كشت سلول های مغزی در آزمایشگاه برای مطالعه بیماری های ذهنی
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ساینس دیلی، در گذشته پژوهشگران مجبور بودند از بافت مغزی اهدا كننده های فوت شده برای مطالعه بیماری هایی مانند شیزوفرنی و اختلال دوقطبی استفاده كنند.

دانشمندان می توانند با استفاده از سلول های زنده به دست آمده از پوست یا موی افراد دارای ژن معیوب، آزمایش های بسیار دقیق تری طراحی كنند.

این امر همچنین حاكی از كاهش اتكای دانشمندان به آزمایش های حیوانی است.

محققان دانشگاه ادینبورگ با بودجه یك میلیون پوندی قصد دارند سیستم های بر پایه سلول ارائه كنند كه از مو یا پوست بیماران به دست می آید.

این امر به دانشمندان امكان می دهد تا آزمایش هایی ارائه كنند كه به شناخت بیماری ها بیشتر كمك می كنند و اگر این درمان كارگر بیفتد، این شیوه وارد فاز حیوانی خواهد شد.

'اندرو مك اینتاش' استاد دانشگاه ادینبورگ و مجری این طرح گفت: ما در حال تهیه انواع مختلفی از سلول های مغزی از نمونه های پوستی افراد مبتلا به اختلال دوقطبی و شیزوفرنی هستیم.

وی افزود:'زمانی كه این سلول ها را در آزمایشگاه رشد دادیم آن هنگام می توانیم عملكرد عصب شناختی سلول ها را مطالعه كرده و ببینیم چگونه به درمانهای روانشناختی استاندارد پاسخ می دهد. با دنبال كردن این امر می توانیم به غربالگری داروهای جدید امیدوار باشیم.'

بین یك درصد و چهاردرصد از جمعیت جهان مبتلا به اختلال دوقطبی و شیزوفرنی هستند. برای این دو بیماری، داروهای موثر اندكی وجود دارد.

دانشمندان در مورد دلیل بروز این بیماری ها اطلاعات اندكی دارند اما از آنجا كه این بیماری ها در خانواده ها مشاهده می شود یك مولفه ژنتیكی در بروز آن دخیل است.

علمی**9023**1319





:: برچسب‌ها: فوتبال , دره عمیق و باریک , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: