این باورم كه به بهانه جلوگیری از انتشار سلاح های كشتار جمعی و در راستای جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت هسته ای تلاش هایی با هدف تغییر حكومت این كشور صورت می گیرد.

وی افزود: ما معتقد به اثرگذاری این قبیل تلاش ها نیستیم و موضع غرب در قبال ایران و برنامه هسته ای این كشور را نمی پذیریم.

وی با اشاره به این كه موضع روسیه نسبت به ایران با رویكرد غرب در این زمینه متفاوت است، اظهار داشت: كشورهای غربی برای خنثی كردن تلاش های ایران به عنوان عضو جدید باشگاه هسته ای تلاش می كنند.

نخست وزیر روسیه در ادامه این دیدار، دیدگاه 'ولادیمیر آرلوف' رییس مركز پژوهش های سیاسی روسیه را مبنی بر اینكه مسكو در پرونده هسته ای ایران به اندازه كافی موضع مستقل ندارد، رد كرد.

كارشناس روس سووال كرد آیا زمان آن نرسیده است كه روسیه از پیروی از آمریكا صرف نظر كند، همكاری های فنی - نظامی با ایران را از سر بگیرد و در موضوع هسته ای تهران با كشورهایی همچون تركیه، اندونزی، مصر چین و برزیل همكاری كند.

پوتین در پاسخ گفت: در باره استقلال مواضع روسیه درباره تهران باید بگویم كه ما این رویكرد را با تكمیل نیروگاه هسته ای بوشهر نشان دادیم و به رغم تمام فشارها این طرح را به پایان رساندیم و مصمم هستیم به این رفتار خود ادامه داده و مستقل عمل كنیم.

نخست وزیر روسیه اضافه كرد: مسكو مخالف سیاست های خصمانه در قبال كشورهای دیگر در مناسبات بین المللی است.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: خیابان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: