معاون رییس جمهوری:رسالت كارگروه‎های پژوهشی، پیوند بین عرضه وتقاضاست
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، دكتر نسرین سلطانخواه ، پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی توانمندی و مسایل پژوهشی استان بوشهر افزود: این كارگروه‎ها باید با رصد اعتبارات علمی، فناوری و پژوهشی و متصل كردن آنها به مراكز علمی و دانشگاهی، اعتباراتی را كه قرار است در این حوزه‎ها در استان‎ها هزینه شود، به بهترین شكل مدیریت كنند.

وی بیان كرد: جایگاه كارگروه پژوهش بسیار بالاتر از آن است كه به محلی برای توزیع اعتبارات تبدیل شود و آنچه كه بر عهده این كارگروه است، تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب یعنی ارتباط بین دانش و صنعت، تجاری‎سازی دستاوردهای علمی و فناوری و مدیریت منابع است.

سلطانخواه با اشاره به ظرفیت‎های علمی، فناوری و پژوهشی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‎های خوبی در این حوزه‎ها دراین استان انجام شده و دردست اجراست به گونه ای كه این استان در جشنواره علم تا عمل ، توانمندی قابل قبولی را از خود ارایه كرد و طرح‎های خوبی برای تجاری‎سازی به نمایش گذاشت.

معاون رییس جمهوری اضافه كرد: شماری از این طرح ها از جمله طرح نانو، زیست‎فناوری و انرژی‎های نو مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری قرار گرفت.

سلطانخواه در ارتباط با برنامه‎های این معاونت در سال آینده گفت: رویكرد ما در دوره جدید در ارتباط با پارك‎های علم و فناوری، حمایت از شركت‎های دانش‎بنیان مستقر در پارك‎هاست.

وی اضافه كرد: شركت‎هایی كه رشد یافته و به مرحله تجاری‎سازی رسیده‎اند و دنبال راهی برای دستیابی به بازارها هستند از جمله شركت های مورد حمایت این معاونت به شمار می آیند.

استاندار بوشهر نیز دراین نشست گفت: تمركزگرایی اعتبارات پژوهشی استان‎ها را برای فعالیت در این عرصه با مشكلات زیادی مواجه كرده است.

محمدحسین جهانبخش افزود: این مشكل، دامنگیر همه استان‎های كشور است و انتظار داریم برای رفع این مساله به طور ریشه‎ای و اساسی، اقدامی موثر انجام شود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز اظهارداشت: نیمی از جمعیت جامعه ما را دختران و زنان تشكیل می‎دهند كه نیم دیگر جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

زهرا عرفان اضافه كرد: با توجه به این مهم، اختصاص بخشی از اعتبارات به صورت اختصاصی برای حمایت از دختران و زنان نخبه امری ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است با جذب اعتبارات مناسب مسایل، مشكلات و اولویت‎های این قشر را مورد بررسی قرار دهیم. ك/2

7209/539 /679





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: