تكثیر نیمه مصنوعی حدود 85 درصد ذخایر صید دریای خزر را تامین می كند
نوشته شده توسط : swot

'حسن حبیب نژاد' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال یكصد میلیون قطعه بچه ماهی به صورت نیمه مصنوعی تكثیر و در دریای خزر رها می شود.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی و مهاجرت آنها به رودخانه های منتهی به دریای خزر، گفت: كارشناسان شیلات مازندران با استقرار در مسیر رودخانه ها، صید ماهیان مولد، استحصال تخم و پرورش بچه ماهی به شكل نیمه مصنوعی، برای حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر تلاش می كنند.

حبیب نژاد افزود: كارشناسان و نیروهای مركز بازسازی ذخایر آبزیان شیلات مازندران با امكانات و تجهیزات مناسب از پانزدهم اسفند ماه كه زمان مهاجرت ماهیان دریایی بویژه ماهی سفید به رودخانه هاست، در حاشیه رودخانه های منتهی به دریا مستقر شده اند.

وی ادامه داد: شیلات مازندران تاكنون بیش از یك میلیارد و 300 میلیون قطعه بچه ماهی سفید تولید و در رودخانه های منتهی به دریای خزر رها كرده است.

مدیركل شیلات مازندران گفت: امسال نیز مركز تكثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری 70 میلیون و اتحادیه ماهیگیران پره استان 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید تولید و در رودخانه های استان رها كردند.

وی افزود: امسال همچنین هشت میلیون قطعه بچه ماهی كپور در استان به صورت نیمه مصنوعی تكثیر و در رودخانه های استان رها سازی می شود.

او ادامه داد: نتیجه تكثیر و رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های استان ، صید هفت تا 9 هزار تن ماهی سفید از دریای خزر توسط صیادان مازندرانی است.

سالانه حدود 80 هزار تن انواع ماهیان پرورشی یا استحصال از دریای خزر در مازندران تولید می شود. ك/3

2585/1654/508





:: برچسب‌ها: هنر , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: