ایران حسن نیت خود را برای مذاكره با گروه 1+5 ثابت كرده است
نوشته شده توسط : swot

ریابكوف روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامه 'سعید جلیلی' دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران به خانم 'كاترین اشتون' نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان كرد: این نامه و دیگر اقدامات و رفتار ایران گویای این واقعیت است كه تهران برای گفت و گو با گروه 1+5 آماده است.

وی افزود:ایران در ماههای اخیر دو بار پذیرای هیات عالیرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و در این دیدارها مسایل هسته ای حساس ایران بررسی شده است.

مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه گفت: تهران آمادگی برای چنین مذاكره ای را اثبات كرده و به نفع گروه 1+5 هم است كه مذاكرات با ایران توقف طولانی نداشته باشد.

ریابكوف همچنین بر ضرورت تعیین مكان و تاریخ مذاكرات ایران و گروه 1+5 در كوتاه ترین زمان ممكن تاكید و خاطرنشان كرد:نباید اجازه داد وقفه در مذاكرات ایران و گروه 1+5 بیش از یك سال باشد زیرا چنین مساله ای نابخشودنی است.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های گسترده ای را برای از سرگیری مذاكرات میان ایران و گروه 1+5 به عمل آورده است.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه بتازگی اعلام كرد كه كشورش به از سرگیری مذاكرات میان گروه 1+5 و ایران و ادامه تلاش های بین المللی در این زمینه امیدوار است.

وی خاطرنشان كرد كه مسكو خواستار حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق گفت و گو و مذاكره است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به پایبندی كشورش بر موضع اصولی خود در قبال ایران اظهار داشت:ما همچنان از رویكرد گفت وگو و راهكارهای دیپلماتیك برای حل پرونده هسته ای جمهوری اسلامی حمایت می كنیم.

اروپام/2240**2242**518





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , کلیسا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: