تجار خراسان شمالی 40 میلیون دلار با تركمنستان قرارداد منعقد كردند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا 'حسن قلیزاده' عصر شنبه در نشست مدیران اقتصادی این استان در بجنورد اظهار داشت: 15 میلیون دلار از این قراردادها اجرایی شده و 25 میلیون دلار نیز بزودی اجرا می شود.

وی اضافه كرد: 14 مورد از قراردادهای منعقده با تجار تركمن در زمینه تامین مواد غذایی و در حوزه جهاد كشاورزی بوده است.

معاون استاندار خراسان شمالی افزود: باید تجار خراسان شمالی پیگیر اجرایی شدن تمام قراردادها و تفاهمنامه های فی مابین در حاشیه این نمایشگاه باشند.

قلیزاده به اجرای طرح گردشگر درمانی در استان خراسان شمالی اشاره كرد و گفت: این استان به دلیل قرارگیری در محور جاده آسیایی توانمندی اجرای طرح توریست درمانی در مراكز بهداشتی خود را دارد.

وی اضافه كرد: در این استان برای اجرای این طرح كارگروه توریست درمانی تشكیل و نقاط ضعف و قوت خراسان شمالی برای اجرای طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این استان می تواند با تجهیز مراكز اختصاصی توریست درمانی نسبت به درمان توریستهای خارجی بخصوص تركمن در مركز استان اقدام كند.

معاون استاندار خراسان شمالی به رشد صادرات گمرك استان اشاره كرد و گفت: در 11 ماه سال جاری میزان صادرات از گمرك این استان به نسبت مشابه سال قبل حدود 90 درصد رشد داشته است.

قلیزاده افزود: در 11 ماه سال جاری 25 میلیون دلار انواع كالا از گمرك خراسان شمالی به خارج از كشور صادر شده است.

وی دلیل رشد صادرات كالاهای تولیدی این استان را علاوه بر برنامه ریزی مناسب، ناشی از تامین برخی زیرساختهای اقتصادی مانند ایجاد سردخانه و واحدهای بسته بندی اعلام كرد.

وی به واحدهای صنعتی نیمه كاره استان خراسان شمالی اشاره كرد و گفت: هم اكنون 57 واحد صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیكی 20 تا 95 درصدی در دست اجرا قرار دارد كه اكثر این واحدها در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: برای اجرای این طرحها حدود یك هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است كه با بهره برداری از این واحدها برای حدود چهار هزار نفر ایجاد اشتغال می شود.

قلیزاده افزود: با رشد جهشی ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در خراسان شمالی باید زمینه صادرات كالاهای این واحدها به خارج از كشور نیز فراهم شود.

وی عمده واحدهای در دست اجرا در این استان را واحدهای تولیدی گیاهان دارویی، سردخانه مختص نگهداری میوه و سبزی، مصالح ساختمانی و نان صنعتی عنوان كرد. ك/2

2712/626/330





:: برچسب‌ها: بهار , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: