یونان طرح های ریاضتی جدیدی را به اجرا بگذارد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، ' نیكلا ساركوزی' و ' آنگلا مركل' عصر دوشنبه در پایان چهاردهمین نشست سالانه وزراء دو كشور در كاخ الیزه در پاریس همچنین مقامات یونانی را تهدید كردند درصورت دست نزدن به تدابیراقتصادی جدید برای كنترل بحران مالی در كشور از تخصیص وام و كمك های مصوب به این كشور از سوی اعضا حوزه یورو در جریان سال گذشته میلادی، خودداری خواهند كرد.

سران كشورهای اروپایی درجریان هفته های پایانی دسامبرسال گذشته میلادی پس از هفته ها و رایزنی و بالا و پایین كردن معضلات مالی موجود جاری در حوزه یورو و بویژه یونان، با برخی از بخشودگی های مالی به این كشور و همچنین تخصیص میلیاردها یورو كمك مالی جدید با یكدیگر به تفاهم دست یافتند كه هنوز تمامی تفاهنامه ها در این زمینه در حد حرف و حدیث باقی بوده و عملیاتی نشده است.

نیكلا ساركوزی رییس جمهور فرانسه گفت: فرانسه و آلمان به دوستان یونانی خود گوشزد می كند كه بدون اتخاذ تدابیر جدید لازم از سوی این كشور ، امكان تخصیص وام های مصوب میسرنخواهد بود.

این درحالی است كه ' ژورژ پاپاندرئو' نخست وزیر مستعفی و معزول یونان درجریان آخرین نشست جی 20 دركن فرانسه هرگونه اجرای طرح ریاضتی جدید در یونان را در مراجعه به آراء عمومی منوط كرده بود.

بالاخره پاپاندرئو كه نتوانست بربحران مالی بی سابقه در كشور فایق آید ، در پی تشدید آن مجبور به استعفا شده و پست نخست وزیری را به جانشین خود واگذار كرد.

درحالی سران دو كشور اقتصادی اروپایی از یونان می خواهند كه دست به طرح های ریاضتی جدیدی بزنند كه مردم این كشور دیگر عملا از توان خرید لازم برخوردارنبوده تا جایی كه اخیرا نیز یك نفر از شهروندان این كشور دراعتراض به وضعیت ناگوار اقتصادی و معیشتی در كشور ، دست به خودسوزی در برابر دیدگان شهروندان زد.

سران كشورهای اروپایی درحالی دست به ابتكارهایی در زمینه خروج از بحران مالی جاری بی سابقه در حوزه یورو می زنند كه برخی از كارشناسان و صاحب نظران غربی نیز شكست كامل یورو را در آینده دور از ذهن نمی دانند.

این درحالی است كه تلاش های چندین ماهه سران دو كشور فرانسه و آلمان كه نیز طرح ها و ابتكارعمل زیادی از جمله بازبینی در پیمان ثبات اروپایی را پیشنهاد داده و تصویب كرده اند ، به نتیجه ملموسی نرسیده است.

دو كشور مزبور درحالی برای یونان نسخه می پیچند كه خود این كشورها نیز با مسایل و مشكلات اقتصادی از جمله عدم رشد اقتصادی در سالجاری مواجه می باشند.

درحالی كه مسوولان دو كشورآلمان و فرانسه رشد اقتصادی حدود نیم درصدی را برای كشور درجریان سالجاری درنظر گرفته اند كه به اعتقاد كارشناسان غربی این دو قدرت اقتصادی اروپا در بهترین شرایط شاهد نیم درصد رشد خواهند بود.

فرانسه از اول سالجاری میلادی دو طرح ریاضتی را برای كاستن از كسری بودجه 93 میلیارد یورویی خود به مورد اجرا گذاشته است.

تداوم بحران مالی ، افزایش نرخ بیكاری در كشور، عدم امكان ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری برای جذب بكارجوانان ، پایین آمدن قدرت خرید شهروندان ، عملی نشدن برخی از وعده های انتخاباتی ساركوزی در سال 2007 میلادی هم اینك شرایط ناگواری را برای وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال رقم زده تا جایی كه محبوبیت مردمی وی به حدود 19 درصد در نظرسنجی ها تقلیل پیدا كرده است.

اروپام **1495 ** 1574





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: