كشورهای جنوب آسیا همكاری ها در بخش سلامت را افزایش می دهند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، انجمن جنوب آسیا برای تحقیقات سلامت كه گروهی متشكل از هشت كشور با جمعیتی حدود دو میلیارد نفری است،پس از پایان نشست خود دردهلی نو اعلام كرد:طبق برنامه ریزی انجام شده 12 حوزه سلامت برای همكاری های فی مابین كشورهای عضو مشخص شده است.

بنابر اعلامیه نشست این انجمن، گروه كشورهای عضو شامل هند، پاكستان، بنگلادش، نپال، بوتان، مالدیو، تایلند و سریلانكا چند حوزه كلیدی را برای همكاری تحقیقاتی خود ازجمله سلامت مادر و كودك، تب دنگو، مسمومیت با آرسنیك، جراحات ناشی از تصادف، و تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر سلامت را مشخص كرده اند.

انجمن جنوب آسیا برای تحقیقات سلامت تحت سرپرستی هند فعالیت می كند و برهدف ارتقای تحقیقات و تبادل دانش در موضوعات مورد توجه كشورها ی عضو متمركز است.

بر اساس آنچه در آخرین جلسه انجمن جنوب آسیا برای تحقیقات سلامت مطرح شد، این انجمن در حال تهیه پروتكل های مشتركی است كه برای توسعه شاخص های انسانی در سراسر منطقه كاربرد دارد.

'وی. ام. كاتُچ' دبیر تحقیقات سلامت كه به نمایندگی از هند مذاكرات این انجمن را سرپرستی می كرد ،اظهار داشت: این منطقه با میزان بالای فقر مواجه است، بطوری كه حدود نیمی از فقرای دنیا در این منطقه زندگی می كنند.

وی با تاكید بر ضرورت انجام واكسیناسیون گفت: بیماری وبا دوباره مورد توجه قرار گرفته و باید واكسنی مناسب با شرایط امروز این بیماری در دسترس باشد.

در عین حال، پاكستان نیز از استفاده واكسن های وبا كه در موسسه واكسن سازی بین المللی سئول ساخته و در هند آزمایش شده، استقبال كرد.

'هما قریشی' مدیر اجرایی شورای تحقیقات پزشكی پاكستان در این باره گفت: ما حتی نمی دانستیم كه چنین واكسنی وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه 'وبا' یك بیماری است و بسیاری از مردم از ابراز آن خودداری می كنند ،افزود،از تلاش ها برای مبارزه با این بیماری حمایت می كنیم.

آساق **589**5981





:: برچسب‌ها: زمستان , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: