وزرای امور خارجه هند و چین در دهلی نو مذاكره كردند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'یانگ جی یچی' و 'اس ام كریشنا' وزرای خارجه چین و هند دراین دیدار علاوه برمسایل مورد اختلاف دو كشور از گذشته، مسایل و مشكلات جدید ایجاد شده در نقاط مرزی ایالت 'آرونچال پرادش 'و 'تبت' كه به تازگی در پی دیدار وزیر دفاع هند از این نقاط ایجاد شده را مطرح كردند.

دو وزیر خارجه هند و چین دراین دیدار مسایل تجاری بین دوكشور و همچنین مشكلاتی كه هندی ها مدعی هستند برای تاجران این كشور در مبادلات تجاری در چین توسط مقامات چینی ایجاد شده را بررسی كردند.

اس. ام.كریشنا وزیر امور خارجه هند پس از دیدار با همتای چینی خود به خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه آیا دیدار اخیر 'ای. كی. آنتونی' وزیر دفاع هند از ایالت آرونچال پرادش كه در جریان آن یك نفر خودسوزی كرد، منجر به آسیب دیدن روابط دو كشور شده گفت: ما در باره هر موضوعی كه ممكن است در گفتگوی هند و چین مطرح شود بحث كردیم و دو طرف درك خوبی از شرایط و چشم اندازهای یكدیگر دارند.

یانگ جی یچی، وزیر امور خارجه چین كه عصر روز گذشته وارد دهلی نو شده، شب گذشته دیدار رسمی كوتاه خود را با میهمانی شام وزیر خارجه هند آغاز كرد.

بر اساس گزارش های رسیده، رودخانه 'زیانگ' (براهماپوترا) كه از تبت سرچشمه می گیرد ناگهان در ایالت آرونچال پرادش هند خشك شده و بررسی ها نشان داده كه چین بر روی این رودخانه سد زده است و این مساله نیز از دیگر مواردی بود كه هند چندی پیش با سفیر چین در هند در میان گذاشت.

كریشنا با اشاره به بیانیه ای كه پارلمان هند درباره ساخت سد در 'زنمگو 'گفت: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد كه پروژه برق آبی بر روی این رودخانه در حال اجراست.

كریشنا و یانگ در این دیدار مقدمات خود را برای آماده سازی مسایل مورد طرح در اجلاس BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی) مطرح كردند.

آساق / 589**1514





:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: