مخالفان دولت در سنگال تعویق انتخابات ریاست جمهوری را خواستار شدند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، در حالی كه قرار است انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سنگال امروز برگزار شود، مخالفان درخواست كردند انتخابات طی 9 ماه آینده برگزار شود و نام عبد الله واد از فهرست نامزدهای ریاست جمهوری حذف شود.

عبد الله واد تا كنون 2 دوره ریاست جمهوری را در سنگال به پایان رسانده است ولی اخیرا دیوان عالی سنگال با صدور حكمی به وی اجازه داد برای سومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود در حالی كه قانون اساسی تنها 2 دوره متوالی را برای ریاست جمهوری هر فرد مجاز دانسته است.

عبد الله واد در توجیه لزوم شركت خود در این دوره از انتخابات می گوید دوره اول ریاست جمهوری او پیش از تصویب اصلاحیه قانون اساسی بوده است لذا 2 دوره متوالی ریاست جمهوری وی باید از زمان تصویب اصلاحیه قانون اساسی محاسبه شود نه قبل از آن.

همین حكم طی هفته های اخیر انتقادها و سپس اعتراض های شدیدی را در این كشور آفریقایی بر انگیخت كه به خشونت انجامید و در جریان درگیری ها بین نیروهای امنیتی و تظاهر كنندگان معترض ده ها تن كشته یا مجروح شدند.

سنگال ساعات گذشته را در آرامشی شكننده سپری كرد زیرا منتظر برگزاری جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ معاصر این كشور است. 14 نامزد برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری با هم رقابت می كنند كه 2 زن در بین این نامزدها هستند.

روز جمعه گذشته زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسید. ائتلاف احزاب مخالف دولت و برخی از سازمان های جامعه مدنی مخالف حضور عبد الله واد در این انتخابات هستند. به همین دلیل پیشنهاد تعویق 9 ماهه انتخابات ریاست جمهوری و حذف نام واد از فهرت نامزدها را مطرح كردند.

شهر داكار پایتخت سنگال از زمان بروز این بحران سیاسی در پایان ماه ژانویه گذشته تا كنون تقریبا هر روز شاهد اعتراض های خونین بوده است. مخالفان دولت متعهد شدند اگر عبد الله واد در صحنه سیاسی این كشور باقی بماند، نافرمانی مدنی گسترده ای را برنامه ریزی و اجرا كنند تا همه امور كشور را به حالت فلج درآورد. این در حالی است كه محافل و نهادهای منطقه ای و جهانی با ابراز نگرانی نسبت به آینده تاریك بحران سیاسی كنونی سنگال، خواستار حفظ آرامش از سوی همه طرف ها و پذیرش نظر مردم در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

مترجمام**1491**1369





:: برچسب‌ها: عکس ها , پاییز , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ashena در تاریخ : 1390/12/7/0 - - گفته است :
سلام خسته نباشيد مطالبه خوبي داري به من هم سري بزنيد منو با اسمه فيلمو سريال روز لينك كنيد خبرم كنيد وبگيد با چه اسمي لينكتون كنم ممنون http://nowseryal.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: