نمایش فیلم های ایرانی به مناسبت دهه فجر در لاهور آغاز شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فیلم های سینمایی حیات، یك وجب از آسمان، پروانه ای در باد، بید مجنون، تنهایی، خدا نزدیك است و چهره به چهره در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

خانه فرهنگ ایران همچنین نمایشگاه عكسی نیز به مناسبت این ایام خجسته از جلوه های پیشرفت و شكوفایی جمهوری اسلامی ایران در لاهور برپا كرده است.

جشنواره فیلم های ایرانی، دیشب با نمایش فیلم 'حیات' و با حضور شماری از كارگردانان و تهیه كنندگان برجسته لاهوری از جمله سید نور، شهزاد رفیق و بهار بیگم و جمعی از منتقدان فیلم و خبرنگاران هنری گشایش یافت.

'عباس فاموری' رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: از آنجا كه ما در عصر رسانه قرار داریم، هنرمندان جوان و تهیه كنندگان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اصرار بر فرهنگ اسلامی، فیلم هایی با محتوا تولید كردند و توانستند تحولی در سینمای ایران پدید آورند.

وی افزود: امروز فیلم های تولیدی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان سینمای معناگرا در جهان معروف و مشهورند و در جشنواره های مهم دنیا جایگاه ویژه ای دارند.

سید نور كارگردان و تهیه كننده برجسته شهر لاهور نیز گفت: فیلم های ایرانی به دلیل برخورداری معنا، دارای جایگاه ویژه ای در جهان هستند و جای بسی خرسندی است كه روزنامه نئی بات فیلم ایرانی را برای نمایش انتخاب كرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد سودجو فیلم های هندی را در پاكستان به نمایش می گذارند و این فیلم های هندی به دلیل فرهنگ نادرست، نوجوانان و جوانان ما را به سوی انحرافات اخلاقی سوق می دهند.

سید نور گفت: فیلم حیات مظهر زندگی و بیانگر تلاش در زندگی است و نمایش می دهد كه هر كس در زندگی سعی و تلاش نماید، قطعا موفق خواهد شد.

شهزاد رفیق كارگردان و تهیه كننده برجسته پاكستان نیز در این باره گفت: فیلم حیات بیانگر فرهنگ غنی ایران است و جمهوری اسلامی ایران و قطعا رسانه ملی ایرانی، این فیلم را كه یكی از مهمترین و موثرترین اجزای رسانه به شمار می رود، برای تربیت نسل های آینده خود انتخاب كرده است.

وی ادامه داد: تهیه كنندگان پاكستانی اكنون باید با توجه به مشتركات فرهنگی دو كشور ایران و پاكستان، از فیلم های ایرانی الگو گرفته نسل جوان خود را با این گونه فیلم ها تربیت كنند.

روزنامه نئی بات فیلم های یك وجب از آسمان، پروانه ای در باد، بید مجنون، تنهایی،خدا نزدیك است و چهره به چهره را در روزهای آینده به نمایش خواهد گذاشت.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: جدید , بهار , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: