حضور پرشور مردم در انتخابات، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب بود (بخش دوم و پایانی)
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه آخرین نشست خبری خود در سال 90 افزود: این دوره از انتخابات از ویژگی های خاصی برخوردار بود چراكه دشمنان نظام تلاش بسیاری كردند كه مردم پای صندوق های رای نیایند و جریان ضدانقلاب داخل و خارج با هماهنگی سایت های وابسته به خود تلاش می كردند ضمن ایجاد فضای ناامنی، مردم را مایوس كنند.

دادستان كل كشور اظهار داشت: به رغم تمام این تلاش ها، مردم با شور و نشاط در انتخابات شركت كردند و حضور حدود 64 درصد واجدین شرایط در آن فضایی كه دشمن ایجاد كرده بود، نشان از وظیفه شناسی و زمان شناسی ملت غیور ایران زمین دارد.

سخنگوی دستگاه قضایی با تاكید براینكه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در امنیت كامل برگزار شد، گفت: در این دوره از انتخابات، تخلفات و بداخلاقی های انتخاباتی از سال های گذشته بسیار كمتر بود و این نتیجه رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخابات و اقدامات دست اندركاران برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ، دستگاه قضایی طبق ماده 67 قانون انتخابات، اقدام به تشكیل ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم در تهران ، مراكز استان ها و شهرستان های سراسر كشور كرد كه در مجموع در تهران و سراسر كشور، این ستادها 775 جلسه مشترك را با نامزدهای انتخاباتی و سایردستگاه های مسوول برگزار كردند.

دادستان كل كشور یادآور شد برگزاری این تعداد جلسات منجر به دو هزار مصوبه و تصمیم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا فعالیت ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی به پایان رسیده است؟ گفت: تا زمانی كه شورای نگهبان صحت انتخابات را اعلام كند و انتخابات در تمامی شهرها به پایان برسد و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی به صورت قطعی مشخص شود، فعالیت ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم ادامه خواهد داشت.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور برخی از نامزدهای انتخاباتی در رسانه ملی گفت: اگر حضور این افراد قبل از شروع رسمی تبلیغات باشد، جرم نیست و باید به این مساله نیز توجه كرد كه حضور تمام نامزدهای انتخاباتی در رسانه ملی امكان پذیر نیست.

وی ادامه داد: به طور كلی حضور این افراد در رسانه ملی تا جایی كه خبر دارم منعی ندارد زیرا قبل از شروع تبلیغات بوده است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوالی كه آیا افرادی در رابطه با بمب گذاری در تهران و خارج از تهران در روز انتخابات دستگیر شده اند،‌ گفت: در صحبتی كه با مسوولان وزارت اطلاعات داشتم نمی توان اسم بمب را بر روی آن گذاشت چرا كه در حد آن نبوده، البته انفجار آن می توانست آسیب هایی همراه داشته باشد.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: از افرادی در این خصوص تحقیق شده است ولی هیچ كدام بازداشت نشده اند.

*** دستگیری فردی با عنوان دلال انتخابات

محسنی اژه ای گفت: در یكی از حوزه های انتخابیه، فردی كه خود را وابسته به یكی از نهادها اعلام كرده بود به نامزدهای انتخاباتی گفته بود كه می تواند آنها را تایید صلاحیت كند و مقداری پول نیز از آنها دریافت كرده بود كه این فرد دستگیر شده است.

*** دستگیری افراد مرتبط با بی.بی.سی فارسی

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از دستگیری برخی افراد مرتبط با شبكه تلویزیونی بی. بی. سی فارسی خبر داد و گفت: این افراد با عنوان خبررسانی، اقدامات خلاف قانونی را انجام داده اند كه پرونده های آنها تشكیل شده و در مرحله رسیدگی است.

*** پرونده جاسوس آمریكایی به شعبه هم عرض برگردانده شد

دادستان كل كشور در پاسخ به این سوال كه آیا امیر میرزا حكمتی جاسوس آمریكایی كه در ایران در بازداشت بسر می برد، به حكم خود اعتراض كرده است، گفت: این پرونده به دیوان ارسال و به حكم صادره اعتراض شده است كه با حكم دیوان نقض و به شعبه هم عرض برگردانده شد.

*** زندانیان واجد شرایط به تعطیلات نوروزی می روند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود همچنین گفت: دستگاه قضایی به تمام روسای دادگستری استان ها بخشنامه ای را ارسال كرده است تا ضمن بررسی وضعیت زندانیان استان خود، به زندانیانی كه واجد شرایط هستند، برای تعطیلات نوروز سال 91، 15 روز مرخصی داده شود.

دادستان كل كشور ادامه داد: همچنین به دادستانی ها و دادگستری ها سفارش شده است در ایام تعطیلات، كشیك داشته باشند.

** شكایت جوانفكر از قاضی صلواتی رسیدگی می شود

محسنی اژه ای در پاسخ به این سووال كه آیا شكایت علی اكبر جوانفكر مشاور رییس جمهوری و رییس موسسه مطبوعاتی ایران از آقای قاضی صلواتی مورد رسیدگی قرار می گیرد یا خیر؟ افزود: قوه قضاییه به شكایت هر فردی علیه فرد دیگری رسیدگی می كند و این شكایت هم مانند سایر شكایتها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری كه چرا تاكنون در این خصوص خبری اعلام نشده است؟ ، گفت: ممكن است این پرونده هنوز منجر به صدور رای نشده باشد و در دادسرای انتظامی قضات در حال رسیدگی باشد.

وی با بیان اینكه رسیدگی به شكایت افراد از یكدیگر مراحلی دارد كه باید طی شود، گفت: ممكن است پرونده ای در حال رسیدگی باشد و هنوز رای آن صادر نشده باشد كه در این خصوص ممكن است گفته شود كه این شكایت رسیدگی نمی شود.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به این سوال كه گفته شد آیا رویت حكم به معنای ابلاغ حكم است و چرا حكم دادگاه اول علی اكبر جوانفكر را فقط به رویت وكیل او رسانیده اید و حكم دیگر وی كه در رسانه ها منتشر شده هنوز حتی به رویت وكیل او نرسیده است؟، تصریح كرد: رویت حكم به معنای ابلاغ آن است و وكیل او آن را خوانده لذا رویت حكم به معنای ابلاغ حكم است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوالی كه آیا اعمال ماده 18 برای پرونده مشاور رییس جمهوری وجود دارد یا خیر؟ گفت: اعمال ماده 18 شرایط خاص خود را دارد كه در آن متهم درخواست اعمال ماده 18 را كه به نوعی فرجام خواهی فوق العاده است، از رییس قوه قضاییه می كند.

محسنی اژه ای ادامه داد: اعمال ماده 18 فقط در صورتی كه حكم صادر شده، برخلاف بین شرع باشد، مورد موافقت قرار می گیرد.

وی گفت: متهمانی كه احساس می كنند حكم صادر شده در پرونده آنها خلاف بین شرع است، می توانند درخواست ماده 18 كنند.

*** پرونده ضرب و شتم یك آمر به معروف و ناهی از منكر در شیراز

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه شب گذشته برای چهارمین بار یكی از آمران به معروف و ناهیان از منكر در شیراز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اینكه آیا مجازات های صادر شده برای ضاربان سه مورد قبلی بازدارنده بوده است یا خیر؟ گفت: حداقل در یك مورد این مجازات ها بازدارنده نبود و منجر به اعتراض دادستان تهران شد و اكنون پرونده در مرحله رسیدگی به اعتراض دادستان نسبت به حكم صادره قرار دارد.

دادستان كل كشور اظهار داشت: الزاما اینگونه نیست كه اگر مجازاتی در چارچوب قانون صادر شود، بازدارنده باشد زیرا امكان دارد مجرمی پیدا شود و همان جرم را تكرار كند.

سخنگوی دستگاه قضایی در ارتباط با آخرین نتیجه پرونده دو مداح نیز گفت: هنوز این پرونده منجر به قرار نهایی یا صدور حكم نشده است.

دادستان كل كشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آزادی موسوی و كروبی در روزهای اخیر اظهار داشت: تاكنون این مطالب را نشنیده ام و باید منبع خبر ذكر شود تا صحت و سقم آن مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان كل كشور همچنین در پاسخ به سوالی كه آیا درخواستی از اینترپل برای بازگرداندن 'مهدی هاشمی' شده است یا خیر؟ گفت: به ریز اطلاعات این فرد هم اكنون آگاهی ندارم و نمی دانم پرونده در چه مرحله ای است.

***با متخلفان چهارشنبه آخر سال برخورد می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دادستان كل كشور همچنین در ادامه آخرین نشست خبری خود در سال 90 از برخورد قوه قضاییه با متخلفان امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: قوه قضاییه به همراه نیروی انتظامی، آمادگی كامل برای برخورد با ناامنی های احتمالی در چهارشنبه آخر سال را دارند و اگر پرونده ای از نیروی انتظامی به قوه قضاییه ارسال شود حتما قبل از سال نو به آن رسیدگی می شود.

*** نرخ پیشنهادی دیه برای سال 91 در حال بررسی است

محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه نرخ پیشنهادی دیه برای سال 91 چه میزان است؟ تصریح كرد: كارشناسان و مسوولان ارشد قوه قضاییه در حال بررسی نرخ پیشنهادی دیه برای سال آینده هستند كه با نهایی شدن آن، اعلام می شود.

اجتمام**9140**9171**9185/9134**1572





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: