ایران به عنوان تنها كشور اسلامی، سه بار ماهواره در مدار زمین قرار داده است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا؛ 'علی اكبر صالحی' پنجشنبه شب در نشست صمیمانه ای كه در مسجد سفارت ایران در تاجیكستان با حضور سفیر ایران، رایزن فرهنگی، كاركنان سفارت، روسا و كاركنان نمایندگی های ارگان های ایرانی، دانشجویان، تجار و صنعتگران تشكیل شد، افزود: با وجود فشارها و محدودیت های زیادی كه بعد از انقلاب بر ما تحمیل شد توانسته ایم به این دستاورد بزرگ دست یابیم.

وی با بیان آنكه هم اكنون 57 كشور اسلامی و بیش از 120 كشور در حال توسعه داریم، تصریح كرد كه این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است كه رشد و پیشرفت خود را حدود 30 سال پیش با طراحی و ساخت كوچكترین قطعات و تجهیزات نظامی و صنعتی آغاز كرد و اكنون در خیلی از علوم و صنایع به خودكفایی رسیده است.

صالحی با بیان آنكه تنها كشور اسلامی هستیم كه این توانایی را بدست آورده ایم، یادآور شد كشور كره جنوبی با همه پیشرفت صنعتی خود طی دو سال گذشته بارها تلاش كرد به این مهم دست یابد اما موفق نشد لذا این یك افتخار برای جوانان ماست.

وی اضافه كرد: در عرصه هسته ای نیز كه ما تقریبا تمام مراحل فناوری هسته ای را طی كرده ایم و باز شاید یگانه كشوری باشیم كه در بین كشورهای در حال توسعه كه به این حد از توانمندی در عرصه فناوری هسته ای رسیده باشد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: هم اكنون متخصصان ایرانی تمام مراحل اكتشاف اورانیوم، فرآیند تبدیل اورانیوم تا غنی سازی، طراحی راكتورهای تحقیقاتی و نصب راكتورهای قدرت را به طور كامل به خوبی در كشور انجام می دهند كه این نشان از افزایش توانمندی های ما در این بخش دارد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با وجودی كه رسانه های غربی و خیلی از افرادی كه خیرخواه ملت و مملكت ما نبودند دائما تلاش می كردند تا مردم را نسبت به مسئولیت خود و حضورشان در اجتماع مایوس كنند اما به لطف الهی این اقدام مهم برخلاف میل دیگران و بدخواهان ملت به شایستگی برگزار شد كه جای تشكر و تقدیر دارد.

وزیر خارجه كشورمان، بعنوان یكی از مقامات ایرانی كه در عرصه های مختلف بین المللی حضور دارد، رفتارهای ملی و واكنش ملت بزرگوار ایران نسبت به بدخواهی دیگران را یك ابزار قوی و حمایتی در پاسخ به زیاده خواهی های آنها دانست و گفت: حضور در انتخابات مختلف سبب خواهد شد تا در عرصه سیاست بین المللی با قدرت، اقتدار و عزتمندی بیشتر با دیگران روبرو شویم.

صالحی از تمام ایرانی های حاضر در تاجیكستان درخواست كرد تا بعنوان یك خارجی الگوی دیگران باشند و با سربلندی و عزت زندگی كنند زیرا ایران و ایرانی شایسته سربلندی و عزت است لذا تحقق این امر در تاجیكستان مرهون زندگی در چارچوب قوانین و مقررات این كشور است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های متعدد از جمله سنگ توده 2 در تاجیكستان توسط متخصصان ایرانی، گفت: اجرای این كار دستاورد بزرگی برای كشور است كه اگر اجرای این نوع كارها ادامه یابد می توانیم نام، نشان و جایگاه ایران را در تمام زمینه ها افزایش و ارتقا دهیم.

صالحی ادامه داد: اكنون كشورهایی در اطراف و همسایگی ما قرار دارند كه با عقلانیت و حكمتی كه در مجموعه سیاست های داخلی و خارجی خود به خرج می دهند توانسته اند حضور چشمگیری در اغلب كشورهایی كه ما سفر می كنیم، داشته باشند، هرچند این برای ما خوب است اما ما نیز این شایستگی را داریم كه حضور خود در عرصه های مختلف تجاری، صنعتی منطقه و كشورهای خارج را عرضه كنیم كه این امر به نیازمند به تدوین قوانین و مقررات لازم در داخل و حمایت دولت از ایرانیان خارج از كشور دارد.

وی گفت: ما نیز باید به سهم خود این كار را انجام دهیم زیرا ظرفیت كشور ما بزرگ است و ما در خیلی از زمینه ها به لطف الهی پس از انقلاب توانسته ایم به میزانی از بالندگی برسیم كه اكنون ارایه كننده خدمات علمی و فناوری مختلف هستیم.

وزیر خارجه كشورمان در همین زمینه یادآور شد: در ایران قبل از انقلاب با 33 میلیون نفر جمعیت 175 هزار دانشجو و تنها در برخی از استان های بزرگ صاحب دانشگاه داشتیم اما امروز ما با 75 میلیون نفر جمعیت چهار میلیون و 200 هزار دانشجو داریم كه این یك افتخار بزرگ برای كشور ماست و بدان معناست كه ما می توانیم با بهره گیری از این پتانسیل بالا انسان های شایسته بیشتری تحویل جامعه دهیم.

آساق**1558** 3404





:: برچسب‌ها: فوتبال , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: