طرح پزشك خانواده سال91 در سراسر كشور اجرا می شود
نوشته شده توسط : swot

'سید رمضان محسن پور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محمودآباد افزود : طرح پزشك خانواده امسال به صورت آزمایشی با یك هزار میلیارد ریال اعتبار در استان های سیستان و بلوچستان ، خوزستان و چهارمحال و بختیاری اجرا شد تا موانع و كمبودهای موجود بر سر راه اجرای كامل آن مشخص شود.

وی مهم ترین مشكل در اجرای آزمایشی این طرح را مشكلات و موانع بیمه ای دانست و ابراز امیدواری كرد كه با اجرای سراسری طرح، این مشكل برطرف شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس گفت: برای اجرای طرح پزشك خانواه و نظام ارجاع در سراسر كشور در سال 91، اعتبارهای مناسب پیش بینی و موانع بیمه ای موجود به طور كامل برطرف شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح یك تیم 16نفره كه شامل دو پزشك ، ماما ، پرستار ، روانشناس ، مسوول تغذیه ، بهورز و سایر عوامل بهداشتی و درمانی در ابتدا جمعیت حدود 10هزار نفری افراد در یك منطقه را زیر پوشش قرارداده و برای آنان پرونده الكترونیكی درمانی تشكیل خواهند داد.

او ادامه داد : اگر بیمار به مراقبت های ویژه تخصصی و فوق تخصصی نیاز داشته باشد باید توسط همین كادر پزشكی به مراجع تخصصی و مراكزی كه با طرح پزشك خانواده همكاری دارند، ارجاع داده شوند.

محسن پور بر ضرورت اطلاع رسانی در باره اجرای این طرح در كشور تاكید كرد و گفت : خدمات دهی به روستاییان در چارچوب این طرح در مرحله اول رایگان است و برای شهرنشینان هم به صورت نیم بها است.

وی افزود : برای اجرای این طرح به حدود 23 هزار كادر درمانی نیاز است كه تاكنون دو هزار نفر از این تعداد جذب شدند و مراحل جذب بقیه نیز در حال انجام است. ك/3

7327/1654/508





:: برچسب‌ها: غذا , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: