روسیه سلاح های هسته ای خود را بطور یكجانبه نابود نمی كند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز شنبه در جمع شماری از كارشناسان روس در شهر 'ساروف' گفت: روسیه هیچگاه گام های یكجانبه در زمینه خلع سلاح هسته ای برنمی دارد زیرا كه تمام حركات در این عرصه باید جامع باشد.

وی افزود: تمام قدرت های هسته ای باید در روند خلع سلاح اتمی در سطح جهانی شركت كنند.

نخست وزیر روسیه اظهار داشت: نمی توانیم بطور نامحدود از توانمندی هسته ای خود بكاهیم در حالی كه برخی كشورها زرادخانه هسته ای خود را تقویت می كنند.

پوتین در همین حال مخالفت كشورش را با رقابت تسلیحاتی جدید در جهان مورد تاكید قرار داد.

نخست وزیر روسیه همچنین خاطرنشان كرد كه روسیه از تسلیحات هسته ای موجود خود تا زمانی كه سلاح های متعارف با توانمندی قابل مقایسه با آنها به دست آورد، صرف نظر نمی كند.

وی اذعان كرد برخی شركای روسیه از این كشور در شماری از زمینه های نظامی جلوتر هستند.

مطابق پیمان كاهش تسلیحات راهبردی روسیه و آمریكا موسوم به 'استارت-2'، دو كشور متعهد شده اند تعداد كلاهك‌های هسته‌ای خود را به یكهزار و 550 كلاهك كاهش دهند.

گفته می شود آمریكا در زرادخانه اتمی خود 9 هزار و 500 كلاهك هسته‌ای و روسیه حدود 13 هزار كلاهك دارد كه از این تعداد 2500 كلاهك اتمی آمریكا و حدود 5000 هزار كلاهك روسیه آماده استفاده هستند.

نخست وزیر روسیه در ادامه این دیدار از خودداری واشنگتن از مذاكره با مسكو در زمینه امنیت موشكی قاره اروپا انتقاد كرد.

وی گفت: آمریكا نمی خواهد با روسیه در زمینه امنیت موشكی قاره اروپا مذاكره كند و از چنین گفت و گویی طفره می رود.

وی افزود: واشنگتن این رویكرد را به این منظور اتخاذ كرده است تا به جامعه جهانی نشان دهد روابط روسیه و آمریكا توسعه می یابد و تهدیدهای جدیدی در عرصه جهانی پدید می آید.

پوتین گفت: هیچ كس نمی تواند آمریكا را از مقابله با تهدیدهای احتمالی در آینده برحذر دارد، اما اقدامات در این زمینه باید به گونه ای انجام شود كه تهدیدهای جدیدی در عرصه جهانی به وجود نیاید و موازنه قوای راهبردی به هم نخورد.

آمریكا به بهانه تهدید موشكی برخی كشورها و تامین امنیت موشكی قاره اروپا اما در واقع برای اهداف سلطه طلبانه و برتری جویانه خود تصمیم به استقرار سامانه موشكی خود در قاره اروپا گرفته است.

رییس جمهوری روسیه نسبت به عواقب استقرار این سامانه موشكی به آمریكا هشدار و به عنوان یكی از تدابیر مسكو برای پاسخ به این سامانه از امكان استقرار موشك های تاكتیكی اسكندر در منطقه كالینین گراد خبر داده بود.

وی همچنین هشدار داده بود كه در صورت بروز وضعیت نامساعد در زمینه سامانه موشكی آمریكا در قاره اروپا، روسیه از برداشتن گام های بعدی در زمینه خلع سلاح و كنترل تسلیحات خودداری می كند.

'دمیتری راگوزین' معاون نخست وزیر روسیه در مسایل دفاعی نیز با تكرار مواضع مسكو مبنی بر مخالفت با استقرار سپر دفاع موشكی آمریكایی در مرزهای غربی كشورش، خواستار انعطاف پذیری آمریكا در این زمینه شد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: