نیروهای دولتی سوریه مواضع خود در شهر حمص را تحکیم می کنند
نوشته شده توسط : swot

اعضای ارتش آزادی بخش سوریه در شهر حمص

نیروهای دولتی سوریه، یک روز پس از ورود به داخل شهر حمص، به تحکیم مواضع خود پرداخته و عملیات پاکسازی این شهر از نیروهای مخالف را آغاز کرده اند.

شبکه تلویزیونی دولتی سوریه در گزارش های خبری خود فیلم هایی از خیابان ها و ساختمان های تخریب شده شهر حمص را نشان داده که در زمینه آن صدای گلوله هم به گوش می رسد.

بسیاری از ساکنان شهر حمص که شمار آن ها حدود صد هزار نفر تخمین زده می شود، اکنون این شهر را ترک کرده اند و معلوم نیست که چه تعدادی هنوز در نقاط مختلف حمص گرفتار مانده اند.

به گفته مقامات سوریه، نیروهای دولتی دیروز (چهارشنبه) کنترل منطقه بابا عمرو را به دست گرفته و عملیات پاکسازی را آغاز کرده اند. اما مخالفان دولت با رد این ادعا می گویند که ارتش آزاد سوریه نیروهای دولتی را به عقب رانده اند.

ارتباط با اکثر نقاط حمص اکنون قطع شده است و مردم برای رفت و آمد به این شهر با دشورای های زیادی روبرو هستند.

در همین حال، شورای ملی سوریه که از ترکیب گروه های مخالف دولت سوریه تشکیل شده است، یک دفتر نظامی برای کمک رسانی به مخالفان در داخل آن کشور تشکیل داده است.

قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه امروز (پنجشنبه) قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن حکومت سوریه به دلیل "اقدام سازمان یافته در نقض گسترده حقوق بشر و خشونت علیه شهروندان غیرنظامی آن کشور" محکوم شده است.

این قطعنامه همچنین خواسته است که دولت سوریه به سازمان های امدادرسانی بین المللی امکان دسترسی کامل و کمک به کسانی را بدهد که به دلیل درگیریها در شرایط دشواری قرار گرفته اند.

پیش نویس این قطعنامه که ضمانت اجرایی ندارد، توسط ترکیه تهیه و در جلسه شورا مطرح شده بود. سی و هفت کشور به آن رای مثبت و سه کشور رای منفی دادند.

دولت سوریه در واکنش به انتقادهایی که درمورد عدم اجازه دیدار والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، از سوریه مطرح شده، علت آن را "زمان نامناسب" ذکر کرده است.

دولت سوریه قول داده است که به مشورت های خود با سازمان ملل متحد در این زمینه ادامه دهد.

بسته شدن سفارت بریتانیا در دمشق

دولت بریتانیا اعلام کرده که سفارت خود را در دمشق تعطیل کرده و تمام دیپلمات های خود را از آن کشور خارج کرده است .

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را وخامت اوضاع امنیتی سوریه اعلام کرده و گفته است که تمام دیپلمات های بریتانیایی دیروز سوریه را ترک کردند.

آمریکا هم اوایل ماه فوریه سفارتخانه خود را در سوریه تعطیل کرده بود.

در تحولات دیگر در ارتباط با سوریه، وزاری خارجه شش کشور حوزه جنوبی خلیج فارس گفته اند که هفته آینده با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه دیدار خواهند کرد تا مراتب نارضایتی خود را از موضع روسیه در قبال سوریه ابراز دار ند.





:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: