نوشته شده توسط : swot

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ایران با صدور بیانیه ای در بخش مربوط به آزادی دین و عقیده از برخی كشورهای غربی انتقاد كرده و خواستار برطرف شدن ممنوعیت های صورت گرفته برای زنان و دختران مسلمان در این كشورها شد.

در گزارش هاینر بیلفلد، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر در زمینه آزادی دین و عقیده توجه كمی به موضوع ممنوعیت حجاب برای زنان و دختران مسلمان در برخی از كشورهای اروپایی شده بود كه این موضوع مورد توجه ایران و برخی دیگر از كشورهای مسلمان قرار گرفت.

در بخشی از بیانیه ایران آمده است: حجاب یكی از تعلیمات عالیه اسلامی است كه عمده زنان مسلمان به عنوان یك وظیفه دینی آن را رعایت می كنند. از این رو براساس استانداردهای بین المللی حقوق بشر ممنوعیت حجاب كه متاسفانه در برخی از كشورهای اروپایی به صورت قانون در آمده نقض آشكار حقوق بشر و آزادی مذهب محسوب می شود و هیچ منطقی ندارد.

در سالهای اخیر برخی از كشورهای اروپایی ازجمله فرانسه برغم مخالفت ها و اعتراض های بعمل آمده از سوی جوامع و كشورهای مسلمان، محدودیت هایی را برای پوشش زنان مسلمان اعمال كرده و برخی از این كشورها این ممنوعیت ها را به صورت قوانین وضع كرده اند كه در نتیجه آزادی و حقوق زنان و دختران مسلمان نقض شده است.

جمهوری اسلامی ایران با مشاركت جدی در بحث های مربوط به آزادی دین و عقیده كه از روز دوشنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو آغاز شده و همچنان ادامه دارد با تاكید براینكه اقلیتهای مذهبی در جمهوری اسلامی ایران با آزادی كامل به مناسك مذهبی خود عمل می كنند خواستار اعاده این حق به اقلیت مسلمان در كشورهای اروپایی شد.

ایران در بیانیه ای كه در بخش آیتم 3 و پس از ارائه گزارش گزارشگر ویژه آزادی دین و عقیده قرائت شد این سوال را مطرح كرد كه آیا هیچ وقت هیچ گزارشگر ویژه ای درباره وضعیت آزادی اقلیت مسلمان در كشورهای غربی گزارشی تهیه كرده است تا ببیند آنها آزادی لازم برای انجام تعالیم و وظایف دینی خود را دارند یا خیر؟

در ادامه این بیانیه تاكید شده است كه گزاشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشی ازفعالیت های خود در زمینه برداشتن موانع اجتماعی و قانونی در راه بهرمندی زنان و دختران مسلمان از آزادی های مذهبی خود ارائه دهد و توضیح دهد كه پیشنهاد مشخص او برای كشورهای اروپایی كه حجاب را ممنوع كرده اند، چیست؟

اجتمام **9171*





:: برچسب‌ها: ایتالیا , پارک , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: