بیش از100میلیارد تومان اعتبار برای نجات دریاچه ارومیه اختصاص می یابد
نوشته شده توسط : swot

' محمد جواد محمدی زاده ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در حال حاضر انجام مطالعات تحقیقاتی برای بیش از 30 تالاب كشوردر دستور كار سازمان محیط زیست است كه براین اساس مطالعه روی تالاب های زریوار، شادگان ، هورالعظیم ، هامون و دریاچه ارومیه انجام شده است .

وی اظهارداشت: براساس نتایج این تحقیقات یكی از راهكارهای نجات دریاچه ارومیه ، انتقال آب حوضه به حوضه است كه هم اكنون با دستور رییس جمهوری مبنی بر افزایش اعتبار تخصیص یافته ، این راهكار عملیاتی می شود .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین وزارت جهاد كشاورزی از محل تسهیلاتی كه شبكه بانكی برای اصلاح روش های آبیاری می دهد ، مبلغ 264 میلیارد تومان برای اصلاح روش های آبیاری در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه تخصیص داده است .

وی خاطرنشان كرد : در سند چشم اندازتاكید شده است كه مدیریت تالاب ها باید علمی و قابل قبول باشد . از این رو كارگروهی با مسوولیت معاون اول رییس جمهوری ، وزرای جهاد كشاورزی ، نیرو ، كشور و راه و شهرسازی ، معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و سازمان حفاظت محیط یست به منظور رسیدگی به وضعیت تالاب ها و مدیریت علمی آنها تشكیل شده است .

به گفته وی تشكیل این كارگروه به تصویب هیات دولت رسیده است و در حال حاضر جلسات آن نیز به طور منظم تشكیل می شود.

علمی **9014** 1581





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: