تجمع 50 هزار نفری طرفداران پوتین در محكومیت مداخله غرب
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، طرفداران پوتین عصر روز دوشنبه برای دومین بار در دور روز اخیر با تجمع پرشمار خود در خیابان های مشرف به كرملین ضمن حمایت از پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت اتحاد و انسجام خود برای مقابله با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورشان تاكید كردند.

خیابان ها و میادین مشرف به كرملین دیشب نیز شاهد جشن 110 هزار نفری طرفداران پوتین به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

شركت كنندگان در این تجمع پارچه نوشته هایی با مضامین 'رییس جمهوری مقدم ات گرامی باد'، 'پوتین، ریس جمهوری ما' ، ' حمایت از پوتین ، حمایت از ثبات است' و ' رییس جمهوری محبوب ما بازگشت ' در دست داشتند.

بر پایه این گزارش محل برگزاری تجمع حمایت از پوتین شاهد حضور گسترده ماموران پلیس و نیروهای امنیتی بود كه تلاش می كردند از بروز هر گونه حادثه احتمالی در جریان برگزاری تجمع جلوگیری كنند.

طرفداران پوتین در این تجمع كه از مناطق مختلف روسیه به مسكو آمده بودند، شعارهایی مانند 'روسیه، پوتین، پیروزی'، 'پوتین از تو حمایت می كنم' و 'نابود باد انقلاب نارنجی' سر دادند.

'آندری ایسایف' از سران حزب حاكم 'روسیه واحد' به رهبری پوتین در این تجمع گفت: روسیه با پوتین قدرت بیشتری خواهد یافت و خواهد توانست بر تمامی توطئه ها غلبه كند.

وی افزود: روسیه با انتخاب ولادیمیر پوتین به مقام ریاست جمهوری در واقع استقلال و گام برداشتن در مسیر پیشرفت را برگزید.

'سرگئی نوروف' دبیر حزب حاكم 'روسیه واحد' نیز اظهار داشت: ما اینجا گرد آمده ایم تا بگوییم روسیه آینده روشنی دارد و از دموكراسی حمایت می كند.

وی ادامه داد: روسیه بزرگ در انتخابات روز گذشته پوتین را برگزید و ما این انتخاب ارزشمند را به هیچ كس نخواهیم داد.

'ویاچسلاو فتیسوف' از چهره های معروف و محبوب ورزشی روسیه و مربی سابق تیم ملی هاكی این كشور نیز خطاب به جمعیت حاظر گفت: پوتین به ما امكان داد كه در شرایط دشوار پیشرفت كنیم و به رفاه و سعادت دست یابیم.

وی افزود: امروز كشور ما در سایه رهبری پوتین شاهد حركت رو به جلو در عرصه های مختلف است.

وی با بیان این كه پوتین در مبارزه ای سالم پیروز شد، تشریح كرد: همه باهم تحت رهبری پوتین روسیه نوین را می سازیم و با اتحاد و همدلی در تمامی حوزه ها موفق خواهیم شد.

'سوتلانا آرلوف' معاون شورای فدراسیون( سنا) روسیه نیز در این تجمع گفت: ملت روسیه با انتخاب مجدد پوتین به ریاست جمهوری اثبات كرد كه می تواند به پیروزی دست یابد.

وی افزود: در حالی كه غرب در فكر این است كه هر روز كشور جدیدی را دچار بحران كند، ما با رای دادن به پوتین ثبات را برگزیدیم.

'آندری واروبیوف' از نمایندگان حزب حاكم 'روسیه واحد' نیز اظهار داشت: برخی نیروهای سیاسی تلاش گسترده ای كردند تا محبوبیت و اعتماد عمومی 12 ساله ملت به پوتین را خدشه دار كنند، ولی ملت روسیه نقشه آنها را بر آب كرد زیرا آنها شاهد بودند كه پوتین به تمامی وعده های خود عمل كرد.

'الكساندر ژوكوف' معاون دیگر شورای فدراسیون (سنا) روسیه نیز گفت: پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شد، زیرا مردم وی را باور داشتند.

وی افزود: پوتین در شرایط دشوار بحران مالی سال های اخیر موفق شد بیكاری را مهار كند و به مردم این امكان را فراهم كند كه در همان شرایط دشوار به پیشرفت خود ادامه دهند.

'میخاییل شوماخوف' رییس اتحادیه سندیكاهای مستقل روسیه نیز اظهار داشت: بدون شك ملت روسیه از پیروزی بزرگی كه به شكل انتخاب مجدد پوتین كسب كرده است ، دفاع خواهد كرد.

وی افزود: به دروغ به ما می گویند در انتخابات تقلب شده است ، اما باید بدانند كه ما اجازه نمی دهیم اقلیتی ناچیز اراده خود را بر ما تحمیل كند.

تجمع طرفداران پوتین در میدان های 'مانژ' و 'تیاترالنایا' در آرامش برگزار شد و تجمع كنندگان با هدایت نیروهای پلیس مستقر محل را ترك كردند.

شهرهای مختلف منطقه سیبری نیز امروز شاهد برگزاری اجتماع 40 هزار نفر از مردم در حمایت از پوتین بود كه در انتخابات روز گذشته ریاست جمهوری روسیه به پیروزی رسید.

بزرگ ترین تظاهرات با شركت هفت هزار نفر از دانش آموزان، بازنشستگان، فعالان فرهنگی و دیگر قشرهای مردم در شهر 'بالنا' برگزار شد.

همچنین شش هزار نفر از طرفداران پوتین در شهر 'كمروو' كه به شهر معدنچجیان روسیه معروف است، در اجتماع حمایت از پوتیت شركت كردند و شمار حاضران در تجمع حمایتی در شهر تومسك به پنج هزار نفر، ایركوتسك سه هزار نفر و هر یك از شهرهای 'چیتا' و 'گورنو-آلتاییسك ' به دو هزار نفر بالغ می شد.

بنا بر اعلام مقام های پلیس محلی اجتماعات حمایت از پوتین در مناطق مختلف سیبری به آرامی برگزار شد و مشكل خاصی به وجود نیامد.

ششمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز یكشنبه برگزار شد و 'ولادیمیر پوتین' با كسب 71/63 درصد آرا به پیروزی دست یافت.

مردم روسیه در انتخابات دیروز ریاست جمهوری از بین پنج نامزد حاضر متشكل از ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی و رهبر حزب حاكم 'روسیه واحد'، گنادی زوگانف رهبر و نامزد حزب 'كمونیست'، 'ولادیمیر ژیرینفسكی' رهبر و نامزد حزب 'لیبرال دموكرات'، سرگئی میرونوف' رهبر و نامزد حزب 'روسیه عادل' و میخاییل پروخروف نامزد مستقل، پوتین را به عنوان رییس جمهوری آینده خود برگزیدند.

پوتین پیش از این در فاصله سال های 2000 تا 2008 میلادی دو بار سكان رهبری روسیه را بر عهده داشته و از آن زمان تاكنون نیز در سمت نخست وزیر این كشور مشغول فعالیت است.

به دستور شخص پوتین و در راستای برطرف كردن هر گونه شك و شبهه در خصوص تخلفات احتمالی در تمامی 96 هزار شعبه اخذ رای سراسر روسیه دوربین های مداربسته نصب شده بود و روسای شعبه ها موظف بودند برای شفافیت رای گیری هر یكی از برگه های اخذ رای را مقابل دوربین بگیرند.

بر اساس ثبت الكترونیكی كمیسیون مركزی انتخابات در مجموع 110 میلیون نفر از جمعیت حدود 142 میلیون نفری روسیه واجد شرایط شركت در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور بودند كه از این تعداد یك میلیون و 813 هزار نفر در خارج از این كشور مقیم بودند.

مطابق اعلام كمیسیون مركزی انتخابات روسیه در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور در سال 2008 میلادی كه به پیروزی دمیتری مدودیف رییس جمهوری فعلی این كشور منجر شد، 7/69 درصد واجدین شرایط شركت كردند كه این رقم در دوره كنونی به 65 درصد كاهش یافت.

بنا به گزارش كمیسیون مركزی انتخابات روسیه حدود 700 ناظر از مجمع پارلمانی شورای اروپا، سازمان امنیت و همكاری اروپا، مجمع پارلمانی جامعه همسود و چند سازمان بین المللی دیگر برای نظارت بر برگزاری ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روسیه دعوت شده بودند.

اروپام/2242**518** 3404





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: