راههای توسعه همكاری های اقتصادی تهران والجزیره بررسی شد
نوشته شده توسط : swot

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در الجزایر هدف از سفر خود به این كشور را مذاكره و گفت وگو با مقامات این كشور بمنظور توسعه روابط اقتصادی و رفع موانع موجود در این زمینه عنوان كرد.

علیشیری در این گفت وگو با اشاره به علاقه مندی طرفین در توسعه همكاری های اقتصادی افزود : با طرف الجزایری در زمینه همكاری های تجاری ، فنی مهندسی و سرمایه گذاری در دو كشور بحث و بررسی شد.

وی پیگیری مباحث مورد توافق نخست وزیر الجزایر و معاون اول رییس جمهوری كشورمان در سفر سال گذشته 'احمد اویحیی ' به كشورمان و همچنین بررسی راههای اجرایی شدن این توافقات را از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با وزیر اقتصاد الجزایر عنوان كرد.

رییس سازمان سرمایه گذاری گفت : در این دیدار باردیگر بر همكاری های دو كشور در مجامع بین المللی از جمله بانك توسعه اسلامی تاكید شد.

علیشیری همچنین با اشاره به اراده عالی مقامات اقتصادی دو كشور برای توسعه همكاری ها را در حال حاضر مطلوب ندانست و خاطرنشان كرد : برای اجرای توافقنامه های فیمابین پیشنهاد گردید تا یك كمیته تخصصی اقتصادی با محوریت اتاق های بازرگانی، تعاون و بخش خصوصی دو كشور ایجاد گردد.

وی یاد آور شد كه سرمایه گذاران ایرانی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه های جدید از جمله در كشورهای آفریقایی بویژه الجزایر هستند.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی كشورمان در این سفر با رییس بانك مركزی الجزایر نیز دیدار و در زمینه امور بانكی با وی گفت و گو كرد.

وی جمعه شب به سفر دو روزه خود به الجزایر پایان داد.

1592

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: قرمز , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: