رشد اقتصادی در كشورهای منطقه آسیا پاسیفیك با مانع رو به رو شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ ، هم زمان با این كه سیاستگذاران كشورهای آسیا پاسیفیك در ماههای اخیر مشغول ارزیابی این بودند كه آیا به اجرای سیاست های تحریك اقتصادی ادامه دهند یا نه، افزایش تورم، توسعه اقتصادی این منطقه را با مانع جدی رو به رو كرد.

با افزایش فشارهای تورمی، كره جنوبی و نیوزیلند نرخ های بهره پایه خود را ثابت نگه داشتند تا افزایش عرضه پول تورم را تشدید نكند و پیش بینی شد كه اندونزی نیز همین كار را انجام دهد.

'انت بیچر' رییس تحقیقات اقتصادی منطقه آسیا پاسیفیك در شركت 'تی.دی سكیوریتیز' واقع در سنگاپور (وابسته به دومین بانك بزرگ كانادا) گفت: تجارت جهانی كاهش پیدا كرده است، بنابراین كشورهای آسیایی كه توسعه اقتصادی آنها به شدت وابسته به صادرات است، قطعا' از این قضیه آسیب می بینند.

وی افزود: نرخ های بهره، احتمالا' در زمان حاضر ثابت باقی می مانند اما به دلیل كاهش تجارت و در نتیجه كاهش نرخ رشد اقتصادی این كشورها، نرخ ها دوباره كاهش خواهند یافت.

گزارش سازمان آمار استرالیا نشان می دهد، تعداد شاغلان این كشور در ماه فوریه (بهمن) 15 هزار و 400 نفر كاهش یافته زیرا افزایش نرخ برابری واحد پولی این كشور، به صنعت توریسم و تولیدات كارخانه ای آن صدمه زده است.

پس از تعطیلی نیروگاه هسته ای فوكوشیما و اجبار ژاپن به واردات نفت برای تامین انرژی مورد نیاز خود، كسری حساب جاری این كشور در ماه ژانویه (دی)، برای نخستین بار از سال 2009 تا كنون، ركورد زد و به 437 میلیارد و 300 میلیارد ین رسید.

از سوی دیگر، همزمان با اینكه یونان موفق شد با تعویض اوراق قرضه، سررسید بزرگترین بدهی تاریخ این كشور را به عقب بیاندازد، شاخص بازار سهام آسیا برای نخستین بار در چهار روز گذشته افزایش یافت.

اقدام اخیر یونان، به صادرات كشورهای آسیا پاسیفیك كمك می كند.

شاخص ام.اس.سی.آی بازار سهام آسیا پاسیفیك در ساعت 12 و 28 دقیقه بعد از ظهر امروز در توكیو، 1/1 درصد بالا رفت.

تعویض اوراق قرضه یونان در ساعت 10 بعد از ظهر امروز به وقت آتن خاتمه یافت.

اقتصام**1063**1319





:: برچسب‌ها: خانواده , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: