انتقاد شدید مقامات فلسطینی از محتوای مذاکرات اوباما و نتانیاهو
نوشته شده توسط : swot

به گفته تحلیل گران تا پیش از این مناقشه اسرائیل_ فلسطینیان محوز اصلی مذاکرات مقامات آمریکاو اسرائیل را تشکیل می داد.

مقامات فلسطینی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به دلیل نادیده گرفتن مناقشه فلسطینیان- اسرائیل در جریان مذاکرات اخیرشان مورد حمله قرار داده اند.

براساس گزارش های دریافتی، محور اصلی گفتگوهای باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو که دوشنبه پنجم مارس ( پانزدهم اسفند ماه) در واشنگتن انجام شد، مقابله با برنامه هسته ای ایران بود.

به گفته تحلیل گران تا پیش از این، مناقشه اسرائیل_ فلسطینیان محور اصلی مذاکرات مقامات دو کشور را تشکیل می داد.

صائب عریقات؛ مذاکره کننده فلسطینی در رام الله به خبرنگاران گفت :" ما می دانیم که نتانیاهو با طرحی برای جنگ و نه صلح به واشنگتن رفت."

آقای عریقات ضمن هشدار نسبت به "ایجاد بی ثباتی در منطقه" گفت:" این گونه اقدامات، مردم را به سوی خشونت و افراط گرایی سوق می دهد."

اسرائیل هشدار داده که یک ایران مجهز به سلاح هسته ای تهدیدی برای این کشور و همچنین ایجاد یک سرزمین مستقل فلسطینی خواهد بود.

آقای عریقات با تاکید بر این که راه اصلی برای ثبات و برقراری صلح، ایجاد کشور مستقل فلسطینی است افزود:" ادامه اشغال تنها باعث جنگ و افراط گرایی می شود و این واقعیت باید مورد توجه کشورهای غربی قرار بگیرد."

انجام گفتگوهای مستقیم بین اسرائیل و فلسطینیان از سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی به دلیل مناقشات ایجاد شده بر سر گسترش شهرک سازی یهودیان در اراضی اشغالی کرانه باختری و بیت المقدس شرقی متوقف شده است.

مقامات فلسطینی گفته اند تنها در شرایطی حاضر به از سرگیری مذاکره با اسرائیل هستند که این کشور دست از شهرک سازی برداشته و به مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ برگردد.

اسرائیل در جنگ شش روزه در ژوئن سال ۱۹۶۷ کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی، متعلق به اردن و نوار غزه و بلندی های جولان را به تصرف در آورد.

در سال های بعد، اردن حاکمیت خود بر کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی را ملغی اعلام کرد و فلسطینیان انتظار دارند براساس توافق صلح با اسرائیل، کشور مستقل خود را در این بخش از اراضی اشغالی و نوار غزه تشکیل دهند.

اسرائیل هر گونه پیش شرطی را برای انجام گفتگو رد کرده است.





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: