برنامه های فرهنگی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بررسی شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا ، بنا براعلام روز جمعه روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و براساس شیوه نامه اجرایی این جلسه راهكارهای اجرایی مصوبات شورای سیاستگذاری جشنواره در حوزه برنامه های فرهنگی مورد ارزیابی و تصویب اعضای كارگروه قرار گرفت .

*نباید اجازه دهیم به وارونگی فرهنگی دچار شویم

'بهمن دری' در این جلسه درسخنانی بر مولفه های اقتدار فرهنگی و تعامل فرهنگی و همچنین مختصات اضمحلال فرهنگی و تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره كرد وگفت : غفلت از روحیه جهادی و ایثار و غفلت از تهاجم فرهنگی دشمن و بی توجهی به نویسندگان متعهد و اصحاب قلم و عدم توجه به سخاوت و كرم و محبت اهل بیت (ع) از جمله مولفه های سقوط فرهنگی است.

رییس كارگروه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با تاكید براینكه نباید به وارونگی فرهنگی دچار شویم ادامه داد: نباید اجازه دهیم هنجار به ناهنجار وارزش ها به ضد ارزش تبدیل شود.

معاون امور فرهنگی درادامه با بیان تفاوت بین تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اضافه كرد: در تهاجم فرهنگی دشمن با برنامه ریزی مستمر و مانا سعی در تاثیر تدریجی فرهنگ منحط خود دارد اما در شبیخون فرهنگی دشمن با استراتژی ، بدون مقدمه و آنی فعالیت های خود را پی ریزی می كند .

دری در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن یكی از مهمترین شاخصه های جشنواره امام رضا (ع) گفت :‌ حضور مردمی در جشنواره و استقبال روز افزون از جشنواره رضوی نشان از مردمی بودن اهل بیت (ع) دارد و باید در برگزاری این جشنواره تلاش كنیم ویژگی های امام هشتم شیعیان جهان چون محبت ٬بخشش٬ خوش زبانی٬ مدارا ٬ مدیریت ودشمن شناسی مبارزه با دشمنان را به نحوی شایسته به منصه ظهور در بیاوریم .

وی در این جلسه بر ارزیابی ادوار گذشته جشنواره بر اساس دو شاخصه كمی و كیفی و اجرای دلسوزانه٬ یك پارچه و منسجم دهمین دوره تاكید كرد .

همچنین در این جلسه هدف گذاری و تصویب سفارش كار به نویسندگان برجسته كشور ٬ محققان ٬ پژوهشگران ومدرسان و استادن حوزه و دانشگاه نیز بعنوان یكی از دستورات جلسه مورد بررسی قرار گرفت .

فعالیتهای اجرایی حضور جشنواره در نمایشگاههای كتاب در داخل و خارج از كشور از دیگر موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت .

جلسات كارگروه فرهنگی جشنواره به ریاست بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیری داریوش رضوانی مشاوراجرایی معاون امورفرهنگی هر سه ماه یكبار برگزار می شود .

اعضای كارگروه فرهنگی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را معاون امورفرهنگی سازمان اوقاف ٬ رییس سازمان موزه ها و اموركتابخانه های آستان قدس رضوی ٬ مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان ٬ مدیر كل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و كتابخوانی ٬مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران،مدیرعامل موسسه خانه كتاب٬ مدیران كل فرهنگ وارشاد استانهای آذربایجان غربی٬ البرز٬ بوشهر٬ چهار محال بختیاری ٬ خوزستان ٬ سمنان ٬ ایلام ٬ كرمان ٬ كردستان و مازندران ٬ رییس دانشگاه پیام نور مشهد مقدس و مدیركل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان دبیر جشنواره تشكیل می دهند .

فراهنگ **1630 **1580





:: برچسب‌ها: اتومبیل , عکاسی , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: