خرید بلوكی سهام شركت های پتروشیمی توسط سرمایه گذاری خوارزمی
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،' مهدی كرباسیان ' در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این سرمایه گذاری ها، اظهارداشت: این شركت اقدام به خرید بیش از 40 میلیون سهم شركت پتروشیمی فن آوران، معادل 2/4 درصد و به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال و بیش از 10 میلیون سهم شركت پتروشیمی خارك، معادل یك درصد و به ارزش بیش از 200 میلیارد ریال كرد، همچنین در راستای راهبردهای جدید سرمایه گذاری خوارزمی حدود 50 میلیون سهم شركت فولاد مباركه اصفهان، معادل 2/0 درصد و به ارزش بیش از 145 میلیارد ریال خریداری كردیم.

وی با اشاره به معامله بلوكی سهام 'وبشهر' ادامه داد: با خروج این سهم از سبد دارایی های ،گروه خوارزمی سودی معادل 40میلیارد تومان از محل این داد و ستد شناسایی كرد و وجوه حاصل از این واگذاری صرف خرید سهام بلوكی شركتهای پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی خارك و فولاد مباركه اصفهان شد.

به گفته كرباسیان، پیش بینی سود شركت سرمایه گذاری خوارزمی كه در آخرین صورت های مالی افشا شده معادل 233 ریال اعلام شده است ، با انجام معامله یاد شده به رقمی بیش از 300 ریال می رسد.

مدیر عامل سرمایه گذاری خوارزمی درباره خرید سهام شركتهای بزرگ یادشده اظهار داشت: این تصمیم در راستای جهت گیری های ترسیم شده در برنامه پنج ساله راهبرد شركت سرمایه گذاری خوارزمی مبنی بر تنوع بخشی و اصلاح پرتفوی سهام، بهبود ساختار درآمدی شركت، افزایش سودآوری و افزایش ضریب نقدشوندگی دارایی های خوارزمی انجام گرفته است.

وی افزود: پیش از این وزن سهام صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی در پرتفوی سرمایه گذاری گروه خوارزمی اندك بود و اقدام اخیر گامی به سوی توسعه و تنوع بخشی سرمایه گذاری ها در صنایع جدید و با بازدهی نقدی بالاتر و سودآوری بیشتر است.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: گل , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: