رای گیری الكترونیكی كاملا موفقیت آمیز بود
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان تهران، 'حمید امرایی' در جمع خبرنگاران،‌افزود: ستاد انتخابات كشور تصمیم گرفت در 10 درصد از حوزه ها ی انتخابیه كل كشور رایانه ای و مكانیزه باشد و در مابقی نیمه مكانیزه باشد.

وی با اشاره به اختصاص 122 شعبه اخذ رای در استان تهران برای رای گیری الكترونیكی، ادامه داد: در كل فرایند انتخابات 25 فرایند از ابتدای شروع تا انتها تعریف شده كه 24 مورد ‌آن در حوزه های نیمه مكانیزه و یك فرایند در حوزه های كاملا مكانیزه انجام می شود و آن رای گیری الكترونیكی است.

امرایی، احراز سند شناسایی، كنترل تكراری نبودن رای و ثبت صورت جلسه شمارش آرا را روند انتخابات الكترونیكی برشمرد.

وی اظهار كرد: در شعبه های اخذ رای تمام مكانیزه، تعرفه كاغذی حذف شده و تجهیزات خاص نصب می شود.

وی در توضیح این تجهیزات گفت: ترمینال اول مخصوص هیات اجرای، ترمینال دوم مخصوص هیات نظارت و ترمینال سوم مربوط به اخذ رای است.

رییس كمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران با تأكید بر این كه دستگاه های مورد استفاده به صورت كاملا بومی است، بیان كرد: كسی كه آشنایی اندكی با نحوه كاركرد دستگاه خودپرداز بانك ها داشته باشد به راحتی می تواند به صورت الكترونیكی رای دهد.

وی در خصوص قطعی ارتباط شبكه در حین رای گیری، گفت: این موضوع طبیعی است و وزارت كشور برای جلوگیری از مشكلات، سه بستر موازی در نظر گرفته كه بسترهای جایگزین وجود دارد.

امرایی فرایند مكانیزه رای گیری را تسریع كننده در شمارش آرا و كاهش زمان اعلام نتیجه نهایی توصیف كرد .

وی درباره علت انتخاب شهرستان پاكدشت به عنوان پایلوت رای گیری مكانیزه گفت: در شهرستان پاكدشت علاوه بر نزدیكی به تهران، بسترهای ارتباطی لازم نیز وجود داشت.

سیام/1429**





:: برچسب‌ها: سیاه , ساحل , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: