زرادخانه های هسته ای رژیم اسراییل جهان را تهدید می كند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا از مالزی، در گزارش این پایگاه خبری آمده است: اسرائیل به رغم توسعه توان هسته ای نظامی خود حاضر نشده است معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای را امضاء كند كه این خطری بزرگ برای جهان محسوب می شود.

در این گزارش آمده است: محمد البرادعی مدیر كل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی، برنامه های گسترده هسته ای نظامی اسرائیل را تایید كرده اما اسراییل اصرار دارد تا سیاست ابهام در خصوص زرادخانه هسته ای اش را همچنان ادامه دهد.

اسراییلی ها نه به صراحت به داشتن زرادخانه هسته ای اعتراف می كنند و نه توان نظامی هسته ای خود را تكذیب می كنند.

فیلیپین پست در گزارش خود آورده است: اسراییل همچنین به رغم تقاضاهای بین المللی از امضاء معاهده ان.پی.تی سرباز زده و عضویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی را برخلاف منافع ملی داخلی خود دانسته است.

در این گزارش تصریح شده است: اسراییل از سال 1948 برنامه ی هسته ای خود را آغاز كرد و ابتدا دولت فرانسه برای ساخت نیروگاه هسته ای با رژیم صهیونیستی همكار ی داشته است.

اگرچه اسراییل اولین بمب هسته ای خود را دهه 1960 میلادی ساخته است اما از اعلام رسمی آن خودداری می كند.

به گزارش این پایگاه خبری، 'مردخای وانانو' یكی از متخصصان هسته ای اسراییل اولین بار در سال 1986 خبر ساخت سلاح هسته ای اسراییل را منتشر كرد. هم اكنون منابع مختلف از برخورداری اسراییل از 75 تا 400 كلاهك هسته ای خبر می دهند كه توانایی به كار گیری آنها در موشك های بالستیك، موشك های هواپیماها و ناوهای جنگی را دارد.

آساق**335





:: برچسب‌ها: قدیمی , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: