سفیر قرقیزستان بر حضور سرمایه گذاران خراسانی در كشورش تاكید كرد
نوشته شده توسط : swot

'مددخان شریمكولوف' روز یكشنبه در دیدار با جمعی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد با اشاره به ظرفیتهای سرمایه گذاری كشورش به ویژه در بخش دامپروری و تولیدات دامی افزود: در مناطق شمالی قرقیزستان فقط یك كشتارگاه وجود دارد اما در مناطق جنوبی كه عمده محصولات و تولیدات دامی را دارد فاقد كشتارگاه هستیم.

وی گفت: توان فنی و مهندسی خراسان رضوی در این بخش می تواند كمك قابل توجهی به منظور ایجاد كشتارگاهها و فرآوری تولیدات دامی در قرقیزستان داشته باشد.

سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از سویی ساخت و سازهای خوبی هم اینك در جنوب قرقیزستان آغاز شده كه در صورت آمادگی فعالان خراسان رضوی، از حضور آنها در این بخش به ویژه برای ساخت و سازهای انبوه مسكن استقبال می كنیم.

وی با اشاره به اینكه هم اینك تعدادی از ایرانیان در قرقیزستان مشغول فعالیتهای اقتصادی هستند افزود: به منظور تسهیل شرایط، فراهم كردن امكانات، اطلاعات و هماهنگیهای لازم حداقل نیاز است یكی دو مركز پژوهشی در قزقیزستان از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.

سفیر قرقیزستان همچنین گفت: ساخت و تجهیز مراكز پزشكی و درمانی از دیگر نیازهای ما است لذا از حضور ایرانیان در این عرصه نیز حمایت می كنیم.

وی در مورد صدور روادید نیز گفت: بر خلاف بسیاری از سفارتخانه های خارجی در تهران، سفارت قرقیزستان روادید را به صورت روزانه صادر می كند و در مشهد نیز همین شرایط حاكم است و اگر مشكلی هم باشد به سرعت مرتفع می شود.

او با تاكید بر اینكه باید روابط بین دو كشور ایران و قرقیزستان فعال و رو به رشد باشد افزود: با گذشت 20 سال از استقلال قرقیزستان این روابط همواره با رشد سیاسی و اقتصادی همراه بوده است.

شریمكولوف اظهار داشت: هم اینك هزار و 170 شركت در قرقیزستان وجود دارند كه 70 درصد آنها ایرانی و 30 درصد بقیه مشترك بین دو كشور است.

وی بیان كرد: در این میان اكثر فعالان اقتصادی ایرانی را خراسانیها تشكیل می دهند.

سفیر قرقیزستان همچنین با اشاره به تاكید رییس جمهوری اسلامی ایران بر افزایش مبادلات تجاری میان دو كشور به میزان 200 میلیون دلار در سال گفت: ما نیز در این راستا تلاش می كنیم.

نایب رییس اتاق اكو ایران هم در این نشست گفت: باید مسوولان قرقیزستان ضریب ریسك سرمایه گذاری را در آن كشور كاهش دهند تا سرمایه گذاران با امنیت خاطر بتوانند فعالیت كنند.

'محمدحسین عزتی' افزود : جمهوری اسلامی ایران با منابع غنی و قرار گرفتن در شاهراه دینا ظرفیتهای بالای اقتصادی و فنی و مهندسی دارد.

وی خطاب به سفیر قرقیزستان اظهار داشت: ایران دروازه ورود كشورهای آسیای میانه به سایر نقاط است و بدین منظور می توانید با فراهم كردن امكانات و تسهیلات سرمایه گذاری و حضور ایران در قرقیزستان از این فرصتها برای توسعه روابط با دنیا بهره گیرید.

وی با اشاره به ویزای مشترك بین كشورهای اكو نیز گفت: این امر خود می تواند فرصتی برای توسعه مبادلات بین كشورهای عضو سازمان همكاریهای اقتصادی اكو باشد.

دبیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان رضوی هم در این نشست گفت: تجار ما در چارچوب قوانین بین دو كشور فعالیت می كنند لذا انتظار است امنیت آنان و سرمایه هایشان تامین شود.

'علی كبیر' افزود: با توجه به ظرفیتهای سرمایه گذاری در قرقیزستان ما در تمامی حوزه ها اعم از كشاورزی، اقتصادی، منابع طبیعی، نفت و گاز، پزشكی و فنی و مهندسی آمادگی حضور و مشاركت را در آن كشور داریم.

وی اظهار داشت: در این میان در بخش ایجاد نیروگاهها نیز با شناسایی ظرفیتها و شرایط می توانیم فعالیت كنیم.

2713/659





:: برچسب‌ها: اقیانوس , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: